Zomertrip Sagres-Portugal

Door: RYKite Reacties: 9 Hits: 3549
RYKite 11 December / 2011 / 16:32
Een paar maten van mij gaan ieder jaar golfsurfen in Sagres-Portugal. Nu vroeg ik me af of er kiters zijn die ervaring hebben met deze spot? Is er genoeg wind en hoe is de wind (on shore/side shore) in de maanden juni/juli/augustus? Zijn de golven ook te doen met een normaal (niet wave) boardje?

MarkVP 12 December / 2011 / 08:54
Hmm, stroming, rotsen en golven van 6 meter. Lijkt me niet ideaal, ook in de buurt niet veel geschikte spots.

http://locations.splocs.com/kitesurf/loc/tonel.html

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Djee 12 December / 2011 / 09:21
Quote: MarkVP - 12 december, 2011 (09:54)
Hmm, stroming, rotsen en golven van 6 meter. Lijkt me niet ideaal, ook in de buurt niet veel geschikte spots.http://locations.splocs.com/kitesurf/loc/tonel.html

Lagos ligt in de "buurt".
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

wesley007 12 December / 2011 / 11:48
Inderdaad, Sagres zelf niet echt ideaal... Lagos (Meia Praia) ligt wel redelijk in de buurt en is wel beter!

Meer naar boven heb je ook nog Praia de Bordeira met een groot strand zonder veel rotsen en grote golven.

dr511 12 December / 2011 / 15:41
vraag het de heer Skim, Die zit er de helft van het jaar op een rots
Ziki Ondergoed, schultenbrau

roberto-b 12 December / 2011 / 17:20
@dr511, eenzaam op de rots.

meia praia kan, iets verder rijden naar de lagune bij praia Alvor bij Portimou doen geloof ik meer mensen.
Als je golven wilt zou ik inderdaad eens kijken aan de westkust(in de zomer niet zo hoog), spots zoals Amado, Bordaira, Arrifana.

Wil je trouwens in Sagres zelf kiten dan moet je naar Marthinal, ruim strand met een dikke rots/eiland waar je omheen kunt cruisen, net zo goed als meia praia zeker en rustiger!

Ik weet er niet het fijne van hoor, in de zomer ben ik er nog nooit geweest.

Kijk even op windfinder bij de windstatistieken voor de richting in het seizoen, dat maakt of breekt een spot uiteindelijk en dan op google earth voor meer spots.
Of lekker oldskool met de kitebijbel

dr511 12 December / 2011 / 18:02
laat rex en flipp het maar niet horen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

leahstewart 10 December / 2012 / 11:49
Voor reclame kunt u contact opnemen met rob (at) hanglos (punt) nl

Okke 10 December / 2012 / 16:22
Hahahahaha lees je stukje ff door voordat je post! :)

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

Djee 10 December / 2012 / 16:26
Is gewoon een spammert
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)