helm ja of nee

Door: jodeflo Reacties: 48 Hits: 3567
Magic_Ed 01 June / 2011 / 11:18
1. Helm is niet verplicht
2. Helm is echt niet verplicht
3. Maar doe het toch maar

Geintje

Nu serieus: @Nick, er zijn ook golfsurfers die een helm dragen, alleen meestal zit je dan op een scherp rif. Ik verbaas me er altijd over dat golfsurfers geen helm dragen op de hele drukke winddagen (ivm langs razende wind- en kitesurfers).

@Martin: In de afgelopen 4 jaar, sinds ik strapless vaar, ben ik geregeld met m'n board in aanraking gekomen, zelfs zo hard dat ondanks de helm ik nog hoofdpijn had. En ook een keer in m'n gezicht, en daar helpt alleen een ijshockey helm tegen.

@RolandPeelen: ik ben te oud voor het scheren van de schaamstreek, daar zit dus al haar op
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Nick 01 June / 2011 / 11:47
@Ed true, die gasten zijn er maar nog nooit één gezien in mijn line-ups, ook niet op rif. Maar goed dat betekent niet dat het niet zou kunnen;)

En ik moet bekennen dat het echt scary is als er af en toe een kiter vol gas langs je vaart als ik aan het peddelen ben, en zeker de kooks die kiten net niet onder de knie hebben.

Kite verstandig eet een helm!
IF IT SWELLS, RIDE IT

martin404 01 June / 2011 / 12:51
@Jodeflo

Met het plaatsen van een "kijk mij eens met me helm" foto, vroeg je er wel een beetje om, om gedolt te worden.
(maar dat wist je zelf neem ik aan ook wel )
Gezien de reacties tot nu toe zou ik zeggen : Als je een helm gaat dragen, dan is dit dus blijkbaar helemaal niet zo'n slechte keus.
Men hapt niet en dat is hier toch wel uitzonderlijk.
No kite related brand affiliations

Woodmaster 01 June / 2011 / 12:54
Een helm dragen tijdens kiten is gewoon modieus onverantwoord!
Het is gewoon geen kijk!
En als je hem verliest? Helmleash?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Mediator 01 June / 2011 / 12:56
roland peelen:

u slaat de bal keihard mis, ik wakeboard al zo'n 12 jaar... en jouw uitleg is juist het tegenovergestelde van de realiteit...

als je nog nooit je board tegen je hoofd gekregen hebt, sorry maar dan heb je gewoon nog niks fullspeed geprobeerd (of jij land alles first try!?)
helm bij wakeboarden heeft dus geen reet te maken met obstakels in het water... als je (stevig) valt in wakeboarden ga je van een gemiddelde 45 a 50km/u naar 0km/u over een stopafstand van een goeie 2 a 3 meter... een normaal mens plooit dan eveneen fractie van een seconde dubbel als een voddenpopje, vandaar dat je hoofd zo makkelijk bij je board kan komen...

op het Junior EK kiteboarden was een helm al verplicht voor de deelnemers
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Woodmaster 01 June / 2011 / 12:56
Het is gewoon geen kijk!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 01 June / 2011 / 12:56
Het is gewoon geen kijk!

jodeflo 01 June / 2011 / 13:10
@ woodmaster : helmleash waar slaat dat nou weer op
als je je helm verliest koop je toch een nieuwe of kijk je op hanglos bij de afdeling verloren spullen, of ze hem hebben gevonden. Ik zie het probleem niet or en een helmlealsh die bestaan niet eens.
liever een helm op me kop dan net als Ed boardje koppen.

enrico1997 01 June / 2011 / 13:29
nee
Airush & Surfsports

Magic_Ed 01 June / 2011 / 13:31
@Jodeflo: en toen had ik een helm op (als enige in de groep en net ik...)
Daarom, het is geen absolute veiligheid, maar ik voel me er goed bij.

wazzaah 01 June / 2011 / 13:41
Ed ging voor een nieuwe truck: de nose2nose balance
resultaat: Hier
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Magic_Ed 01 June / 2011 / 13:45
De MagicNose2Nose

Kathy 01 June / 2011 / 14:00
Ik draag alleen een helm als ik mn gopro gebruik ?

Woodmaster 01 June / 2011 / 14:11
Quote: jodeflo - 1 juni, 2011 (15:10)
@ woodmaster : helmleash waar slaat dat nou weer op als je je helm verliest koop je toch een nieuwe of kijk je op hanglos bij de afdeling verloren spullen, of ze hem hebben gevonden. Ik zie het probleem niet or en een helmlealsh die bestaan niet eens.liever een helm op me kop dan net als Ed boardje koppen.

