neoprene handschoenen??

Door: bernard Reacties: 15 Hits: 2314
bernard 08 March / 2011 / 15:35
Het is weer tijd om het water op te gaan, maar handschoenen zijn met deze (water) temperaturen nog wel lekker. Wat zijn nu fijne neoprene handschoenen??

Heb half open handschoenen gehad, maar vond dat echt kut. Kreeg er verkrampte handen van.

iemand ervaring met mystic mesh gloves? oneill Psycho 1,5mm gloves? andere tips?

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Rolfjes 08 March / 2011 / 16:10
Heb zelf de prolimit X-stretch 2009, simpel en doeltreffend, maar volledig afsluitend is het niet.
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

Tim_kite 08 March / 2011 / 16:25
Heb nu de Mystic dry glove en die houden het goed uit vertonen geen scheuren zoals de Ion die ik vorig winterseizoen had.
Deze heeft een rubberen seal en houden je handen nog vrij lang droog, ik vind ze erg goed beste die ik tot nu toe gehad heb

One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

bernard 08 March / 2011 / 16:57
ziet er goed uit! Hoe zit het met verkrampte handen met deze handschoenen?

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

kitex 08 March / 2011 / 17:09
ik heb ook de mystic dry glove.
kun je het lang mee volhouden als je de goede maat hebt.
fluidkiteboarding

kitex had een 5 sterren sessie in Texel - West met maar liefst 26 - 37 knots op zijn Fluid Ego (2010)

bertvh 08 March / 2011 / 19:39
en wat is de goede maat ? aanpassend of beter iets losser?
waarom die vraag , heb er (wel niet die van mistic) en die passen goed aan maar heb er eigenlijk vlugger kouder handen in dan zonder handschoenen

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Tim_kite 08 March / 2011 / 19:50
Ze moeten niet te strak zitten anders blijven je handen/vingers koud is mijn ervaring ook, gewoon even passen dus.
Die latex/rubber seal zat bij mij ook niet al te strak maar daar doe je je wetsuit over of je droogpak en dan het neopreen weer over je wetsuit, goed afgesloten dus.
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

spoetnik 08 March / 2011 / 20:06
Heb zelf die half-open mystic wanten. Krijg er inderdaad ook kramp van in mijn handen. Voor de wetsuit test had ik een paar Psycho gloves te leen. Die waren heerlijk!!
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Edgar 08 March / 2011 / 20:13
Quote: spoetnik - 8 maart, 2011 (21:06)
Heb zelf die half-open mystic wanten. Krijg er inderdaad ook kramp van in mijn handen. Voor de wetsuit test had ik een paar Psycho gloves te leen. Die waren heerlijk!!
Die heb ik ook, zonde van m'n geld geweest. Zijn er nog handschoentjes die ik echt NIET moet hebben?

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

kobrin 08 March / 2011 / 20:22
Vorig jaar deze van ocean rodeo gekocht http://www.stormchaser.nl/neoprene.php

De ColdFire Gloves, nog geen moment kou in gehad !
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Lars91 08 March / 2011 / 21:13
Quote: Edgar - 8 maart, 2011 (21:13)
Quote: spoetnik - 8 maart, 2011 (21:06)Heb zelf die half-open mystic wanten. Krijg er inderdaad ook kramp van in mijn handen. Voor de wetsuit test had ik een paar Psycho gloves te leen. Die waren heerlijk!!Die heb ik ook, zonde van m'n geld geweest. Zijn er nog handschoentjes die ik echt NIET moet hebben?
Ja die sola handschoentjes veelste dik en vingers varen niet gebogen, hierdoor werden mijn handen afgeknepen wanneer ik mn bar normaal beet hou.

Hierdoor kreeg ik last van mn hele handen, echt drama dingen.

Koop vooral niet te dik maar liever dun en soepel dan stug en dik> kramp in je handen.
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

JulieMcCoy 08 March / 2011 / 21:27
Na het kijken van the deadliest catch maar een paar van die gele sorbo afwashandschoenen gekocht. Over je handschoentjes en dan goed afsluiten met bv je wetsuit of klittenband en voilà, droge en dus warme en flexible handen...

dapee2 08 March / 2011 / 21:39
ik heb volgens mij ook die drygloves van mystic, zitten prima. en zelden kouden vingers,
had ze eerst te leen, van iemand, maar was maat S, en toen al heel snel koude handen, want die worden amper doorbloed door te strakke gloves.
Nu maatje XL en geen problemen.

dapee2 had een 4 sterren sessie in Domburg met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2021)

bernard 09 March / 2011 / 16:54
wat zijn jullie ervaringen met kramp met volledige handschoenen?

JaapS 09 March / 2011 / 17:29
Ik snap niet dat jullie de halfopen handschoenen niks vinden, ik vaar er al jaren mee
Je moet sowie zo het stiksel tussen wijs en middelvinger los knippen, dan zitten je vingers lekker bij elkaar.
Als je nog met je lijnen of bar op het land bezig bent laat je ze nog even achterover geklapt zitten, en als je het water op gaat even met je tanden op z'n plaats trekken. En als je toch koude vingers krijgt even warme adem in de opening blazen (kan gewoon onder het varen ).

www.mysticboarding.com

pimpoldi 09 March / 2011 / 18:05
ik heb 1 mystic handschoen met overal gaten en 1 mystic lobster aangezien ik aan die hand maar 2 vingers heb, flubbert dus aan alle kanten haha!

Nooit koude handen aan die lobster, maar wel aan die ander. Even flink hard je arm ronddraaien, hiermee overleef ik al 2 winters
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)