rickbdb had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 17 - 20 knots op zijn Ozone Instinct Sport (2007)
sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)
flyingroby had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone C4 (2010)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
HansW had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
ikku had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 11 - 23 knots op zijn Naish Park (2013)
brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)
dapee2 had een 4 sterren sessie in Domburg met maar liefst 26 - 28 knots op zijn Naish Pivot (2023)
Lars_023 had een 5 sterren sessie in Tenerifa, El Medano (La Bahia) met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
theconsul had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Krabbendijke met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Cult (2009)
Registreerde: 07 April 2007
Ik wil het dit keer niet over de vele ongelukken hebben van de afgelopen weken maar over Agressie en Iiritatie bij het Kite surfen
Afgelopen week zijn er weer 2 incidenten geweest waarbij agressie en irritatie was
Ik kwam zelf vorige week een bebloede windsurfer tegen op de parkeerplaats van Ijmuiden, De windsurfer had een conflict met een kite instructeur waarbij klappen zijn gevallen en vervolgens is de politie is er bij gehaald om aangifte te doen.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.21600
Van horen zeggen: windsurfer voer door tot vlakbij cursisten, kite-instructeur zei daar wat van, kreeg agressieve reactie, etc. etc., windsurfer haalde uit en kite-instructeur was wat beter in zelfverdediging. Inderdaad, ik hoorde het van de kite-instructeur.
Ook problemen met een doorgedraaide windsurfer op Schellinkhout maar door rustig ingrijpen is het gelukkig goed afgelopen
http://www.hanglos.nl/forum/267585/kiteforum-oh-oh-schellinkhout.html?CurrentPage=3#reactions
Op Schellinkhout kom ik al sinds de vorige eeuw waar ik ben begonnen met windsurfen in 1979.
Ik kan dus aardig wat windsurfers en maak regelmatig tijdens het kiten op het water een praatje met ze. Hoor ook een hoop geklaag dus over kite surfers. Irritatie dus van de windsurfers
In de beginjaren 2000 kwam het kitesurfen in opgang en toen ik weer eens voorbij werd gevaren door een kitesurfer ben ik overgestapt op het kiten en ben er aan verslaafd geraakt.
Heb aan sommigen windsurfers gevraagd of het het niet eens tijd werd om over te stappen om te gaan kiten. Ze bleven stug volhouden in hun passie voor het windsurfen.
Zo blijf je dus altijd 2 groepen watersporters houden die rekening met elkaar moeten houden !!!!! Dit houdt een hoop irritatie naar beide kampen waaruit weer agresie kan voortvloeien, zie het incident op Ijmuiden
Toen ik begon met kiten kon ik bijna iedereen op schellinkhout en was de sfeer zeer relaxt.
Het probleem bij Schellinkhout is dat het te druk wordt en dan met name in de weekeinden. Te veel mensen op elkaar en te weinig ruimte. Ander probleem is dat het de perfecte beginnersspot is dus een zoot beginners en begrijpelijk natuurlijk. Ook hierdoor weer veel kiteschools die les geven waaruit nog meer irritatie ontstaat
Eigenlijk is alles al bekend en beschreven hierboven maar hoe gaan we hiermee om in de toekomst ????
Ik weet het eigenlijk niet en wie het weet mag het zeggen. De kite sport is op dit moment eigenlijk te populair aan het worden en ik verwacht nog veel meer van zulke incidenten hoe erg ik het ook vind.
Persoonlijk probeer ik de weekeinden in Schellinkhout te vermijden maar op een mooie zonnige zondag of zaterdag is het op Zee ook zeer druk.
Ik vind het zeer jammer en weet eigenlijk niet hoe we in de toekomst meer van zulke incidenten kunnen voorkomen.
Wie de oplossing heeft mag het zeggen !!!!!!!