Dichtklappen na loop

Door: Joramio Reacties: 14 Hits: 1213
Joramio 07 August / 2011 / 18:40
Vraag. Als de kite dichtklapt na een unhooked loop, is dat omdat ie backstalled en de stuurlijnen dus te strak staan? of kan het ook aan wat anders liggen...De kite backstalled niet bij andere unhooked tricks. Kheb rpm's 2008 en deze blijft bij het uithaken gewoon normaal voor/boven me hangen maar alleen dus bij loops klapt ie dicht... Kan iemand me hiermee helpen met wat advies?Alvast bedankt!

Crispijn 07 August / 2011 / 18:59
Misschien een open deur maar heb je hem hard genoeg opgepompt?

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

Joramio 07 August / 2011 / 19:04
Ja zeker. Dat is het probleem niet, ksnap gewoon niet dat ie alleen backstalled/dichtklapt bij unhooked loops, vaag toch?

ostendlocal 07 August / 2011 / 19:26
als ie dichtklapt dan heb je hem sowieso niet genoeg opgepompt!
Je mag tot 9psi gaan..
Speel ook eens met de knoopjes, kan altijd zijn dat je stuurlijnen iets te strak staan

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Mario 07 August / 2011 / 19:48
uuhm,hij backstalled en klapt dan dicht?
je zegt nml dat hij bij andere unhooked tricks niet backstalles namelijk
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Joramio 07 August / 2011 / 19:51
Tnx maar kzal het dichtklappen wat toelichten... De wingtips klappen naar binnen alsof je de lijnen gruwelijk aantrekt waardoor je dus uiteindelijkwind krijgt op de foute kant van het zeil/doek van de wingtip.. Tis niet dat er een knik in komt want dat heeft idd met oppompem te maken, was het dat maar. Ik kite al jaren en pomp mijn kite eerder te hard als te zacht op...:) Maar ik zal de stuurlijnen nog wel wat langer maken denk ik maar...Snap alleen niet waarom die niet backstalled bij normale unhooked tricks... Kan er mee blijven kiten zonder backstallen tot ik em loop trek...

Joramio 07 August / 2011 / 19:54
@mario Hij backstalled idd bij een loop en klapt dicht, maar niet als ik gewoon tricks als raileys tot sbends doe...dan blijft ie netjes hangen... Misschien dat ik net op het randje zit ofzo?

isomis 07 August / 2011 / 20:14
ook wel eens gehad. Probleem je loop wat rustiger op te bouwen, maar echt dubbel klappen zou niet mogen.
zucht...

rolandpeelen 07 August / 2011 / 20:25
Gebeurd de beste onder ons ;)..

Je hebt je kite namelijk vol gepowerd. Aan de rand van je windvenster zoals bij raley's en s-bends is dat niet zo'n probleem. Maar aangezien de angle of attack zo groot is, werkt dit niet zo lekker als de kite recht voor je staat. 2 oplossingen

1: Depoweren (heel erg vele depoweren). Niet optimaal
2: Gewoon snel inhaken na je loop, dan klapt hij wel weer open :)

johndoe 07 August / 2011 / 20:36
Wat Roland al zegt.. je kan dit alleen voorkomen als je:

1. Snel je chickenloop vast pak na je loop.. dan depower je en vliegt hij verder / je kan hem dan ook gelijk inhaken.
2. Je de kite extra depowerd voordat je de unhooked kiteloop inzet..

Zelf heb ik het ook, maar alleen als je net in 14 knopen kan varen en het eigenlijk te zacht waait..
Volgens mij hebben alle 2008 rpm's wel beetje last dat ze wat vroeg stallen, alles na 2009 heeft dit probleem al minder dacht ik?! ;)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Nazar 07 August / 2011 / 20:53
wat 2 bazen voor me net al zeiden!!! Depoweren, ongeveer zo'n stukje moet wel voldoende zijn: <____________________________________________________>

Joramio 08 August / 2011 / 07:04
Goedemorgen manne!
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik verder mee, ik zal de kite zowiezo nog wat meer depoweren bij die loops (erg duidelijk Nazar! haha nice) en die chickenloop maar eff wat sneller proberen te pakken..irritante bij het vast pakken van de chickenloop van een rpm is dat daar ook de quick release zit
:(
Nouja goed! fijne week alvast, ziet er niet slecht uit!

Th0mas 08 August / 2011 / 07:13
nog iets.. met hoeveel wind doe je dan unhooked kiteloops? als de wind net aan is om met je grootste kite te kiten (lees: 13-14 knopen) dan ligt het eerder aan de windsterkte vrees ik..
BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Joramio 08 August / 2011 / 07:23
Gister zo'n 17 á 20 knopen denk ik? met mijn 12
.. moet het denk ik niet aan liggen.. gebeurd ook bij mijn 8 vandaar...

lowrens 08 August / 2011 / 08:02
achter een unhooked kiteloop ga je ook vaak hard downwind...kan ook een reden zijn waarom uw kite backstalled...