Hoezo geen haaien in de Noordzee??

Door: Kasper-Leiden Reacties: 39 Hits: 6511
Kitehert 20 August / 2011 / 13:06
Zie je een haai, zeg gewoon Hi! en jump high

Nature 20 August / 2011 / 13:32
Eten haaien herten ?
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Runaque 20 August / 2011 / 19:09
Quote: Nature - 20 augustus, 2011 (14:32)
Eten haaien herten ?

Uiteraard, en zebra's en giraffen ook.

Mediator 20 August / 2011 / 20:39
moet serieus verdwaald zijn dat beest...

in de noordzee zwemmen alleen kat- en hondshaaien

er zijn nog een paar andere soorten maar die vind je bijna niet

kzou er nie van wakker liggen, meer kans dat je de lotterij wint...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Runaque 20 August / 2011 / 21:16
Quote: Mediator - 20 augustus, 2011 (21:39)
moet serieus verdwaald zijn dat beest...in de noordzee zwemmen alleen kat- en hondshaaiener zijn nog een paar andere soorten maar die vind je bijna nietkzou er nie van wakker liggen, meer kans dat je de lotterij wint...

Was dat maar waar van de loterij te winnen.

Deze makreelhaai, gezien de foto, is een kortvinmakreelhaai en hij zal idd wel een beetje afgeweken zijn van waar hij meestal vertoeft, maar gezien iedereen altijd over het opwarmen van de aarde spreekt, betekend dat ook dat leefgebieden van bepaalde vissen zich kunnen verleggen en hij zal gewoon zijn honger achterna gezommen zijn en hier terecht gekomen zijn, helaas voor hem dan toch.

martin404 21 August / 2011 / 07:06
Ach het geeft een beetje extra stress als je kite crashed, je iets ziet of raakt in het water, of waneer je nodig moet piesen, maar het is ook wel weer stoer om te kiten waar haaien zijn.
In Kaapstad komt de meeste stress niet door het zien van haaien, maar omdat iedereen, op het strand enzo, je de hele tijd vraagt of je er niet bang voor bent.
(en de shark reports op de radio)

In het echt heb ik in 5 weken tijd 2 baby haaitjes gezien, van een meter ofzo en is de kans dat je gebeten word ontiegelijk klein.
De macho factor is wel stukken groter
Bij elk stukje drijfhout dat je raakt schrik je je wel helemaal kapot en een zeehond (robben) in je buurt is ineens ook niet meer zo relaxt, omdat die bovenaan de menukaart staan. (das dan weer minder macho )
No kite related brand affiliations

chico 21 August / 2011 / 08:24
Verdwaalde haaien in de Noordzee. Ojee, strxs komt Natura 2000 met nog meer restricties mbt kitesurfen. We zouden de habitat van de haai wel eens kunnen verstoren.

Runaque 21 August / 2011 / 08:54
Quote: martin404 - 21 augustus, 2011 (08:06)
Ach het geeft een beetje extra stress als je kite crashed, je iets ziet of raakt in het water, of waneer je nodig moet piesen, maar het is ook wel weer stoer om te kiten waar haaien zijn.In Kaapstad komt de meeste stress niet door het zien van haaien, maar omdat iedereen, op het strand enzo, je de hele tijd vraagt of je er niet bang voor bent.(en de shark reports op de radio)In het echt heb ik in 5 weken tijd 2 baby haaitjes gezien, van een meter ofzo en is de kans dat je gebeten word ontiegelijk klein.De macho factor is wel stukken groterBij elk stukje drijfhout dat je raakt srik je je wel helemaal kapot en een zeehond (robben) in je buurt is ineens ook niet meer zo relaxt, omdat die bovenaan de menukaart staan. (das dan weer minder macho )

Idd, en die kutfilms van Spielberg hebben ook weinig goeds gedaan aan het imago van deze vis, en dan zijn er nog de ontelbare hoax films en foto's die velen op het internet gooien. Ik kwam onlangs nog volgende foto tegen, als je niet beter zou weten zou je denken dat het echt is, maar het is zo fake als wat, maar dat sluit niet uit dat er encounters kunnen zijn met deze vis. Het is gevaarlijker in je tuin te zitten en gestoken te worden door een bij of een wesp, die kans is veel reëler om daar het loodje van te leggen dan deze lelijkaard tegen tekomen.

johndoe 21 August / 2011 / 10:18
waar maken mensen zich druk om... in de oceanen leven miljoenen haaien en zo vaak hoor je niet dat er een kitesurfer is gebeten

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

martin404 21 August / 2011 / 10:19
Quote: Runaque - 21 augustus, 2011 (09:54)
Het is gevaarlijker in je tuin te zitten en gestoken te worden door een bij of een wesp, die kans is veel reëler om daar het loodje van te leggen dan deze lelijkaard tegen tekomen. end Quote

Moet ik wel zeggen dat als je het overleeft, een wespensteek stukken minder lang blijft jeuken
No kite related brand affiliations

Ernie1 21 August / 2011 / 12:10
Tja deze schijn je ook al tegen te kunnen komen:

strekke 21 August / 2011 / 12:25
^Jep. En dat zijn zelfs haaien-killers.

http://www.youtube.com/watch?v=SS6NjdGLVZs

Eenmaal ze doorhebben hoe ze kiters te pakken krijgen, wordt dat lekker doorgeseind naar de rest! En als ie je te pakken krijgt, word je lekker eerst nog 20 minuut bot-brekend door de lucht geslingerd...

http://www.youtube.com/watch?v=eEhQ5nauXgY&feature=related Airtime 1 wel!

flyingpapa 21 August / 2011 / 14:49
Neushaai

De neushaai of haringhaai (Lamna nasus) is verwant aan de beruchte witte haai en duikt af en toe op in de Noordzee. De neushaai is door overbevissing een kwetsbare soort geworden en staat op de Rode Lijst van de IUCN (World Conservation Union). Hiernaast twee filmpjes van een neushaai (Engels: 'porbeagle') die gezien werd in het Engelse deel van de Noordzee.

http://www.ecomare.nl/ecomare-encyclopedie/organismen/dieren/vissen/haaien/haringhaai/
Naish Torch 6m & 8m 2013 Naish Monarch 134/42 2015

flyingpapa had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 29 - 43 knots op zijn Naish Torch (2009)

Runaque 21 August / 2011 / 19:47
Quote: martin404 - 21 augustus, 2011 (11:19)
Moet ik wel zeggen dat als je het overleeft, een wespensteek stukken minder lang blijft jeuken

Hahaha, daar heb je absoluut gelijk in, hoewel ik niet kan meespreken over een steek van een bij of wesp, ik heb van mijn leven nog nooit het geluk gehad dat mee te maken, laat ons hopen dat dit ook zo blijft met die gemene visjes.

porrio 23 August / 2011 / 08:17
wordt dus varen met een afgezaagde shotgun op zak