je stuurt middels lijnelengteverschil, trek aan rechts en je vlieger gaat rechtsom, trek aan links en je vlieger gaat linksom, de vlieger blijft draaien zolang je blijft trekken, als je je lijnen gelijk houdt gaat de vlieger rechtdoor in de richting waar de neus naar toe staat (niet automatisch naar boven dus)
Verdre kan je vliegen binnen een soort van halve cirkel voor je. Aan de randen hiervan trekt je vlieger het minst en in het midden het meest
Voor 4 lijnen geldt hetzelfde verhaal, alleen dan hou je je bovenlijnen gelijk en stuur je met alleen je onderlijnen. Trek je beide onderlijnen aan zal de kracht van de vlieger toenemen, maar de snelheid zal afnemen (en snelheid is ook weer kracht...) als je ze nog verder aantrekt dan zal de vlieger achteruit gaan vliegen.
idd maar dit is een matras van 5 m2 dus dat gaat wel beter, maar let op bij een beetje wind kan je daar ook goede brokken mee maken
matras... mm okey..
Ga niet op gras beginnen :-D Gewoon op het strand in het mulle zand.
Misschien ken je iemand die kitesurf ervaring heeft, hij/ zij zou je het één en ander kunnen vertellen.
Registreerde: 15 January 2005
Hallo,
Ik ben nieuw en kocht me onlangs een wannabee 5 met 4 lijnen.
Kan iemand me zeggen of ik via internet een basiscursus kan vinden om het vliegeren aan te leren?
Bedankt