KLM en kitebag?

Door: Shizzle Reacties: 18 Hits: 2571
Shizzle 30 July / 2012 / 09:05
Wie kan mij vertellen hoe het nu zit bij KLM? Als ik de informatie lees op de website van KLM dan zou ik een kitebag van 23KG mee mogen nemen als mijn enige koffer :)? Kom ik iets over de 23KG dan betaal ik extra per KG.

Hoe zit het nu?

--

Wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard

Een windsurfuitrusting mag bestaan uit een plank, mast, zeil en giek en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een zogenaamde ‘quiver bag’.
- Een kitesurfuitrusting mag bestaan uit een plank en een kite bag en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een kite bag.
- Een wind- of kitesurfuitrusting mag tot 23 kg (50,5 lbs) wegen
- Een wind- of kitesurfuitrusting mag tot 300 cm (78 inch) lang zijn (ongeacht de breedte)

U betaalt hiervoor altijd een speciale toeslag.

Alleen als uw uitrusting korter is dan 107 cm (42 inch), dan beschouwen we deze als een standaard bagagestuk en kunt u ervoor kiezen deze in uw standaardbagagehoeveelheid mee te nemen. Neemt u deze uitrusting bovenop de standaardhoeveelheid mee, dan betaalt u het reguliere overbagagetarief.

Voor een surfuitrusting met een lengte tussen 107 en 300 cm / 42 en 118 inch betaalt u altijd een speciaal tarief.

Een surfuitrusting met een lengte van meer dan 300 cm (118 inch) en/of een gewicht van meer dan 32 kg (70.5 lbs) kan uitsluitend als vracht worden vervoerd door AIR FRANCE-KLM Cargo.
Kitesmurf

vanbo 30 July / 2012 / 12:01
best eens met KLM bellen om zeker te zijn.
Ik ben deze winter met KLM gevlogen naar Cape town.
Wij moesten toen voor onze surftas van 23 kg extra bijbetalen. Ik dacht dat dit iets van 100€ enkel was. De tas mocht wel niet langer dan 200 cm zijn.
Dit is wel bovenop je normale bagage van 20kg (of 23 kg)
Je moet wel op voorhand doorgeven aan KLM dat je surfspullen mee neemt.

Volgens de tekst kan je idd spullen meenemen als je reguliere bagage en betaal je geen extra tarief maar dan mag je tas niet langer zijn dan 107 cm...
vanbo

Shizzle 30 July / 2012 / 12:58
Ja ik heb inderdaad contact opgenomen met KLM. Ze hanteren een tarief van € 200,00 enkele reis!!!

Heel fijn dit...

Op Kitehigh leeft dit onderwerp over KLM ook, het zou goed zijn als iedereen een klacht richting KLM stuurt!!!

Kitesmurf

Shizzle 30 July / 2012 / 12:58

Kitesmurf

RickyK 30 July / 2012 / 13:22
Ik ben 1x met KLM gevlogen met mijn kitespullen. En ik heb zo'n golfbag van Naish en die mocht ik toen naast mijn normale bagage gratis meenemen. Ik heb wel gezegd dat het een golftas was... toen was het "oh ok, dan is het goed".

Edit: Dit was ruim 2 jaar geleden, ik weet niet of de regelgeving van KLM in de tussentijd is veranderd.

RickyK had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Park (2012)

wimbers 30 July / 2012 / 15:31
de regelgeving is anders, en de golftastruc werkt niet meer in mijn beleving.
KLM is voor mij niet langer een optie.
bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

jurputje 30 July / 2012 / 21:56
transavia is 40. helemaal top en geen gezeik.. als je normale tas onder de 15 of 23 is mag je die kilos er ook nog eens bij doen
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

Fokke 31 July / 2012 / 08:57
Het netelige van KLM zit hem inderdaad in deze zin: "Alleen als uw uitrusting korter is dan 107 cm (42 inch), dan beschouwen we deze als een standaard bagagestuk" Daardoor valt je kitebag altijd onder de speciale regeling.

