Hoezo geen haaien in de Noordzee??

Door: Kasper-Leiden Reacties: 39 Hits: 6510
Kasper-Leiden 18 August / 2011 / 12:59
Deze kwam binnen bij onze Katwijkse vissers; een haai van 3 meter (familie van de beruchte witte haai) deze week gevangen voor de Hollandse kust.

Er wordt gesuggereerd dat door al die regulaties binnen het kitesurfen deze beesten steeds dichter bij de kust durven komen.....

Ik zeg: ' knietjes intrekken en zo hoog mogelijk springen als je er een tegen komt!'

Kasper-Leiden had een 1 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 13 - 15 knots op zijn North Rebel (2011)

Djee 18 August / 2011 / 13:03
Houd het spannend
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

PepeChile 18 August / 2011 / 13:03
Damn :S
I am the master of my fate,I am the captain of my soul!

PepeChile had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 17 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

Rosaa_xD 18 August / 2011 / 13:04
Jeetje, je zal zo'n beest maar aan je been hebben zitten (of ben je je been dan eerder kwijt...)
Live your life and push it to the limit

Flinty 18 August / 2011 / 13:26
WOW! Daaar ben je wel even van onder de indruk, is er al meer gevonden dan deze? Wellicht een verdwaalde?

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

ElRudo 18 August / 2011 / 13:51
Wow mooi beest! Jammer dat ie het niet na kan vertellen.

snaak 18 August / 2011 / 14:08
Indeed ElRudo. Hopelijk is het geen verdwaalde, komt er vanzelf weer meer ruimte
Flyboarden.nl & vlieger-planet

Woodmaster 18 August / 2011 / 14:36
Dat zijn een hoop vissticks!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Joker 18 August / 2011 / 14:42
denk dat ie niet meer zal happen aangezien je pak al vol zit met zeven kleuren stront
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

dunkel 18 August / 2011 / 14:56
tering... en ik schrik al van zeehonden

dunkel had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 17 - 23 knots op zijn Airush Union (2019)

dr511 18 August / 2011 / 15:08
en nu dus ook te koop bij de visboer
Schuitemaker Vis heeft een haringhaai van 135 kg gekocht op de Scheveningse Visafslag. Het is de 2e haringhaai in korte tijd die op de visafslag werd aangeboden. Beide exemplaren werden gevangen in het zuidelijk deel van de Noordzee.

De haringhaai kan maximaal 3,50 meter lang worden. Het hoogste gepubliceerde gewicht was 250 kg. Opvallend zijn de grote zwarte ogen, de spitse, kegelvormige snuit en kleine, scherpe, smalle tanden. Van boven is de haai donkergrijs, aan de onderkant wit. Deze haaiensoort leeft afzonderlijk of in scholen en jaagt op kleine scholen diepzeevissen, andere haaien en pijlinktvissen. Er wordt niet gericht op deze haai ‘gejaagd’. De zeldzame keren dat hij gevangen wordt, is het meestal bijvangst. En dat is maar goed ook want haaien krijgen in verhouding met andere vissoorten maar weinig nakomelingen. De haringhaai komt voor in de Atlantische Oceaan, de Middellandse Zee, het zuidwesten en zuidoosten van de Grote Oceaan en de Indische Oceaan. In beperktere mate komt hij ook voor in de Noordzee. De haringhaai wordt beschouwd als potentieel gevaar voor duikers wegens zijn grootte en activiteit, maar er zijn geen of zeer weinig aanvallen op mensen of boten geweest. Het dier is in staat om iemand te verwonden, maar is niet dodelijk.

U kunt zelf kennismaken met de haai, want hij wordt momenteel gefileerd en verschijnt daarna op de menukaart bij visrestaurant KW106.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

koekie 18 August / 2011 / 16:23
Quote: Kasper-Leiden - 18 augustus, 2011 (13:59)
Deze kwam binnen bij onze Katwijkse vissers; een haai van 3 meter (familie van de beruchte witte haai) deze week gevangen voor de Hollandse kust.Er wordt gesuggereerd dat door al die regulaties binnen het kitesurfen deze beesten steeds dichter bij de kust durven komen.....Ik zeg: ' knietjes intrekken en zo hoog mogelijk springen als je er een tegen komt!'

