Kite Surf camper info gevraagd

Door: richardkiter Reacties: 19 Hits: 3054
richardkiter 11 December / 2019 / 08:33

Nog ruim 1.5 jaar werken en dan ben ik uitgewerkt. Dus ben ik mij aan het orienteren voor een perfecte kite surf camper om mee naar de beste kite surf spots in Europa en omstreken te gaan.

Inmiddels duizenden campers bekeken op internet en tot de conclusie gekomen dat het geen VW transporter gaat worden. De transporter is te klein om een paar maanden weg te gaan. Ook elke keer de boel ombouwen om te gaan slapen lijkt me geen goed idee.

De bestaande campers die ik heb gezien , hebben een douche en een wc. Douche is klein over het algemeen en pas ik niet in met mijn 1.93 m. Dus eigenlijk nutteloze ruimte die ik beter kan gebruiken.

De bedoeling is om 2 fietsen, hydrofoil set, Kite buggie, 2 planken en diverse kites mee te nemen.
O, ja helemaal vergeten, mijn vrouw moet er ook nog in passen.

Zo ben ik na lang zoeken op het onderstaande idee gekomen:
Een bestel auto zoals een Fiat Ducato of Opel Movano en deze om te laten bouwen tot camper.
Bestel auto van minimaal 5 jaar oud i.v.m. de BPM belasting en ongeveer 100.000 kilometer op de teller is mijn plan. Ook een verhoogde uitvoering zodat je geen hefdak nodig heb.

Dit zijn mijn eisen voor de camperbouwers die ik na hun toe mail :

Graag wil ik info voor het ombouwen van deze bestel auto door jullie bedrijf ;
Het volgende wil ik graag door jullie laten doen:

Een Vast verhoogd Bed (mijn lengte 1.93)  zodat onder het vaste bed ruimte is om: kite surf spullen, 2 fietsen en andere spullen op te bergen.

Een koelkast (vriezer) en keuken (3 gaspitten)
extra kachel
isolatie en een zonnepaneel
eventueel kasten als er nog ruimte genoeg is
kleine ruimte bij de achterdeuren om natte wetsuits in een emmer te deponeren
douche slang bij de achterdeuren om zoute watersport af te spoelen
Luifel voor het voertuig
Mobiel toilet
Water vaste vloer i.v.m. watersport hobby: kite surfen

Aanvraag keuren en keuren RDW

Hoelang gaat het bovenstaande ongeveer duren ? Wanneer is er plaats ?

Is er een leen auto beschikbaar

Wat zijn de totale kosten inclusief BTW en BPM ongeveer : ?

Gr Richard

Mocht er nog iemand tips en tools hebben voor het bovenstaande hou ik mij aan bevolen.

Zijn er nog meer kiters die over 1.5 jaar dit in de planning hebben ?

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Langbeest 11 December / 2019 / 16:03

Je zegt minimaal 5 jaar oud.

Hou je ook even rekening met de nieuwe roettax regels 2020??

Geen wind....neem een thermoskan mee

richardkiter 11 December / 2019 / 16:22

Je zegt minimaal 5 jaar oud.

Hou je ook even rekening met de nieuwe roettax regels 2020??

Wat houd die regel precies in ?  Kosten ?

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Langbeest 11 December / 2019 / 20:09

mallepietje 15 December / 2019 / 09:11

Roettax is voor 2009 en is 15% meer wegenbelasting. Gezien je voor een camper 1 kwartaal betaald zijn de extra kosten niet zo schokkend. Je kan er iig geen nieuwe voor kopen.

richardkiter 15 December / 2019 / 10:01

Planning is om een Bestelwagen vanaf 2015 te kopen dus niet van toepassing toch ? Wel weer BPM bij het laten keuren voor de camper

FeRNandeZ 15 December / 2019 / 20:59

Zon Ducato met een 2.8 JTD motor rijdt wel erg lekker moet ik zeggen, prima bakken.

kantje board !

mallepietje 15 December / 2019 / 21:28

Als ik jou was zou ik een Alkoof (zo een met bed boven cabine) camper nemen/opzoeken met een opberg garage box.

En eventueel die douche eruit halen. Denk dat je dan goedkoper uit bent dan met een bestelbus ombouwen en ook meer ruimte hebt.

Langbeest 16 December / 2019 / 09:00

"Als ik jou was zou ik een Alkoof (zo een met bed boven cabine) camper nemen/opzoeken met een opberg garage box.En eventueel die douche eruit halen. Denk dat je dan goedkoper uit bent dan met een bestelbus ombouwen en ook meer ruimte hebt."

Is mooi inderdaad maar als je net als Haring Europa wilt afrijden om de mooiste spots te vinden, loop je gegarandeerd tegen het feit aan dat bij heel veel zuid europeesche stranden, er een mooie rood/witte balk hangt op 1.96....ver voor het strand.

Dan mag je de camper parkeren op een heel groot terrein, ver van het strand

richardkiter 16 December / 2019 / 17:26

Zon Ducato met een 2.8 JTD motor rijdt wel erg lekker moet ik zeggen, prima bakken.