Bij Transavia is dat stuk handiger geregeld (voor freestylers) want daar is de regel dat wanneer het GROTER dan 1.65 is, het pas onder de speciale regeling valt. Daar vloog ik vorige week dus heen en terug met 1 kitebag van 19.9kg zonder bijbetalen. Al is bij transavia het ruimbagage overigens altijd een extra waar je voor betaald.
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Magic_Ed 31 July / 2012 / 09:41
Maar als ik de prijstabel bekijk, dan betaal je voor je tweede bagagestuk 55, 75 of 100 euro enkele reis (afhankelijk van zone). En dat is precies wat ik in het verleden ook moest betalen.

Op zich normale tarieven, niet de goedkoopste, maar voor tussen de 110 en 200 euro retour heb je dus 46 kg (ipv 23), inclusief je kitespullen, bij je.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Wil 31 July / 2012 / 09:47
Quote: Fokke - 31 juli, 2012 (09:57)
Het netelige van KLM zit hem inderdaad in deze zin: "Alleen als uw uitrusting korter is dan 107 cm (42 inch), dan beschouwen we deze als een standaard bagagestuk" Daardoor valt je kitebag altijd onder de speciale regeling.Bij Transavia is dat stuk handiger geregeld (voor freestylers) want daar is de regel dat wanneer het GROTER dan 1.65 is, het pas onder de speciale regeling valt. Daar vloog ik vorige week dus heen en terug met 1 kitebag van 19.9kg zonder bijbetalen. Al is bij transavia het ruimbagage overigens altijd een extra waar je voor betaald.

Heb je nu bij betaald voor je kitebag? of heb je deze in plaats van je koffer kunnen meenemen zonder bij te betalen. Aangezien een kitebag korter dan 1,65cm onder "normale" bagage valt.
Vlieg zaterdag zelf ook met transavia alleen ben er nog niet uit wat ik met mijn kitespullen doe, lees de ene keer dat mensen bijbetalen maar de andere keer weer dat het gratis mee kan.

Wil had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

Wil 31 July / 2012 / 09:47
Quote: Fokke - 31 juli, 2012 (09:57)
Het netelige van KLM zit hem inderdaad in deze zin: "Alleen als uw uitrusting korter is dan 107 cm (42 inch), dan beschouwen we deze als een standaard bagagestuk" Daardoor valt je kitebag altijd onder de speciale regeling.Bij Transavia is dat stuk handiger geregeld (voor freestylers) want daar is de regel dat wanneer het GROTER dan 1.65 is, het pas onder de speciale regeling valt. Daar vloog ik vorige week dus heen en terug met 1 kitebag van 19.9kg zonder bijbetalen. Al is bij transavia het ruimbagage overigens altijd een extra waar je voor betaald.

Heb je nu bij betaald voor je kitebag? of heb je deze in plaats van je koffer kunnen meenemen zonder bij te betalen. Aangezien een kitebag korter dan 1,65cm onder "normale" bagage valt.
Vlieg zaterdag zelf ook met transavia alleen ben er nog niet uit wat ik met mijn kitespullen doe, lees de ene keer dat mensen bijbetalen maar de andere keer weer dat het gratis mee kan.

Wil had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

Shizzle 31 July / 2012 / 10:42
Quote: Magic_Ed - 31 juli, 2012 (11:41)
Maar als ik de prijstabel bekijk, dan betaal je voor je tweede bagagestuk 55, 75 of 100 euro enkele reis (afhankelijk van zone). En dat is precies wat ik in het verleden ook moest betalen.Op zich normale tarieven, niet de goedkoopste, maar voor tussen de 110 en 200 euro retour heb je dus 46 kg (ipv 23), inclusief je kitespullen, bij je.

Echter surfspullen vallen buiten de standaard sportartikelen....waardoor het bovenstaande niet geldt! Hierdoor betaal je altijd € 200,00.

Of zie ik het verkeerd? Zo vertelde KLM het mij in ieder geval..
Kitesmurf

Bing 31 July / 2012 / 10:53
Ik ben februari naar Australie gevlogen met KLM. Kostte me 100 euro enkele reis voor een hele extra kitebag. Afmeting van de bag was 50x35x1,56 geloof ik. Gebeld met KLM om toestemming te vragen om mee te nemen. Was geen probleem. Probleem bij de helpdesk van al die vliegmaatschappijen is dat ze het allemaal een klein beetje weten.