Ik denk dat knietjes intrekken niet zo veel zin heeft als je nagaat dat sommige haaien behoorlijk ver het water uit kunnen komen:

als de kat van huis is..............................................................................

Woodmaster 18 August / 2011 / 16:38
De haai die het in z'n hoofd haalt mij te bijten gaat linearecta naar de buurt chinees!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Kasper-Leiden 19 August / 2011 / 07:06
En zo ziet de haai er uit voordat je hem bij KW106 op je bord krijgt....

Kasper-Leiden had een 1 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 13 - 15 knots op zijn North Rebel (2011)

Kitehert 19 August / 2011 / 10:19
Weer eens wat anders ff over de rugvin sliden

BeervanhetMeer 19 August / 2011 / 15:51
Quote: Woodmaster - 18 augustus, 2011 (18:38)
De haai die het in z'n hoofd haalt mij te bijten gaat linearecta naar de buurt chinees!

Het is geen kat....

bartB 19 August / 2011 / 16:23
arm beesie..
Noordwijk (L)

Runaque 19 August / 2011 / 16:44
Zoals Dr511 zegt, dit is een haringhaai en wordt niet aanzien als dodelijk, maarr het blijft wel een roofvis en kan een mens dus wel zwaar verwonden. Deze haai leeft ofwel alleen of in groep (minder leuk), maar de bewering dat er geen haaien in de noordzee zitten is helemaal niet waar, de reuzenhaai (heeft geen tanden en kan tot 15m groot worden) mag de Noordzee tot zijn leefgebied rekenen, maar ondanks zijn omvang (op een na de grootste vis bekend) is hij niet uit om je been of arm af te happen. Buiten deze vind je nog enkele haaisoorten in de Noordzee terug, onder andere de doornhaai, hondshaai, groenlandse haai en voshaai en allicht nog wel eens andere soorten, sommigen vind je zelden terug, maar over het algemeen zijn de haaien die je het meeste terug vind klein van omvang.

harmjandeman 19 August / 2011 / 17:03
Zeehonden kunnen ook gemeen bijten hoor...
Gesponsord bij Duo/ IB-groep...Butter, Broad en Berenburg út 'e beker, wie dat niet fut krijt is

Kitehert 19 August / 2011 / 17:22
Ik dacht van de natuurfreaks begrepen te hebben dat vissen allemaal ernstig schrikken van de schaduw van onze kites... niks geen gevaar dus

connerkite 19 August / 2011 / 19:23
gellukig vaar ik op binnewateralhoewel snoeken en meervallen me ook best eng lijken maar haaien damn

Runaque 19 August / 2011 / 20:40
Quote: harmjandeman - 19 augustus, 2011 (18:03)
Zeehonden kunnen ook gemeen bijten hoor...

Chihuahua's ook.

connerkite 20 August / 2011 / 11:44
Quote: Runaque - 19 augustus, 2011 (21:40)
Quote: harmjandeman - 19 augustus, 2011 (18:03)Zeehonden kunnen ook gemeen bijten hoor...Chihuahua's ook.

ooit een chihuahua van 3 meter gezien

Morres 20 August / 2011 / 12:19
Quote: connerkite - 19 augustus, 2011 (21:23)
gellukig vaar ik op binnewateralhoewel snoeken en meervallen me ook best eng lijken maar haaien damn
Volgens mij ben je banger voor interpunctie dan voor haaien...

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

connerkite 20 August / 2011 / 12:55
Quote: Morres - 20 augustus, 2011 (13:19)
Quote: connerkite - 19 augustus, 2011 (21:23)gellukig vaar ik op binnewateralhoewel snoeken en meervallen me ook best eng lijken maar haaien damnVolgens mij ben je banger voor interpunctie dan voor haaien...

tja typen is een kunst