Tarifa - vlak water spot ?

Door: hlauwers Reacties: 5 Hits: 1491
hlauwers 31 January / 2013 / 11:36
Hello guys,
ik ga met een kite buddy van 15-03 tot 24-03 naar Tarifa
Blijkbaar het mekka voor elke kite en windsurfer :-)
Ik las over de vele wave spots, maar ik ben op zoek naar een vlakwater spot in de omgeving.
Wie heeft daar tips voor ?
Andere tips (restaurants - no wind activities - ..) zijn uiteraard ook welkom !

bedankt
hans

hlauwers had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 18 - 26 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

sjoerdsantema 31 January / 2013 / 12:34
Met Levante kan je naar Palmones rijden. Dat is net voorbij Algeciras. Erg vies water en de windrichting moet maar net goed zijn. Als deze te zuidelijk is blokkeert Gibraltar de wind en heb je niets terwijl het dan op dat moment in Tarifa gewoon 50 kan waaien.

Er is een kleine lagune tussen Tarifa en Valdevaqueros. Officieel een natuurgebied en je kan er weggestuurd worden. Je kan het beste opstappen bij het stadium en dan over zee erheen kiten. Mochten de boswachters komen....dan kan je tenminste gewoon wegvaren.

Valdevaqueros werkt eigenlijk alleen met een sterke Poniente. Met Levante(oostelijke wind) is het hier te vlagerig en kan je beter naar Canos de Meca gaan. Dat is ongeveer een drie kwartier rijden vanaf Tarifa. Dikke golven en ook hier geldt dat als je pech hebt de windrichting net verkeerd is en je geen wind hebt.

Tarifa is een plek waar je de meest mooie sessies kan hebben maar ook en plek waar het altijd een loterij is. Je weet nooit of er echt wind gaat komen en als de wind er is moet je echt weten waar je naar toe moet gaan.

In de winter overheersen de westelijke winden(poniente genaamd) en dan kan je eigenlijk over het gehele strand kiten. Dit zijn dan ook de mooiste dagen in Tarifa. Met Levante is het gewoon afzien, zoeken naar een spot die misschien werkt en korte sessies met loeiharde wind. Tenzij je bereidt bent naar Palmones te rijden en de gok te wagen dat het daar waait.

Veel plezier iig! Zie je daar wel!
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

richardkiter 31 January / 2013 / 15:53

Andere tips (restaurants - no wind activities -

Lekker suppen en stadjes bezichtigen zie filmpie

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

stefanovantuijl 31 January / 2013 / 20:10
Gezellig
WWW.DSPROMOTIONS.NL

stefanovantuijl had een 3 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Flexifoil Hadlow Pro (2011)

hlauwers 06 February / 2013 / 14:14
@Sjoerdsantema, bedankt voor de tips !
@Richard, als ik even wind heb als jou kom ik gegarandeerd terug als alcoholieker :-)
@Brandstof, CU on the water

hlauwers had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 18 - 26 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

richardkiter 07 February / 2013 / 09:22
Quote: hlauwers - 6 februari, 2013 (15:14)
!@Richard, als ik even wind heb als jou kom ik gegarandeerd terug als alcoholieker :-)

We hadden van de 7 dagen 5 dagen gevaren, dus windt zat . Die reedkever film was net die 2 dagen dat er geen windt was.

Onderstaande movie was er wel windt

Wat is een alcholieker ???

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us