Je kan die leashlijn gewoon bestellen bij veel winkels bv bij Versus. Hetzelfde geldt voor de depowerlijn. Als je de depowerlijn erop gaat zetten, let even goed op want deze heeft twee verschillende uiteindes als ik me het goed kan herrinneren.
Als het goed is zit er bij elke kite van SS een safetylijntje in de tas. Tenzij die al eens gebruikt is natuurlijk
Dat depowerkoord uit 2009 ga je helaas niet kunnen gebruiken. Dat was de oude bar met nog een pull safety, en dus niet voor de compstick. Dat depowerkoord kan je maken, bestellen, of een kopie bestellen waar ze er niet grof geld voor vragen (hint: kiteoutlet.eu).
vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)
- Kan ik zonder enige problemen een Slingshot bar gebruiken op een Ozone Edge 11m (2013)? En een Ozone bar op een Slingshot RPM 10m (2011)? Wat doet een lijnlengte verschil van 1 meter (24m vs 25m), merk je dat echt in snelheid en power?
Lijnen zijn bij ozone en ss even lang dus dat gaat, alleen pigtails zijn volgens mij anders, maar die kan je kopen/laten maken bij een kiteshop.
- Stel dat ik er toch voor kies om de Slingshot bar te repareren, iemand tips waar ik dit het beste kan laten doen danwel lijnen kan bestellen? Die lijn is onderaan wat dikker, dus lijkt me dat je voor deze bar wel originele Slingshot lijnen nodig hebt?
Ik vaar zelf ook slingshot, ik vervang mijn lijnen met originele slingshot lijnen, simpelweg omdat ze goed zijn.
En ander infexxion lijnen, omdat deze beter zijn.
- Misschien moet ik de depower dan ook even vervangen. Heb nog een nieuwe Slingshot depowerlijn uit 2009 liggen maar die lijkt een stuk dikker, past dat wel?
Zoals hierboven gezegt is een 2009 depowercord anders, online of in kiteshops kun je gewoon depowerlinen bestellen, let wel op dat het het juiste jaar is (de nieuwe hebben volgens mij niet aan beide zijde een lusje)
ik haal ze bij http://kitesurfshop.nl/ omdat ze een mooie prijs hadden.
- Hoe vaak vervangen jullie uberhaupt je lijnen (aantal jaar / kitesessies / kiteuren)? Of pas als ze flink rafelen of breken?
Ik vervang mijn lijnen als ik flinke slijtage zie of lengte verschil, vaar nu 3 jaar met mn originele lijnen en zijn nog prima, dus zelf inspecteren (als je je lijnen uitloopt tijdens elke sessie), en bij twijfel even langs een shop gaan.
washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)
Wat wellicht een klein beetje verschil kan maken is dat een Slingshot 20'' bar op 23m lijnen staat. Bij de nieuwe 2017 sentinel is dat 20m + 3 meter extentions.... zo kun je dus ook nog een beetje spelen met lijn lengtes in diverse omstandigheden. (lange lijnen meer lowend en hoger springen - korte lijnen snellere kite reactie en meer meer high end)
Ik heb volgens mij nog z'on bar liggen nieuw met een gebroken lijn, die mag weg voor weinig. Interesse? gr marc
apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Neem even contact op met Evan van Infexion. Die maakt het barretje voor je precies zoals je het wilt. Prima verzorgd / netjes afgewerkt en goede prijs. Je kan ook aan hem vragen om er een PU tube op te zetten zodat de depower lijnen niet meer slijten.
https://nl-nl.facebook.com/infexionkiteboarding
Greetz
Quizzy had een 4 sterren sessie in Ouddorp met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Misschien niet het advies waar je op zit te wachten maar ik zou hem niet gaan repareren en een SS bar van 2014 of nieuwer kopen (andere centre hole en cleat). Waarschijnlijk is je cetre-hole uitgesleten en zit er een scherp randje aan. Bungee en depower vervangen zal het gevolg hebben dat ze snel weer stuk zijn. En die swifel is denk ik nog dezelfde, die van mijn 2015 bars zaten weer binnen no time vast (zout water en strand op homespots).
MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)
Dank voor alle reacties, ben zeer geholpen! Ik besefte eerst niet dat er een stukje safetylijn zit en die dan vast zit aan de powerlijn . Dacht dus dat powerlijn was gebroken, maar oplossing bleek zeer simpel: ik had (blijkbaar inderdaad) nog zo'n bungee safetylijntje liggen dus was snel gefixt. Depowerkoord laat ik nog heel even zitten. Verder toch (ook) een nieuwe oud seizoen bar aangeschaft, mooie aanbieding bij van den Berg Surf. Ik vond overigens nog deze vergelijkingstabel, erg handig: http://www.infexion.nl/info/vergelijkingstabel-barren/
P.S. 2015 bar bleek bij nader inzien toch niet leverbaar te zijn, nu leveren ze de 2016 bar voor de aanbiedingsprijs die ik al betaald had, dat handelen ze netjes af bij van den Berg Surf vind ik :-)
willemijndus had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 26 - 32 knots op zijn SlingShot RPM (2009)
Registreerde: 14 October 2013
Shoot, lijn gebroken van mijn Slingshot bar (2011), zie foto. Ik zou het kunnen repareren, maar breuk is veroorzaakt door gedraaide lijn waardoor hij is gaan slijten (met dank aan man) en irriteer me sowieso aan de constant gedraaide lijnen, ook bovenin. Dat draaidingetje werkt niet meer en ik ben te klein om er bij te kunnen. Overweeg daarom te investeren in een nieuwe Slingshot compstick with sentinel bar (2016) 20 inch met 24m lijnen of Ozone bar met 25m lijnen. Voor ik dat doe, paar vraagjes:
- Kan ik zonder enige problemen een Slingshot bar gebruiken op een Ozone Edge 11m (2013)? En een Ozone bar op een Slingshot RPM 10m (2011)? Wat doet een lijnlengte verschil van 1 meter (24m vs 25m), merk je dat echt in snelheid en power?
- Stel dat ik er toch voor kies om de Slingshot bar te repareren, iemand tips waar ik dit het beste kan laten doen danwel lijnen kan bestellen? Die lijn is onderaan wat dikker, dus lijkt me dat je voor deze bar wel originele Slingshot lijnen nodig hebt?
- Misschien moet ik de depower dan ook even vervangen. Heb nog een nieuwe Slingshot depowerlijn uit 2009 liggen maar die lijkt een stuk dikker, past dat wel?
- Hoe vaak vervangen jullie uberhaupt je lijnen (aantal jaar / kitesessies / kiteuren)? Of pas als ze flink rafelen of breken?
Alvast dank!
willemijndus had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 26 - 32 knots op zijn SlingShot RPM (2009)