Hernia

Door: joystick Reacties: 34 Hits: 9282
joystick 05 April / 2012 / 15:57
Vandaag is het 3 weken na mijn eerste Transforaminale epidurale injecties. Zojuist de 2e en waarschijnlijk laaste gehad en merk dat het al stukken beter gaat. Zoals eerder verwacht gaat het langzaaaaaam ,maar herstelt het tot dusver redelijk vanzelf. (begon eerste week jan)

Gelukkig van de pijnstillers af waardoor ik ook weer rustig aan het werk mag :-)
2 weken geleden zelfs alweer rustig aan gesnowboard.....
Nu de pijn met iets van 70% is afgenomen verwachten we dat ik over een week of 3-4 pijnvrij ben als het een beetje lekker gaat. Dan kan ik ook weer lekker sporten.
Kiten pak ik pas weer als laatste op als ik al een tijdje geen last meer heb, omdat ik mezelf wel een beetje ken en anders na een paar dagen alweer oldschool hoog ga. De verwachting is nu dat ik half juni het kiten weer rustig op kan pakken.

Wil jullie nog even bedanken voor de input in dit topic wat wel relaxt was om te lezen. (waarvoor kudo's )
Zoals verwacht veel verschillende inzichten en ervaringen. Helaas hebben meerdere collega kiters ervaring met een hernia en natuurlijk verschillen de klachten sterk per persoon en dus ook de noodzaak om wel of niet te opereren. Gelukkig hebben we dat tot dusver met bovenstaande behandeling weten te voorkomen.

Komende weken ga ik in ieder geval lekker trainen zodat ik half juni weer lekker fit ben en lekker het water op kan.
Heb dan immers weer heel wat sessies in te halen .

Gr Lennart

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

Geronimo 05 April / 2012 / 18:10
Verstandig bezig! Hoop dat je heel snel weer klaar bent om los te gaan. Ben Donderdag voor het eerst sinds 7/8 maand weer het water op gegaan vanwege mn nekhernia. Woow wat een bevrijdend gevoel weer zeg.
Spoedig herstel!
Get ready for an Epic Session / epic kites

joystick 26 April / 2012 / 11:54
Vandaag las ik dat je eindelijk weer vanaf de iPad kan reageren. Goed nieuws want ik verveel me kapot. Hoewel de laatste maand het herstel de goede kant op leek te gaan en ik van de pijnstillers af was ging het afgelopen week ineens helemaal mis met mijn rug. Trok gewoon mijn schoenen uit en ineens Helse pijnen, ben op een gegeven moment nog flauwgevallen van de pijn. Kon niets meer behalve liggen en ook dat deed pijn. De pijnstillers opgevoerd tot aan morfine maar ook dat had op slechte momenten 0 effect. Gelukkig kon de kliniek waar ik liep me snel doorverwijzen en kon ik geholpen worden door Dr Simons in Keulen. Daar lig ik nu nog lekker duf te zijn van de operatie van vanochtend. Uiteindelijk lag ik binnen een week op de operatie tafel :-)Er is een 2e MRI gemaakt waaruit bleek dat de hernia nu echt was gescheurd en het hele zenuw kanaal blokkeerde. Andere opties dan het mes erin waren er eigenlijk niet. Krijg waarschijnlijk ik de beelden van de operatie mee naar huis als ik ontslagen wordt dus deel ik ze dan wel. Hoewel ik niet via endoscoop ben geopereerd hebben ze mijn rugspieren alleen opzij gelegd en dus niet doorgesneden. Het herstel zal dan ook met name weer dichtgroeien van de discus zijn. Dit duurt 3-4 weken voordat ik hem weer rustig mag belasten. Lopen, chillen kan ik komende weekmwaarschijnlijk weer volop :-)Gr. Lennart

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

luukie 26 April / 2012 / 12:46
Sterkte, zeker met dit weer.

akoeribai 26 April / 2012 / 13:11
sterkte!en nu hopen op een snel herstel!

Morres 26 April / 2012 / 17:48
Quote: luukie - 26 april, 2012 (14:46)
Sterkte, zeker met dit weer.
gelukkig is het nog niet superwarm, dat had ie niet getrokken: Kou en rugproblemen is een nono

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

ZeeOtter 26 April / 2012 / 20:16
een hele grote aanrader: zwemmen!! super goed voor je core spieren, houdt je rug in beweging en zorgt dat je niet gek wordt ;-)

ZeeOtter had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 28 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

dani-el 27 April / 2012 / 07:36
Quote: Morres - 26 april, 2012 (18:48)
Quote: luukie - 26 april, 2012 (14:46)Sterkte, zeker met dit weer.gelukkig is het nog niet superwarm, dat had ie niet getrokken: Kou en rugproblemen is een nono

Kwam terug uit Italie (incl hernia) in de zomer en liep meer als die misvormde van de Notre Dame. Wel zonder bel

joystick 27 April / 2012 / 16:18
Lig weer lekker thuis op bed, kreeg vanochtend zoals de chirurg al toezegde de video van de operatie mee. Was de grootste hernia die hij in maanden had gezien. voor de mensen die die niet bang zijn voor een beetje bloed.

joystick 27 April / 2012 / 16:20