Nou, ik vind toevallig wel dat je een helmleash moet gebruiken als je een helm draagt.
Ik moet er niet aan denken dat wanneer jij voor me vaart en je helm verliest ik er tegen aan vaar met alle gevolgen van dien!
Weet je hoe duur helmen zijn?????? Nog meer reden om een leash te gebruiken!
Ik snap niet waarom je zo boos doet tegen mij! Ik wil je alleen maar helpen hoor!
Pas op anders roep ik mijn mamma!
Lekker puh!

luukie 01 June / 2011 / 14:31
Quote: Woodmaster - 1 juni, 2011 (15:11)
Quote: jodeflo - 1 juni, 2011 (15:10)@ woodmaster : helmleash waar slaat dat nou weer op als je je helm verliest koop je toch een nieuwe of kijk je op hanglos bij de afdeling verloren spullen, of ze hem hebben gevonden. Ik zie het probleem niet or en een helmlealsh die bestaan niet eens.liever een helm op me kop dan net als Ed boardje koppen.Nou, ik vind toevallig wel dat je een helmleash moet gebruiken als je een helm draagt.Ik moet er niet aan denken dat wanneer jij voor me vaart en je helm verliest ik er tegen aan vaar met alle gevolgen van dien!Weet je hoe duur helmen zijn?????? Nog meer reden om een leash te gebruiken!Ik snap niet waarom je zo boos doet tegen mij! Ik wil je alleen maar helpen hoor!Pas op anders roep ik mijn mamma!Lekker puh!
Waarom die agressie, kiten is een lieve sport.
Je bent de eerste kiter, waarvan ik weet, die zo bot doet

Woodmaster 01 June / 2011 / 14:43
Bot? Ben geen hond!

Jelte 01 June / 2011 / 16:05
Ja hallo..., hoe moeten we Ed dan nog herkennen?
Anyway, ben al op zoek geweest, maar nergens hadden ze zo'n allemachtigste meloen dat ie over me kop past.
Konden ze wel bestellen zeiden ze in de kiteshop (zat dan nog op het randje waarschijnlijk) maar daar heb ik niets aan op dat ene dagje in de twee maanden dat in in de beschaving ben!
Heb nog wel een cap van paardrijden, zou dat ook werken..
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

jodeflo 01 June / 2011 / 16:39
@ jelte: ik heb hem besteld op www.shop-en-go.nl daar heb je een heleboel nutcase helmen
maar mss kan die cap van je paardrijde ook wel

dr511 01 June / 2011 / 17:34
als je word gespoeld doe je toch al standaard je arm over je hoofd tegen datzelfde boardje.
magic ed gebruikt em als go pro platform
Ziki Ondergoed, schultenbrau

kitesurfschoolpuntorg 01 June / 2011 / 18:26
Quote: wazzaah - 1 juni, 2011 (11:50)
@ kitesurfschool.... bang voor nekletsel maar je laat wel je studenten een helm dragen? Ben wel benieuwd wat voor types je hebt bekeken/onderzocht en welke je dan gebruikt voor je school.
Nee, ik geef ze de keuze, en op mijn site info: http://www.kitesurfschool.org/kitesurflesmaterialen.htm
Meestal kiezen ze voor geen helm.
Ik heb Gath, Smartcap en een zachte helm opgemeten.

Jelle

bertvh 01 June / 2011 / 18:46
helm op is geen verplichting maar is zeker niet onverstandig en er zijn altijd wel argumenten om hem niet te dragen, maar als je bv eens hard op het strand smakt... met of zonder helm maakt wel een LEVEN van verschil.
ok ik zet hem ook niet steeds op maar heb er wel ene en als het wat hevy word gaat hij zeker op.
vind ook wel dat de pro s ook wat meer dat vb zouden moeten nemen

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

dr511 01 June / 2011 / 19:33
tja
ga maar eens kijken wat voor verwondingen je oploopt bij het kiten.
ribbetjes
gescheurde bandjes in knien en enkels
andere knie en enkel dingen
nekwervels die het begeven.
hier en daar wat gebroken pootjes
en natuurlijk gescheurde trommelvliesjes

Het gene wat het minste voorkomt is je knar.
Behalve dan idd de boardleash pipo's
Ziki Ondergoed, schultenbrau

jurputje 01 June / 2011 / 19:39
en natuurlijk gescheurde trommelvliesjes

kan je voorkomen door een helm met capjes dr511
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

geloof 01 June / 2011 / 20:25
Quote: dr511 - 1 juni, 2011 (21:33)
Het gene wat het minste voorkomt is je knar.Behalve dan idd de boardleash pipo's
@Dr511: ik ken toch al de nodige verhalen waar een hoofdwond (al dan niet in combinatie met nekletsel) het resultaat was van een onvrijwillige landing op het strand / de rotsen / de basaltblokken / auto's. Bij skien/snowboarden/mtb-en/klimmen heeft het lang geduurd voordat het dragen van een helm normaal werd gevonden. Ik heb al een keer mijn mtb-helm gebroken en mijn snowboardhelm heeft ook al de nodige klappen opgevangen. Het sporten zou bijna altijd goed gaan zonder helm te gebruiken….. en nog iets vaker goed aflopen als je een helm draagt. Die zeldzame momenten dat de helm doet waarvoor hij is gemaakt kan ik me nog goed herinneren.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko