F-One monolith op Best TS

Door: hanh Reacties: 13 Hits: 2430
hanh 21 September / 2016 / 14:18

Hoi allemaal,

Tijdje terug mijn 7 kapot gevaren, nu zie ik op kitepirates.de een aanbieding van 7m Best TS staan. Vraag me af of mijn F-One monolith bar daar op past. F-One bar zal uit 2014/15 zijn (bij 7th edition Bandit). Volgens de tabel van infexion lijkt het wel te passen. Zowel best als F-One hebben gelijke lengte bij volledig aangetrokken bar, power en stuurlijnen hebben lusjes bovenin...

http://www.infexion.nl/info/vergelijkingstabel-barren/

Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken?

geloof 21 September / 2016 / 14:32

F-one Monolith heeft double frontline safety iig. Best zal in 2015 wel single frontline safety hebben, dat kan mss iemand anders bevestigen/ontkrachten.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

repete 21 September / 2016 / 21:07

Best heeft een single frontline safety

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

hanh 22 September / 2016 / 10:30

Bedankt voor de reacties. Nu nog even voor het leermoment: met double frontline safety 'rolt' de kite toch als het ware ondersteboven om zijn leading edge? Terwijl met single fronline safety hij meer een kwartslag draait en als een vlag in de wind komt? Afgezien van welke 'beter' is of je persoonlijke voorkeur heeft, maakt het in dit geval uit of ik een Best kite die oorspronkelijk single heeft met een double fronline safety gebruik?

JeroenH 22 September / 2016 / 11:34

Ja, een bar met single frontline safety kan op alle kites maar een bar die op beide voorlijnen vlagt (zonder langteverschil) kan alleen op kites die hier voor ontworpen zijn. De bridles moeten lang genoeg zijn anders rolt de kite niet altijd om en blijft die dan trekken. Niet doen dus.

hanh 22 September / 2016 / 12:50

Ok bedankt, dan zoek ik door naar een andere optie, of koop er een bar bij...

hanh 22 September / 2016 / 12:53

Heb nog wel een slingshot compstick liggen, van die kapot gevaren 7m rpm. Die heeft single line safety, dan zou ik alleen de pigtails aan moeten passen.

Thanks voor alle reacties in ieder geval, nuttige info.

paulg 22 September / 2016 / 20:43

niet eens met JeroenH: jaren F-One barren gevaren (op F-One kites) en ook daar blijven ze trekken en rolt je kite zeker niet altijd om.

I.m.h.o. is safety op 2 voorlijnen gewoon achterhaald en is F-One van een eigenwijze Fransoos die ook de chickenloop met klittenbandjes nog jarenlang volhield terwijl iedereen er al mee gestopt was...

zwemvijver 06 October / 2016 / 20:29

Ik heb een Best TS 9 en 7 m2 van 2016 en een Best TS 12 m2 van 2015 , elk met hun bar van 2015 en 2016 ( die in 2016 vernieuwd is ) Toch vind ik die Best barren echt niets in vergelijk met bvb mijn Naisch Pivot bar of de Bar van een F'one Bandit 2017 ( die ik eergisteren op een nieuwe bandit getest heb ) 

Deze heeft vanaf 2017 model wel een single line safety , kan hij dan op een Best TS gebruikt worden ? 

jleeuw 10 October / 2016 / 22:12

De slingshot comps zijn altijd al met single front line safety uitgevoer? Ik heb ze vanaf 2009 en gebruik ze op religion kites, is dat aan te bevelen dan?  Welke barren zijn naast f one nog meer met die ouderwetse double front  line safety.

surfer

jleeuw 10 October / 2016 / 22:18

Sorry, zie nu die tabel met info over de barren, erg handig. Maar meer mensen ervaring met andere barren op religions?

surfer

Djee 11 October / 2016 / 09:12

waarom zou je dat willen?

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

zwemvijver 14 October / 2016 / 18:45

Ik vind de Best bar echt niet lekker en de F'one barren wel . Schijnt dat de nieuwe F'one bar voor de furtive wel een single frontline safety heeft , dus dat moet dan wel weer mogelijk zijn , niet ? 

davedej 20 October / 2016 / 14:19

Euh afgezien van de safety is de hoogte van splitpoint f-one bandit en TS niet op dezelfde hoogte ontworpen (scheelt 4m).

Ik zeg niet doen (F-one bar op Best TS).

Dave

wetestkites.com