powerkite kopen

Door: plambert Reacties: 30 Hits: 4158
plambert 09 September / 2011 / 10:54
ik ben opzoek naar een powerkite, nadat ik heb leren kitesurfen maar weet niet zo goed wat ik wil kopen.
ik wil er graag mee kunnen springen en mag best wel wat trek kracht hebben.
ik ben 1,90 en weeg 72 kilo, iemand een idee?

alvast bedankt

Nature 09 September / 2011 / 11:00
Wil je gaan kitesurfen of gaan powerkiten dit zijn 2 verschillende dingen en heb je verschillende kites voor nodig.
Voor powerkiten ben je beter aff op vliegerforum..
Voor kitesurfen dan moeten wij wel even weten dat je wil kitesurfen
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

koekie 09 September / 2011 / 11:34
Voor jumps zou je heel goed een Peter lynn Twister kunnen nemen vanaf 4.1 of een hornet vanaf 5.0.
als de kat van huis is..............................................................................

Edgar 09 September / 2011 / 12:34
Tenzij hij wil gaan kitesurfen, dan wordt het toch echt een andere vlieger zoals bijvoorbeeld een Bandit

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

geloof 09 September / 2011 / 12:36
@Plambert, ligt aan je voorkeur. Zoek je iets met een bar of handles. Sommige kites vliegen met zowel een bar als handles, bijvoorbeeld de Ozone Method (http://flyozone.com/landkites/en/products/fix-bridle-line-kites/method/info/). Succes met vinden!
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

martin404 09 September / 2011 / 14:47
Gewoon uit intresse :

Is er een bepaald voordeel aan een 3, 4 of 5m matras t.o.v. een 3, 4 of 5m tube kite?
Die grotere matras kites zijn namelijk minstens net zo duur en mij lijkt een tube kite veel wentbaarder gebruikers vriendelijker en leuker.
(oftewel : beter in mijn ogen en ook in die van de meeste andere kitesurfers)
Een 15m matras heeft veel meer low-wind mogelijkheden, maar zijn er, behalve voor snowkiters, ook grote voordelen aan een kleine matras?
No kite related brand affiliations

Edgar 09 September / 2011 / 14:52
Quote: martin404 - 9 september, 2011 (16:47)
Gewoon uit intresse :Is er een bepaald voordeel aan een 3, 4 of 5m matras t.o.v. een 3, 4 of 5m tube kite?Die grotere matras kites zijn namelijk minstens net zo duur en mij lijkt een tube kite veel wentbaarder gebruikers vriendelijker en leuker.(oftewel : beter in mijn ogen en ook in die van de meeste andere kitesurfers)Een 15m matras heeft veel meer low-wind mogelijkheden, maar zijn er, behalve voor snowkiters, ook grote voordelen aan een kleine matras?
Wat is eigenlijk het voordeel van een klein matras voor snowkiters?

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

henkp 09 September / 2011 / 15:32
Minder kans op schades bij crashes

henkp had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 15 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2008)

Kamo 09 September / 2011 / 15:45
Voor snowkiters:

- minder kans op schade idd
- geen kans dat je rubber van LE/struts hard wordt/ scheurt
- beter zelf te repareren in geval van schade op meerdagentochten
- in te pakken voor afdalingen, en weer uit te pakken voor volgende uphill
- meerdere maten op je rug mee te nemen voor gebruik bij wisselende weersomstandigheden
- gewicht van totaal pakket vele malen lichter
- efficienter per m2
- geen pomp nodig
- veel makkelijker zelfstandig landen en starten en vastleggen
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Edgar 09 September / 2011 / 15:49
Het klinkt zo wel heel onverstandig om te gaan snowkiten met de kites die ik nu heb (wat ik deze winter toch wel hoopte te gaan doen) of is het niet zo'n ramp?

Mediator 09 September / 2011 / 17:24
je hebt LEREN kitesurfen... en toch zoek je nu een powerkitje om te spelen...

jij jokkebrok, ga maar snel echt die lessen volgen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

bularoo 09 September / 2011 / 18:32
Met een tube kite kan je ook mooi powerkiten in bijvoorbeeld 10 knopen. Met een 11 of 10 meter. En als het dan harder waait, bijvoorbeeld 15 knopen. Lekker het water ingaan en oefenen met kitesurfen. Veel leuker dan dat beetje springen op het strand.

Met 10 knopen en een 10 meter kun je ook al een klein beetje springen op het strand. In ieder geval gaat het ook beter dan met een matras van bijvoorbeeld 5m met handles..

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

Kamo 09 September / 2011 / 19:33
Quote: Edgar - 9 september, 2011 (17:49)
Het klinkt zo wel heel onverstandig om te gaan snowkiten met de kites die ik nu heb (wat ik deze winter toch wel hoopte te gaan doen) of is het niet zo'n ramp?
Zo'n ramp is het niet en voor de eerste keer ook zeker de extra investering niet waard... je tubes zijn prima.
Als je vaker gaat kunnen matrassen wel een interessante toevoeging zijn.
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

geloof 09 September / 2011 / 22:01
Als aanvulling op Kamo's lijstje: in ijle lucht (pakweg in bergen hoger dan 1.500 meter) je kite oppompen is geen pretje.

