Blessures...

Door: ErikE Reacties: 35 Hits: 2288
ErikE 30 September / 2004 / 16:17
Ik ben bezig met een onderzoek naar wakeboardblessures, maar wil id toekomst onderzoek doen naar kitesurfblessures... aangezien hier de echte beulgasten komen _/-\o_  dacht ik van goh gooi je blessures en hoe ze ontstaan zijn maar neer.... B)

jobsie 30 September / 2004 / 16:18

ik ben bruut hard gaan beulen op een catamaran en nu mag ik al dik 7 maanden niks...

als ik over 3 weken niks maag ga ik heel hard huilen en hak ik het hele ziekenhuis aan gort...|:(|:(|:(

Nick 30 September / 2004 / 16:26

Feb 2004 gescheurde mn intraspinatis(pees in schouder) voor 50% van het bot af.. Door een off axis in F16 op 50 cm water........

Ik heb gelukkig een top sport fysio is helemaal weer top geen problemen mee.

3 weken geleden lag mn linker been in mn nek....nog steeds last van dankzij een verborgen zandbank op het Gooimeer.....

Ondieptes grootste vijand van een hakkende kiter!!!!!

IF IT SWELLS, RIDE IT

speedfreak 30 September / 2004 / 16:42
I am indestructable.
Drive it like it"s stolen!

SVDB 30 September / 2004 / 16:43
toen ik begon met kiten ben ik een x op mn board geland was me oude spoiler met zon lekkere scherpe rail die kwam dus presies tussen me tenen centimetertje ingescheurt :X
Fly or Die

thiazzz 30 September / 2004 / 17:00
heb mensen gehoord (en zelf ook last van ) over een soort kite-elleboog (zelfde soort klachten als een tenniselleboog)...zit dus in je elleboog, merk je na afloop van een dag, of 's ochtends vroeg in bed..komt denk ik vaker voor als je unhooked gaat...denk dat veel kiters en ook wakeboarders hier last van hebben, maar het niet echt weten of zo...beetje zeurderige pijn...maar niet heftig in mijn geval...komt bij mij voor als ik een paar dagen of weken (op vakantie) achter elkaar bezig ben...
Now: 5'10" Spider surfboard, 2006 Underground FLX132, 2006 Fuel 13, 2005 Fuel 9, 17, 2003 Cabrinha V

johndoe 30 September / 2004 / 17:01
Jaja Nick# Off-Axis Into F-16 ... LOOOOOOOOL :?8)78)78)7  Ik heb gescheurde buikspier opgelopen drie weken geleden, maar tijdens wakeboarden

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Magic_Ed 30 September / 2004 / 17:17
kite-elleboog aanwezig, versterkt door (voetbal)keeper zijn. Enige remedie is rust, maar ja, rust...
w w w . v e r s u s s h o p . n l

ErikE 30 September / 2004 / 17:29
haha idd rust.... rust SUCKS.....   o **NN** heb je nog e-mail toevallig? heb ik nog wel een leuk vragenformulier voor je O-) als je em invult maak je kans op een clinic met duncan zuur mocht jke dat leuk vinden.... je info word iig voor de wetenschap gebruikt ook leuk....

Mario 30 September / 2004 / 18:20

die 'kite elleboog' is idd lastig,soms een hele tijd geen last van en dan schiet het er plotseling weer in en dan duurt het echt weer een paar weken voor het echt over is

die pijn loopt soms door tot in mijn schouder en vingers,niet echt vreselijke pijn maar lekker is anders

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

jobsie 30 September / 2004 / 18:22
oplossing voor de elleboog...  MAAK JE DEPOWERLIJN KORTER!!! door het underpowered varen hang je aan je bar te trekken en das de reden. mensen die al springen zullen merken dat et vooral de arm is waarmee je je kite terugstuurd als je gaat landen.O-)

-Maarten- 30 September / 2004 / 18:35
heb soms echt fucking veel last van de elleboog, komt idd vooral van het insturen van sprongen maar sinds ik niet meer met mijn 19 vaar heb ik er haast geen last meer van

Mario 30 September / 2004 / 18:38

meestal komt het terug als ik overpowered vaar en te heftig begin,dus gelijk de eerste rakjes flink springen

het is ook niet de arm waar ik de kite mee terugstuur na het springen,het is de rechterarm en als je er vanuit gaat dat het meestal wind van links is stuur je daar niet mee terug

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

jobsie 30 September / 2004 / 19:11

nouw de meeste mensen die hebben last in die arm... maargoed.

het is ook logisch dat je het met je 19 hebt want dat stuurd heel zwaar. ook al vaar je hem op je knoop...

Mario 30 September / 2004 / 19:58

denk ook dat het enkel komt door met grote/trage kites te varen

bij mij is het begonnen toen ik met AR5 15.5 vaarde,die was zo traag,dat wil je niet weten

WWW.KITESTUFF.NL

Appie 30 September / 2004 / 20:01
mijn blessure is dat ik na het kiten moe ben; redemie op de bank liggen met een zak chips en dvdtje helpt heeel goed 8)8)
Deze 50 plusser kite nog altijd en houd ook niet op!!

jobsie 30 September / 2004 / 20:24
ik wil het ook niet weten maar ik weet het wel... ;)

Mario 30 September / 2004 / 20:28
over beulkites gesproken,dat was duidelijk een echte beulkite
WWW.KITESTUFF.NL

jobsie 30 September / 2004 / 20:29

30 meter arx... toen was don 20 minuten met een compresor bezig om de LE op te blazen...

_/-\o__/-\o__/-\o_ DAS PAS BEULEN!_/-\o__/-\o__/-\o_

-Maarten- 30 September / 2004 / 20:51
ik heb nog zo'n arx19.5 gehad, dat ding was al haast niet te sturen, hoe moet zo'n 30 dan geweest zijn 8)7

dom 30 September / 2004 / 22:30

speedfreak big talk. i remember you almosst crying about your shoulder after a failed one handed raily into serious shit. ok ok not crying but you where in pain.

ok voor mezelf.

2 gekneusde ribben bij vliegeren op t land.

verdraaide enkels enzo verdraaide flyboards ook.

sneden in mn poten ok geen blessure maar wel iets kitesurferigs:p

af en toe iets anders gesloopt:p

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Buster 30 September / 2004 / 22:47
Ik heb in mijn beginperiode met snoeiharde wind en een 6.3 mijn middenhandsbeentje gebroken....3 weken gips(tot mijn verbazing...andere keren duurde het 6 weken)...stevig plastic om je gips heen met gaffa tape en beulen maar....koste me wel bijna mijn relatie
-FLY OR DIE-

speedfreak 30 September / 2004 / 23:46
Hey Dom, true about the shoulder but did I stop kiting after it happened? I am indestructable!!! Dammit!!
Drive it like it"s stolen!

Appie 01 October / 2004 / 00:58
kiten met gips da`s vet  ook wel goed als je overpowert bent heb je toch iets meer gewicht om er tegen aan te gooien :9_/-\o_
Deze 50 plusser kite nog altijd en houd ook niet op!!

FeRNandeZ 01 October / 2004 / 09:04
Twee botten gebroken net boven mijn enkel, 9 schroeven en twee platen erin, vanwege overpowered varen met falend safetysysteem op de kant geland. Wel al voorzichtig gevaren met platen, ze gaan er na 1jaar weer uit.
kantje board !