je depowerlijn jah.. die andere lijnenen hebben 'denk ik' geen zin. Want het beschermt juist tegen wrijving en je gewonene lijnen hebben daar eigelijk niet mee te maken... dat is meer de rek die ze krijgen waardoor ze op een gegeven moment gaan breken..
Ik heb het depowerkoord het splitpunt van de bovenste 3 lijnen waxinelichtjes laten absorberen.
Paar waxinelichtjes in een leeg blik gegooid en op het gastel gezet, ff aan de kookbrengen vuur uit en dan je depowerkoord erin dompelen, hij is dan niet alleen ingesmeerd met kaarsvet maar ook binnenin zit ie vol kaarsvet, werkt super, na intensief gebruik de laatste paar maand is ie nog helemaal als nieuw.
Succes.
gewone lijnen zijn al gewaxed, de betere zelfs voordat ze gevlochten werden zodat het door en door is gewaxed.
Vroegah kocht ik nog wel is lijnen die niet gewaxed waren maar dan sleten ze snel op het punt waar ze indraaien als je je kite loopt, bij die lijnen heeft het zeker wel zin om ze te waxen, maar geloof niet dat je nu nog lijnen bij kites krijgt die standaard niet gewaxed zijn.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
heb een 5th bar van north en had dus ook gehoord van het snelle slijten van de depowertouw en het waxen om het tegen te gaan,bij mij hielp het in ieder geval niet
met wax zo'n 7 keer varen en het was door,zonder wax net zo vaak varen
ik zie ook genoeg mensen met een ander merk chicken loop met beter depowertouw er op,voor mij was dat ook de beste oplossing
invetten van de straps van je trapeze,ik denk dat je die bandjes bedoelt waar je je haak mee vast zet?
die zou ik zeker niet invetten,dan glijd je haak er zo weer af !
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Lijnen invetten, lijkt me niet. Wax gooi ik alleen maar op mijn surfboardje en dat spul plakt behoorlijk.
>:)Ik gooi mijn bar altijd even onder de kraan om het zeewater af te spoelen.O-)
had ooit de gaatjes van 2 extra heelside vin-gaten gedicht met kaarsvet.. hield heel goed de hele winter.. toen werd het iets water (mei ofzo) en zat op keer opeens mijn hele board onder het kaarsvet 8)7
Kaarsvet zou ik afraden iig, surfwax zou maybe optie zijn
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Registreerde: 22 June 2004