fuerteventura februari

Door: gillesogi Reacties: 7 Hits: 3554
gillesogi 31 January / 2012 / 16:16
dag iedereen,

ik zou graag eind februarie naar fuerteventura gaan om te kiten..
is dan de wind er goed en wa met de temperatuur? wetsuit nodig? aan welke kant moet ik zijn van het eiland voor plat water ?
ikheb me laten wijsmaken dat dat costa calme zou moeten zijn?

alvast bedankt voor de reacties
grtz gillesogi

DC_kiter 31 January / 2012 / 17:08
ik ben er vorig jaar geweest in maart. de goede wind dagen waren dan net gedaan :(.
dus qua wind zal je goed zitten. regelmatig de forecasts checken! je kan er met een shorty kiten. misschien zelfs zonder wetsuit. maar aangezien er daar soms van die blauwe kwallen zitten is het wel aan te raden om een 4/3 aan te doen. goeie spot: flag beach(corallejo) en rene egli is ook wel leuk maar meestal aflandige wind. aan de westelijk kant heb je meestal grote golven en aan de oost kant is het redelijk vlak....
FAIL------------->RETRY!!!!

Nature 31 January / 2012 / 18:31
Net terug hier heb je een mooi report!
lees hem hier <-- Klik
Shorty zit er dit jaar niet in hoor!
Oost is vlakwater - west is super mooie golven maargoed

Je moet net mazzel hebben met de wind wat ik nou eigenlijk net niet had, maatje van mij zit er deze week en is nu prima vertoeven en vanaf het weekend nog betere voorspellingen.
voorspellingen in de gaten houden is de sleutel tot succes maar er is ook genoeg te doen zonder wind (lees je in t verslag)
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Flysufferd 31 January / 2012 / 19:21
Goed verslagje Nature , hier hebben de " voordeeerstekeernaarfuertegangers " goeie info aan ! wij gaan volgende week voor het 5e jaar, ook in februari, idd met grote en klene kite, waarvan ik de meeste dagen met de grootste kan varen maar voor de rest klopt je verhaal helemaal, in cotillo heb je aan de oude haven een op zicht ongezellig aandoend dorps restaurantje, bakken met garnalen en visschotels voor heel weinig, in het zuiden richting rene egli is alles 2x zo duur :-( huren van een goedkoop huisje kan goed , rondom Lajares ( bij de bakker hangen veel briefjes met verhuurders ) omdat je vanuit Weeze al voor het middag uur op het eiland ben heb je tijd genoeg om onderdak te vinden, autootje is echt een must! Al word de overtocht met Ryan air stilletjes aan jaarlijks fors duurder, ( 200% in 5 jaar, en 20 kg minder kite spullen in 1 tas ) blijft het een toch een goedkoop warm vakantie eiland,om in de hollandsche winter even te ontvluchten wij betalen voor ryanair retour 2 pers, € 518 met sporttas 20kg /koffer20kg/prioriteit, omdat we naast elkaar willen zitten huisje € 20 p/n , auto 17,50 p/d, eten en drinken kan heeeel goedkoop suc6 voor degene wie ook die kant op gaan
flysufferd

Nature 31 January / 2012 / 20:29
Thanks zou je niet een autotje huren bij pluscar was maar 92 euro per week ofwel 13.15 per dag :) scheelt toch haha. leveren hem mooi af op vliegveld en afleven kan op elke tijd dat je zelf wil.
Vliegen vanaf charleroi is in feb goedkoper in januari was t weeze haha doen ze slim. zelfs zat ik in castillo de elba in neuvo horizonte, aardig appartementje opzich voor het geld (179eu week 4persoons appartement) alleen wel verouderd allemaal.

Succes met zoeken! ik ga zowiezo dit jaar nog eens terug

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

gillesogi 01 February / 2012 / 17:24
ok bedankt maar kwa wind is het dus goed in februari en wa zegt het weer is er dan al wat zon en goede temperaturen of?
is de eerste keer dat ik er naar toe ga..

thanks iedereen

Nature 01 February / 2012 / 17:42
wind is echt 50/50 echte wind seizoen begint in april!
De luchttemperatuur kan bijv 19 graden zijn en in de zon is het dan 28 graden is het windstil dan is het dus perfect vertoeven, waait het dan kan het wel wat fris aanvoelen maar ga je uit de wind dan voel je dus wel de echte warmte.
koud zal het zeker niet zijn!!! Heb mij er kostelijk vermaakt snachts voelt het trouwens wel wat fris aangezien ze geen verwarming kennen

gillesogi 02 February / 2012 / 16:25
ok late we hope op goede wind :)

bedankt voor de reacties!

greetz