Wat trek ik aan bij het kiten in de zomer op Rhodos

Door: Jonasharing Reacties: 18 Hits: 2165
Jonasharing 25 May / 2011 / 18:10
Hi!
Komende zomer ga ik 9 dagen oefen met kiten op Rhodos. Ik heb afgelopen jaar een paar lessen gehad en vond het geweldig! Maar echt veel ervaring heb ik dus niet. Ik ben van plan om op Rhodos ook nog les te nemen en dan verder zelf te gaan oefenen met een vriend. Maar ik vroeg me af, wat trek je aan tijdens het kiten? Is een wetsuit nodig? Of alleen iets tegen de zon?
Ik hoop dat iemand kan helpen..
Jonas

dude1 25 May / 2011 / 18:12
Shorty als je nog veel in het water ligt, een lycra en een zwembroek als je kunt varen.
Cheers

Morres 25 May / 2011 / 18:57
neopreen string

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Joy-rider 25 May / 2011 / 19:32
volgens mij bedoel je wat trek ik uit?
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

Tim_kite 25 May / 2011 / 19:41
Waarom niet hier lessen om vervolgens goed te kunnen kiten @ Rhodos ?
Of durf je hier geen lessen meer te nemen
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Nick 25 May / 2011 / 20:53
hmpffffff dat hangt aan een kite...
IF IT SWELLS, RIDE IT

dapee2 25 May / 2011 / 21:41
boardshort. en lycra tegen het verbranden!
buiten temp is daar 35 graden of meer.
watertemp 27,
je mag blij zijn dat je af en toe een keer crasht zodat je wat kan afkoelen.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)

Djee 26 May / 2011 / 06:47
Waar op Rhodos wil je gaan kiten? Bij Trianda is namelijk niet de ideale beginnersspot en is het goed als je al kunt kiten, minimaal hoogte houden. ivm "rare" wind na de "punt". Volgens mij is het bij Prasonisi beter te doen, maar daar ben ik zelf helaas niet geweest.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

2cool 26 May / 2011 / 07:47
Superkini!

http://www.oneillfirstlovelastlove.com/nl-NL/story/2586/breaking-newsoneill-superkini
www.woodboard.nl

2cool had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 24 - 31 knots op zijn Naish Torch (2010)

Jonasharing 29 May / 2011 / 15:28
bedankt! Djee, we hebben Delfini hotel geboekt voor negen dagen eind juli, dat is bij Stegna beach. Er is een kiteschool en je mag er kiten. We nemen eerst twee dagen les, dan kijken we wel waar de beste plek is. Ik denk dat zij dat ook wel zullen weten. Bedankt voor je reactie!

theconsul 29 May / 2011 / 16:20
rhodos, is hot, , beetje sunblock en voor de rest niet meer nodig dan

theconsul had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Krabbendijke met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Cult (2009)

Woodmaster 29 May / 2011 / 17:02
Rhodos mij favo Griekse eiland!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

kitesurfschoolpuntorg 29 May / 2011 / 23:20
Ik hoop voor je dat je veel Griekse schonen aantrekt door je mooie kitemoves.
Niet door wat je aanhebt.
Jelle

mariekemove 30 May / 2011 / 10:37
Het strand is daar van stenen, dus neem ook even iets voor je voeten mee. Het zijn wel ronde grote keien, maar met flinke wind niet echt prettig om op te lopen. Mijn damesvoetjes waren blij met schoentjes en verder had ik een shorty aan van 2,5mm of gewoon bikini met boardshort en lycra.
Enjoy!

Djee 30 May / 2011 / 11:35
Schoentjes vond ik overdreven, maar ja ik ben dan weer een man, snel board te water gooien en weg kiten.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

dom 30 May / 2011 / 13:42
@jonas: Zelf 3 weken bij trianta/kremasti geweest en niveau van lessen daar was heeeeeeel slecht en prijzen veel te hoog. Hou er rekening mee dat Nederland gemiddeld genomen er een stuk hoger niveau op na houd en dat Nederlandse instructeurs gemiddeld genomen meer oog hebben op veiligheid. (uiteraard is dit persoonsgebonden maar met 7 jaar overwinteren in het buitenland is dit helaas wel de trend).

Schoentjes is als je nog niet kan varen zeker aan te raden. Als je er snorkelt begrijp je waarom;)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Iman 31 May / 2011 / 12:55
Waar ergens ga je? ik ben vorig jaar in Prassonni geweest en ik moet zeggen qua spot super, maar community verschrikkelijk windsurfers mogen alles, en als een kiter te dichtbij een windsurfer komt heb je de poppen aan het dansen.(ik was samen met een vriend die windsurft) heel veel oostblokkers. ik heb gehoord dat het in het Noorden van Rhodos wel een stuk beter is, maar daar heb je minder goede kans op goede condities.

anyway qua kleding als je zo lang gaat kan ik alleen maar een shorty aanraden. ik heb zelf met een zwembroek aan gestaan wat heerlijk is! maar het zand het zou schuuuuuuuurrrrtt enorm onder je zak, aan het einde van de week kon ik alleen nog maar als een cowboy lopen, met mijn hand onder mijn zak :p

patrick020569 31 May / 2011 / 20:21
Ah Trianda is prima, zeker als je al wat les hebt gehad. Het kan er wel spoken eind van de middag 7M weer. Maak een praatje met die gasten daar, de eigenaar komt een beetje chaggie over maar als je ff een babbeltje maakt blijkt het een aardige gast. Ik zou ook gek worden van de klungels die maar gaan kiten zonder iets te kunnen. Let op door de harde wind in de middag is het beter om als beginner in de ochtend tot 13.00uur te kiten.
Schoentjes tegen de zee egels, hoeft niet totdat je er op 1 stapt. De rescue is prima, ze halen je op met de jetski.
Short en t-shirt is genoeg, lycra is beter.
Wanneer ga je? Ik ben er 5-16 july , vorig jaar zelfde tijd en elke dag 20-30 knp.....CU
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.