KLM heeft een heel goed werkende facebook service, die informatie klopt vaak wel en heeft mij erg goed geholpen.
Kitesurfen, golfsurfen, catamaranzeilen, brandingkayakken, suppen, bedrijfsuitjes. => www.Beachbreak

Magic_Ed 31 July / 2012 / 13:08
Ik heb verkeerd gekeken, het is inderdaad veranderd, ze zijn 2 x zo duur geworden

Wel kan er sprake zijn van korting als je vooraf boekt via de website...
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Kiterick 31 July / 2012 / 14:12
Transavia is gewoon 40 Euro enkele reis voor de surf/kite bag
Paar weken geleden nog mee gevlogen, staat alleen geen max gewicht bij, ik had 30 kg
en een bag van 1.80 heb geen problemen gehad.
C ya

reijnard 31 July / 2012 / 19:56
Laatste keer voor mij was met transavia. En had een boardbag van 1.50 en dat viel binnen de 1.65 ofzo wat toegestaan was dus werd het als normale bagage gehanteerd.

reijnard had een 5 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

Fokke 01 August / 2012 / 05:33
Quote: Wil - 31 juli, 2012 (11:47)
Quote: Fokke - 31 juli, 2012 (09:57)Het netelige van KLM zit hem inderdaad in deze zin: "Alleen als uw uitrusting korter is dan 107 cm (42 inch), dan beschouwen we deze als een standaard bagagestuk" Daardoor valt je kitebag altijd onder de speciale regeling.Bij Transavia is dat stuk handiger geregeld (voor freestylers) want daar is de regel dat wanneer het GROTER dan 1.65 is, het pas onder de speciale regeling valt. Daar vloog ik vorige week dus heen en terug met 1 kitebag van 19.9kg zonder bijbetalen. Al is bij transavia het ruimbagage overigens altijd een extra waar je voor betaald.Heb je nu bij betaald voor je kitebag? of heb je deze in plaats van je koffer kunnen meenemen zonder bij te betalen. Aangezien een kitebag korter dan 1,65cm onder "normale" bagage valt.Vlieg zaterdag zelf ook met transavia alleen ben er nog niet uit wat ik met mijn kitespullen doe, lees de ene keer dat mensen bijbetalen maar de andere keer weer dat het gratis mee kan.

Ik heb NIET bijbetaald bij Transavia! Zowel heen als terug niet. Gewoon bij inchecken duidelijk aangeven dat het kitespullen zijn, dat je goed op de hoogte bent van de regels en dat deze stellen dat het bij een stuk van onder de 1.65 meter onder en 20kg onder het standaard ruimbagage valt. Ze gingen op heenweg zenuwachtig lopen doen bij mij, 4x bellen naar zn baas, maar die nam niet op. Uiteindelijk maakte hij een "aantekening", maar was erg druk die dag en hij was gewoon onvoldoende op de hooge van de transavia regels. Je moet dan vervolgens wel bij odd-size inleveren natuurlijk.
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

robert1102 05 August / 2012 / 22:11
Week geleden terug gekomen met klm uit bali. Als je kitebag je enige check in is en onder de 23k zit en niet langer dan 158cm is kan hij gewoon mee zonder extra te betalen. Voor een beetje good-will is het handig om hem van tevoren aan te melden. Mensen van de hulpdesk ed schiet voor geen meter op, heb ik ook gedaan, was verder gekomen als ik in de bloemenzaak om de hoek naar de voorwaarden had gevraagd.

robert1102 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

johnsfeest 01 September / 2012 / 13:50
Vorige week in Bonaire geweest, en omdat ik nog nooit heb bijbetaald dacht ik dat ik deze keer ook wel zonder bij te betalen (onder 23kg) mee zou kunnen.. Maar helaas, ik moest 200 euro per enkele reis betalen.... (tas was maar 135). Weet niet of het op de terugweg ook zo zou zijn geweest, want ik heb uit voorzorg board verkocht daar en tas ingekort.
Als dit standaard wordt, dan denk ik niet meer dat ik met klm wil vliegen. 400 euro extra is wel erg veel voor 30cm meer bagage....
Work sucks, go kiting!