Sportbril kiten: gebruikerservaringen gevraagd

Door: geloof Reacties: 19 Hits: 2696
geloof 12 August / 2013 / 19:05
Wie van jullie brildragende kiters houdt zijn/haar (sport)bril op bij het kiten? Hoe bevalt dat? Welk merk type heb je? Een cursist van mij is op zoek naar een voor kiten geschikte sportbril. Alvast bedankt voor je reactie!
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Faxie 12 August / 2013 / 21:12
Reactie verwijderd... ik las het verkeerd

djrevmoon 13 August / 2013 / 08:37
Waterdruppels op brillen kunnen het zicht ernstig belemmeren. Dit effect heb je al met zonnebrillen. Daarom gebruik ik daglenzen bij het kiten en eventueel een zonnebril (die ik af kan zetten als het zicht te veel belemmerd is....)
"Gravity is a myth: this planet sucks!"

joystick 13 August / 2013 / 21:06
cheap ass daglenzen. Na het kiten je ogen lekker tot rust laten komen en beetje druppelen.

Billen zijn k*t!

kiten gaat hard, water op je bril, mooie jump, keerjte crash boom, Bril weg, ik zie nix k*tzooi...

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

kamikaze 13 August / 2013 / 21:23
Moet zeggen, ik heb zo'n watersport zonnebril en daar blijven op de 1 of andere manier (bijna ) geen druppels op liggen...bevalt echt erg goed!!Misschien dat t een speciale vorm is of zo..
a day @ the beach is always a good day!!

kamikaze had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot Octane (2010)

Djee 14 August / 2013 / 05:47
Quote: kamikaze - 13 augustus, 2013 (23:23)
Moet zeggen, ik heb zo'n watersport zonnebril en daar blijven op de 1 of andere manier (bijna ) geen druppels op liggen...bevalt echt erg goed!!Misschien dat t een speciale vorm is of zo..
Anti rain coating oid. Maar op zee krijg je wel strepen/vlekken van het zout.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Silk 15 August / 2013 / 14:11
Quote: geloof - 12 augustus, 2013 (20:05)
Wie van jullie brildragende kiters houdt zijn/haar (sport)bril op bij het kiten? Hoe bevalt dat? Welk merk type heb je? Een cursist van mij is op zoek naar een voor kiten geschikte sportbril. Alvast bedankt voor je reactie!
Hey,

Ik ben zo een brildragende kiter. Heb slechte ogen. Ik heb altijd een bril gedragen, met zo af en toe bij het sporten zachte lenzen. Sinds een 3-tal jaren op aanraden van de oogarts naar harde lenzen overgeschakeld.

Ik kite nu al 6 jaar met seaspecs. Ik kan mijn ogen niet laten laseren. Goedkope daglenzen bestaan er niet in mijn sterkte. Maandlenzen vind ik wat duur, want ze vallen in mijn geval makkelijk uit in contact met het water (ceratoconus, dus de lenzen zitten nooit precies goed). De enige manier voor mij is met een sportbril. Die seaspecs kan je in de VS op sterkte bestellen, kost ongeveer 195USD. Je hebt ze als normale bril en als zonnebrilvariant. Ik ben nog geen enkele opticien tegengekomen die voor mij voor die prijs een sport(zonne)bril kan aanmeten. De glazen voor de bril beginnen a 150EUR per stuk.

Ik heb er 6 jaar geleden 2 besteld. Kwestie in geval van nood een reservebril te hebbem. Eentje ben ik vorig jaar helaas met een crash kwijtgeraakt, de andere heb ik nog steeds. De brilmonturen zelf slijten natuurlijk, maar als je wat extra frames besteld tussendoor dan kan je een lange tijd verder. Ik heb namelijk steeds de glazen uit een versleten montuur gehaald en weer in een nieuwe bril gestopt. Met wat tooling en wat lijm/kit weer goed vastzetten en klaar. ook de band aan de oortjes komt wel eens los, maar met lijm al tig keer weer stevig genoeg gerepareerd.

De bril zit prima, voldoet helemaal aan de verwachtijgen. Ok natuurlijk is het leuker als je zonder kan. zonder bril zie je natuurlijk altijd beter, je hebt altijd wel wat spatwater of opgedroogd zout op je bril. Maar hey, beter dan helemaal niks kunnen zien op het water. Levering duurt misschien wat langer. En geen idee of je nog douane moet lappen. voor die bedragen. Ik ga er binnenkort weer 2 nieuw bestellen, want ik vrees dat de nu de volgende keer uiteindelijk na 6 jaar het tijd gaat worden om een update te doen.

Groetjes

Rik

geloof 15 August / 2013 / 15:43
Bedankt voor jullie reacties!
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

martin404 15 August / 2013 / 17:12
Ik hoor het al, dat word niks.

