De pijn viel wel mee hoor. Die oude Ozone trok nog aardig voor zo weinig wind, wat zal het geweest zijn, 12 ~ 14 knopen? Zoveel hoogte lopen als met die Draft en Nugget haal je er niet mee maar dat vind ik ook niet zo gek :-)
Met een wave board stuur je eerst de kite en dan volgt het board. Nooit andersom. er staan een paar goede tutorials online over keren en gijpen met een directional. Onder andere van kitekahoonas. Het checken waard.
Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)
Als je terug valt in het water heb je dus niet genoeg power meer. De kite stuur je waarschijnlijk meteen helemaal door naar het einde van je windvenster. Je krijgt dan niet genoeg kracht meer uit je kite en je hebt nog geen snelheid dus zakt in het water.
Dus eerder rustiger je kite omzetten dan dat je het nu doet
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Dank voor de tips mannen. Die kitekahoona filmpjes zijn inderdaad nuttig. Ik ga denk ik eerst meer oefenen met m'n twintip (die vaar ik eigenlijk nooit toe-side).
Registreerde: 08 July 2015
Vandaag weer de hele dag fantastisch kunnen varen op Edam met de Nugget en m'n Draft 12M. Terwijl de enkele aanwezige twintippers met veel pijn en moeite blijven varen, racet de Nugget zonder enig probleem upwind. Het lukt me alleen nog niet (na 3 sessies op het board) om goed te draaien naar toe-side. Hoe aggressief ik ook de andere kant op stuur tijdens het draaien val ik altijd terug in het water na het maken van de draai. Is dit een kwestie van oefenen / het nog ontbreken van de juiste techniek en/of is dit gewoon lastig met weinig wind en een langzame vlieger zoals de Draft?
Overigens heb ik wel een keer een self-rescue moeten uitvoeren omdat de kite na een crash niet meer de lucht in wilde. Ik ga denk ik zo'n vijfde lichte-wind-relaunch-lijn gebruiken; hier open ik even een nieuw topic over.