In NL kan je goed met je inflatables snowkiten. Vaak is de sneeuw toch nog zacht of alweer zacht als het voldoende waait uit westelijke richtingen. Alleen bij keihard aangevroren sneeuw zal je inflatable sneller klappen als tie crasht ten opzichte van vergelijkbare crashes op het strand / het water.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

plambert 10 September / 2011 / 08:04
het is de bedoeling voor powerkiten, ik heb leren kitesurfen maar een kitesurf setje heb ik het geld niet voor i.v.m andere dingen. ik ben al een paar keer wezen powerkiten met een matras 3m vlieger, was erg gaaf maar zou er graag wat meer uit willen halen. ik wil graag een powerkite omdat ik dat sneller kan doen dan kitesurfen, maar kitesurfen zal ik zeker blijven doen!

plambert 10 September / 2011 / 08:06
Quote: Mediator - 9 september, 2011 (18:24)
je hebt LEREN kitesurfen... en toch zoek je nu een powerkitje om te spelen...jij jokkebrok, ga maar snel echt die lessen volgen
haha ik vond kitesurfen de gaafste watersport die ik ooit heb gedaan en zal er zeker mee doorgaan, ondanks dat de mogelijkheden niet groot zijn ;)

koekie 10 September / 2011 / 11:13
heb het juist andersom gedaan
als de kat van huis is..............................................................................

Nature 10 September / 2011 / 11:16
ah oke dan geldt mijn eerste post.
Peter lynn pepper heb iik veel plezier van gehad in 4.5M
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

bularoo 10 September / 2011 / 11:32
Als het het geld niet hebt voor een kitesurfkite maar wel wilt gaan kitesurfen.. Misschien beter nog even tijdje doorsparen en dan toch gewoon een tubekite kopen?

Verder heb ik een 3m buster II gehad. Was ik ook altijd wel blij mee. Zijn er ook in grotere maten. weet niet hoe die zijn. Maar goed. Dat is ook wel 5 jaar geleden toen ik die kocht. Weet niet hoe de veranderingen bij matrassen zijn..

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

bullitkatcher 10 September / 2011 / 11:59
Ik denk dat je het beter kan vragen op www.vliegerforum.nl, www.powerkiters.nl, www.flyboarden.nl/forum/

Mediator 10 September / 2011 / 12:43
Quote: plambert - 10 september, 2011 (09:04)
het is de bedoeling voor powerkiten, ik heb leren kitesurfen maar een kitesurf setje heb ik het geld niet voor i.v.m andere dingen. ik ben al een paar keer wezen powerkiten met een matras 3m vlieger, was erg gaaf maar zou er graag wat meer uit willen halen. ik wil graag een powerkite omdat ik dat sneller kan doen dan kitesurfen, maar kitesurfen zal ik zeker blijven doen!

maar je vond het wel geen probleem om om en bij de 180 lappen te tellen (of meestal meer) voor lessen in iets waar je toch het geld niet voor hebt om verder te doen ?

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Edgar 10 September / 2011 / 18:36
Weet je zeker dat het zo'n groot verschil maakt qua prijs dat je echt niet een beetje kan sparen voor een tube kite? Een tweedehandsje hoeft niet duur te zijn maar kan wel veel leuker zijn dan een matrasje!

plambert 10 September / 2011 / 20:19
Quote: Mediator - 10 september, 2011 (13:43)
Quote: plambert - 10 september, 2011 (09:04)het is de bedoeling voor powerkiten, ik heb leren kitesurfen maar een kitesurf setje heb ik het geld niet voor i.v.m andere dingen. ik ben al een paar keer wezen powerkiten met een matras 3m vlieger, was erg gaaf maar zou er graag wat meer uit willen halen. ik wil graag een powerkite omdat ik dat sneller kan doen dan kitesurfen, maar kitesurfen zal ik zeker blijven doen!maar je vond het wel geen probleem om om en bij de 180 lappen te tellen (of meestal meer) voor lessen in iets waar je toch het geld niet voor hebt om verder te doen ?
ik ben 16 als ik het geld had was het het eerste wat ik had gekocht geloof me, niet vaak zoveel plezier gehad in een sport haha

plambert 10 September / 2011 / 20:20
Quote: Edgar - 10 september, 2011 (19:36)
Weet je zeker dat het zo'n groot verschil maakt qua prijs dat je echt niet een beetje kan sparen voor een tube kite? Een tweedehandsje hoeft niet duur te zijn maar kan wel veel leuker zijn dan een matrasje!
als ik naar een tube kite ga kijken, wat voorn maat adviseer je dan en waarom is het leuker?

Edgar 10 September / 2011 / 20:32
Iets van een 9 of 10 meter als je één vlieger wilt, die gebruik ik (redelijke beginner, 65kg) het meeste en je kan nog alle kanten op uitbreiden qua maten over een tijd. Ik vind het leuker omdat je er ook het water mee in kan!

Ga niet voor een hele oude kite om zo wat geld te besparen, er staan ook goede vliegers op internet voor een goede prijs. Je kan hier op Hanglos een flinke berg info vinden over welke vliegers wel en niet geschikt zijn voor beginners en waarom