Jammer, maar dan is deze hobby misschien gewoon niet voor jullie en kun je beter iets passenders vinden. Computers bijvoorbeeld?
No kite related brand affiliations

nealzie 15 August / 2013 / 17:56
Oakley Water Jacket, zou je moeten informeren of die op sterkte kunnen... Als je deze bril verliest met een crash vind ik je een knappe jongen. Anti water coating shit werkt ook uitstekend, en zout strepen heb je pas last van als de glazen opdrogen

martin404 15 August / 2013 / 18:33
Quote: nealzie - 15 augustus, 2013 (18:56)
Oakley Water Jacket, zou je moeten informeren of die op sterkte kunnen... Als je deze bril verliest met een crash vind ik je een knappe jongen.

Ligt dat dan aan zijn bril, of die van jouw?
Weet je wat? Als je mij er uit drinkt, vind ik jouw misschien ook een knappe jongen.

geloof 15 August / 2013 / 19:51
@Martin404: ook ik heb deze week nog niet gekite hoor, toch is het glas halfvol.

martin404 15 August / 2013 / 20:59
Quote: geloof - 15 augustus, 2013 (20:51)
@Martin404: ook ik heb deze week nog niet gekite hoor, toch is het glas halfvol.
Ik ben niet zo van de smileys, maar ben best wel in een goeie bui eigenlijk.

Heb vroeger geleerd, dat je nooit een kans moet laten schieten, om iets lulligs over iemand z'n bril te zeggen.
Geloof, ras, huidskleur en bijvoorbeeld stotteraars zijn voor mij altijd off-limit geweest, maar een grap over het feit dat iemand een bril draagt, is zo enorm onzinnig, dat werkelijk niemand het serieus kan nemen.

geloof 15 August / 2013 / 21:58
okok, ik geef toe dat ik hapte, kan moeilijk anders met mijn achternaam.

Silk 16 August / 2013 / 09:06
Quote: martin404 - 15 augustus, 2013 (18:12)
Ik hoor het al, dat word niks.Jammer, maar dan is deze hobby misschien gewoon niet voor jullie en kun je beter iets passenders vinden. Computers bijvoorbeeld?
OT: Waarom zit JIJ dan achter je computer om 18:12 ipv met je kite op het water te zijn?

martin404 16 August / 2013 / 12:01
Quote: Silk - 16 augustus, 2013 (10:06)
Quote: martin404 - 15 augustus, 2013 (18:12)Ik hoor het al, dat word niks.Jammer, maar dan is deze hobby misschien gewoon niet voor jullie en kun je beter iets passenders vinden. Computers bijvoorbeeld?OT: Waarom zit JIJ dan achter je computer om 18:12 ipv met je kite op het water te zijn?
touche

nealzie 16 August / 2013 / 20:43
Quote: martin404 - 15 augustus, 2013 (20:33)
Quote: nealzie - 15 augustus, 2013 (18:56)Oakley Water Jacket, zou je moeten informeren of die op sterkte kunnen... Als je deze bril verliest met een crash vind ik je een knappe jongen.Ligt dat dan aan zijn bril, of die van jouw?Weet je wat? Als je mij er uit drinkt, vind ik jouw misschien ook een knappe jongen.
Volgens mij was jij niet degene die advies vroeg maar degene die nutteloze opmerkingen kwam maken. Misschien moet je rustiger aan doen met de drank dan snap je mijn reactie zoals de rest ;)

richardkiter 17 August / 2013 / 08:52
Ik kite sinds 2002.

Vaar vanaf het begin met een bril omdat ik problemen heb met lenzen.

Ik gebruik een eenvoudige sportbril van Hans Anders met een touwtje zodat je hem niet kwijt raak zonder problemen

Okee, af en toe lastig i.v.m. het beslaan van de glazen en slecht zicht met zout water . Even je kop onder water en je heb weer zicht

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Silly 20 August / 2013 / 06:18
Torische artiflex lenzen laten implanteren omdat laseren bij mij ook niet kon. Kost misschien even wat maar helemaal geweldig. Geen bril/lezen of wat dan ook meer nodig. Ik zie 145%!In mijn geval heeft de zorgverzekering (op de eigen bijdrage na) alles vergoed.

Silly had een 0 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Takoon Furia (2008)

RobbyNitroz 20 August / 2013 / 08:02
Heb een paar jaar geleden tijdje met een griekse oogarts gevaren en die zweert bij deze:

Hij had een heel verhaal over de rooie ogen die je vaak hebt na een sessie op zee en dat dat zo slecht voor je ogen is. Ik heb toen die bril ook gekocht daar en paar keer mee gevaren. Het ziet er vrij suf uit met z'n "skibril" op je kop maar het werkt wel heel erg goed. Water blijft er absoluut niet opzitten en je kan je ogen gewoon non-stop openhouden door golven heen en tijdens het vele spatwater bij een lekker klotssessie.

Kan me heel goed voorstellen dat degenen die zich wat minder zeker voelen met lenzen in dit een uitkomst kan zijn?

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)