invetten van de lijnen

Door: kitesurfer2000 Reacties: 31 Hits: 2020
kitesurfer2000 04 April / 2005 / 23:10
ik heb gehoord dat je de lijnen v/d kite in kan vetten met hotwax. Klopt dit, en kun je de straps van je trapeze ook behandelen met een goedje zodat ze wat soepeler worden. mijn straps zijn al aan het slijten, terwijl ik de trapeze (mystic) nog maar een  jaartje heb.

randy 05 April / 2005 / 08:09

je depowerlijn jah.. die andere lijnenen hebben 'denk ik' geen zin. Want het beschermt juist tegen wrijving en je gewonene lijnen hebben daar eigelijk niet mee te maken... dat is meer de rek die ze krijgen waardoor ze op een gegeven moment gaan breken..

alex 05 April / 2005 / 08:35
is vaseline ook goed? lijkt me wel toch..

speedfreak 05 April / 2005 / 08:40
Vaseline is not a good choice, it is a petroleum based lubricant and is not recommendable to combine with synthetic fibres such as dynema or spectra. Use a natural oil/wax based product.
Drive it like it"s stolen!

BazakiLouis 05 April / 2005 / 09:37

Ik heb het depowerkoord het splitpunt van de bovenste 3 lijnen waxinelichtjes laten absorberen.

Paar waxinelichtjes in een leeg blik gegooid en op het gastel gezet, ff aan de kookbrengen vuur uit en dan je depowerkoord erin dompelen, hij is dan niet alleen ingesmeerd met kaarsvet maar ook binnenin zit ie vol kaarsvet, werkt super, na intensief gebruik de laatste paar maand is ie nog helemaal als nieuw.

Succes.

RobbyNitroz 05 April / 2005 / 09:53

gewone lijnen zijn al gewaxed, de betere zelfs voordat ze gevlochten werden zodat het door en door is gewaxed.

Vroegah kocht ik nog wel is lijnen die niet gewaxed waren maar dan sleten ze snel op het punt waar ze indraaien als je je kite loopt, bij die lijnen heeft het zeker wel zin om ze te waxen, maar geloof niet dat je nu nog lijnen bij kites krijgt die standaard niet gewaxed zijn.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Nemo 05 April / 2005 / 12:47
Hmmm de depowerlijn van North kan nog wel een  waxlaagje gebruiken.  Die dingen slijten zo teringsnel.

MAGIC 05 April / 2005 / 12:48
IK heb er kaarsvet op_/-\o_
www.antixsports.com More than kiteboarding!

Mario 05 April / 2005 / 12:50

heb een 5th bar van north en had dus ook gehoord van het snelle slijten van de depowertouw en het waxen om het tegen te gaan,bij mij hielp het in ieder geval niet
met wax zo'n 7 keer varen en het was door,zonder wax net zo vaak varen
ik zie ook genoeg mensen met een ander merk chicken loop met beter depowertouw er op,voor mij was dat ook de beste oplossing

invetten van de straps van je trapeze,ik denk dat je die bandjes bedoelt waar je je haak mee vast zet?

die zou ik zeker niet invetten,dan glijd je haak er zo weer af !

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

BazakiLouis 05 April / 2005 / 13:00
Zoals ik zei, wil je het goed doen dan moet je niet invetten maar waxinelichtjes laten absorberen. :)

randy 05 April / 2005 / 15:33
WTF : ... 7 keer varen en hij is door... duurzaam touwtje : ... ik heb mijn north touwtje 1x gebroken was na 4 maanden intensief varen... slingshot lijn nooit doorgesleten, cabrinha idem dito

johndoe 05 April / 2005 / 20:12
gasten wax smeer je in je haar kaarsen steek je aan wax je snowboard maar aan de lijnen,trapeze, d-power8)78)78)7 ik heb nog nooit problemen er mee gehad en als ze slijten zit er een scherp dingetje/randje in je bar die je weg moet vijlen. in mijn ogen is het alleen maar slechter omdat wax vet is dus het plakt en wat plakt komt zand aan. conclusie slijt paar keer zo snel:?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

zoontje 05 April / 2005 / 20:13
sorry verkleerde acount maar dit hier boven was ik dus:
no balls no glory

randy 05 April / 2005 / 20:55
daar vergis je je in roy... als je je depowerlijn gaat waxen gaat hij zeker langer mee.. Bij ss is het niet nodig omdat die zo'n gruwelijk dik ding hebben, das top! :).

BazakiLouis 05 April / 2005 / 20:58
Ja roy daar vergis jij je 8) De mijne glimt mooi en is keihard en stijf, spiegelglad en er kleeft helemaal geen zand aan, zelfs water rolt er gewoon weer af.;)

Wake 05 April / 2005 / 21:11
dat dan weer wel. ;)

zoontje 06 April / 2005 / 18:53
oke als het zo goed is zal ik er ook maar aan moeten geloven randy >:) zo niet kom ik je opzoeken hoor>:)
no balls no glory

zoontje 06 April / 2005 / 18:57
@bazakilouis weet je zeker dat het je d power lijn is en niet wat anders:
no balls no glory

randy 06 April / 2005 / 19:07
hahaha.. :P... neeh maar tis serieus zo... je lijnen vet je in, er komt dan wel zand in alleen hij wordt stijfer en gladder (waardoor hij dus makkelijker er doorheen gaat) ook wordt de coating die erop zit (de wax) als een soort beschermlaagje dienen... kortom.. duurzamer.. maar heb je dat nodig roy??....... 0wjah en werkt het niet zoek me dan ff op gaan we hier samen ff varen!

zoontje 06 April / 2005 / 20:56
dat zowieso kdenk over 2 weekjes kom ik effe kieke daaro met hoeri
no balls no glory

Emilio 06 April / 2005 / 20:56

Lijnen invetten, lijkt me niet. Wax gooi ik alleen maar op mijn surfboardje en dat spul plakt behoorlijk.

>:)Ik gooi mijn bar altijd even onder de kraan om het zeewater af te spoelen.O-)

-kiting is a source -

jobsie 06 April / 2005 / 21:06
als je bar van de zomer op stramd ligt dan smelt de wax en dan ben je fucked. zit er zand in en dan slijt alles idd 10 keer zo hard:|

Fokke 06 April / 2005 / 22:30

had ooit de gaatjes van 2 extra heelside vin-gaten gedicht met kaarsvet.. hield heel goed de hele winter.. toen werd het iets water (mei ofzo) en zat op keer opeens mijn hele board onder het kaarsvet 8)7

Kaarsvet zou ik afraden iig, surfwax zou maybe optie zijn

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

kitesurfer2000 07 April / 2005 / 07:56
ik hoorde dat je iets van hotwax kon gebruiken.....

randy 07 April / 2005 / 09:34
joppie.. je moet er ook sexwax voor gebruikien.. dat is speciaal spul daarvoor.. gebruiken ze ook op surfboards... je hebt dan speciaal wax voor tropische klimaten. en ook speciaal voor koude klimaten en ook nog een die er tussen zit (A) :P.. als je die neemt is het altijd goed :D:D:D....