OKe, is de 2.3 ook geen goede optie ?

Als ik jou was zou ik een Alkoof (zo een met bed boven cabine) camper nemen/opzoeken met een opberg garage box.

Heb ik naar gekeken, meeste zijn ze erg groot en lastig te parkeren op de spots.De betaalbare zijn vaak oude campers uit de vorige eeuw met een zoodt kilometers en de rest is niet te betalen {#emotions_dlg.bonk.gif}

Fiat Ducato L2H2 of L3 vanaf 2015 is op dit moment mijn waarschijnlijke keus aan het worden. Betaalbare goede bestelwagen waarvan je geen BPM hoef te betalen om dat hij ouder is dan 5 jaar bij het volgend jaar aanschaffen.

Er kan een vast verhoogd bed voor mijn lengte 1.93 in de breedte worden gemaakt zodat je meer bergruimte over hou voor je andere spullen. Het liefste ga ik voor een L@ lengte van 5.41 m zodat ik hem ook gewoon bij mij makkelijk in de straat en op de kite spots kan parkeren. 

L3 = 6 meter lang

veel zuid europeesche stranden, er een mooie rood/witte balk hangt op 1.96....ver voor het strand.

Tja.... dat was ook mijn bedoeling eerst een vw transporter zodat hij overal onderdoor kan maar door de geringe ruimte gaat dit het niet worden. Ik heb een heleboel campereigenaars gesproken en die zeggen dat het wel meevalt met parkeren.

Last edit by: RICHARDKITER

Langbeest 17 December / 2019 / 09:02

veel zuid europeesche stranden, er een mooie rood/witte balk hangt op 1.96....ver voor het strand.

Tja.... dat was ook mijn bedoeling eerst een vw transporter zodat hij overal onderdoor kan maar door de geringe ruimte gaat dit het niet worden. Ik heb een heleboel campereigenaars gesproken en die zeggen dat het wel meevalt met parkeren.

Campereigenaars die kitesurfen??

Maar oke....ik ben er gelukkig nooit geweest {#emotions_dlg.bonk.gif}

richardkiter 18 December / 2019 / 17:46

Campereigenaars die kitesurfen??

Die kale Amsterdammer met een eigen bedrijf De Beun, ken je toch wel ?? Heeft zon mega grote Hymer

Langbeest 18 December / 2019 / 19:27

Die staat op plekken waar je een subtropisch zwemparadijs naast de camper hebt.{#emotions_dlg.schater.gif}

richardkiter 19 December / 2019 / 10:45

Die staat op plekken waar je een subtropisch zwemparadijs naast de camper hebt

In de baai waar het altijd 24 uur per dag waait waar sommigen al meer dan 40 jaar heen gaan {#emotions_dlg.clown.gif}

Herrie 29 December / 2019 / 12:17

Met het zelfde idee zijn wij een bus aan t laten bouwen bij Adventure Trucks in St Michelsgestel. We gaan wel een stukje door naar Ushuaia. 20 jaren plan ofzo. Hoe verder weg van NL hoe moeilijker het woord "Roettax" begrepen wordt

Onze MB 814DA is vierwiel aangedreven dus wat handiger voor t strand

Dubbel lucht ervan af gehaald zodat ie t wat beter doet in t zand

300 liter vers water wat we zelf kunnen produceren uit de sloot. Binnen en buiten douche

Ruimte voor speelgoed onder t bed en een "natte doos" in de vorm van een Pelican case op de achterdeur

Busje heet Walter en Djee kent de legendarische Walter waarna hij genoemd is

De Vario is echt een top basis om een huis op wielen van te maken. De 4x4 is alleen qua prijs de pan uit gerezen

Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Herrie 29 December / 2019 / 12:47

Camperpoint in Wildervank heeft nog 2 mooie 814DA's staan. Alleen te koop met inbouw. Je kan dan wel zelf je specificaties voor de inbouw aangeven. Misschien moet je dan wel nog een half jaartje of jaartje extra werken maar dan heb je wel een tank van een camper

Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Djee 29 December / 2019 / 15:08

Is Walter al klaar?!

Maar ik schat in n.a.v. de berichten van Richard, dat zijn budget een stuk kleiner is. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Langbeest 29 December / 2019 / 15:32

Mooi hoor......{#emotions_dlg.worshippy.gif}

Panharing 29 December / 2019 / 22:13

Hola senior,

Dit staat bij mij nog in de schuur. Je mag m hebben.....

Hou het simpel man. Want een dag niet gelachen is een dag niet gekited {#emotions_dlg.thumbsup.gif}{#emotions_dlg.pompom.gif}{#emotions_dlg.coool.gif}

richardkiter 29 December / 2019 / 22:43

Mooie bussen allemaal maar erg prijzig  {#emotions_dlg.bonk.gif}

Maar ik schat in n.a.v. de berichten van Richard, dat zijn budget een stuk kleiner is. 

Klopt maar als ik een tientje bij je kan lenen kan het budget misschien omhoog ?

Want een dag niet gelachen is een dag niet gekited

En zo  is dat ! {#emotions_dlg.clown.gif}