Cabrinha Element Recon 2 waterstart

Door: Super Sajyen Reacties: 30 Hits: 2673
Super Sajyen 21 May / 2005 / 14:19
Wie kan mij helpen met wat info. Hoe krijg ik de kite (cabrinha element Recon 2) weer de lucht in wanneer deze gecrasht is in het water.

Welke handelingen / lijnen moet ik bedienen?

-Cedric- 21 May / 2005 / 14:42

op de site van Cabrinha ==> www.cabrinhakites.com staat een instructievideo over het recon 2 systeem. Deze video kan je vragen volgens mij wel zeker beantwoorden.

Hier is de direkte link:

http://www.cabrinhakites.com/products/Recon_Gen_2_(30mb).mov

Super Sajyen 21 May / 2005 / 16:22
Thanx! Is een duidelijk instructievideo :)

-Cedric- 21 May / 2005 / 18:09
graag gedaan, heeft iemand trouwens al ervaring met het recon 2 systeem?? Werkt het goed, werkt het minder goed? en de CO², heeft iemand hier al ervaring mee? grts

Emiel 21 May / 2005 / 18:15
hoorde laatst een persoon nogal vloeken over het systeem op de KBO toen tijdens zn heat recon activeerde en zn kite uit de lucht viel...
Topsup.nl - Topsloep.nl

svennie 21 May / 2005 / 19:26
die co2 schijnt heel goed te zijn .. k weet niet of je wel is bij telstar komt ..daar hebben ze der mee gevaren .. majah miss niet helemaal objectief
Naish! Shinn!

svennie had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 20 - 30 knots op zijn North Vegas (2011)

Benjo 21 May / 2005 / 19:53

@emiel

Sorry maar recon kun je echt niet activeren als je de kite in de lucht hebt8)7 Waarschijnlijk heeft die gast het anders bedoelt of heb je het verkeert opgevangen. . Ik heb zelf nog gewoon de 2004 kites maar het Recon2gen schijnt juist best te bevallen.

Recon in het algemeen is gewoon top !

Wijze van gebruik:

-Trek eerst ff voor het makkelijker maken van het activeren je bovenlijnen aan en pak één van de beide reconballetjes aan je onderlijnen (stuurlijnen).

-Laat de bovenlijnen los en trek gelijkertijd het balletje hard naar je toe zodat het plastic pennetje uit de tip van je kite schiet. En je zo dus het systeem activeert, Nu word dus één kant van je kite in elkaar getrokken waardoor de kite omslaat en dus weer recht klaar op het water licht.

-Let er nu wel op dat je de kite niet in één keer omhoog laat schieten want dan vliegt ie recht door de power zone heen. Dus stuur je kite na het omvlappen gelijk de hoek in.

Goede tip: Test het gewoon eens ff een keer als je aan het varen bent en laat de kite dan bewust eens op het water vallen. Zo weet je wat je te wachten staat als je je kite dus een keer onverwacht crashed.B)

Suc6;)

Ride Hard Feel Free !!

jobsie 21 May / 2005 / 19:55
-Laat de bovenlijnen los en trek gelijkertijd het balletje hard naar je toe zodat het plastic pennetje uit de tip van je kite schiet. En je zo dus het systeem activeert, Nu word dus één kant van je kite in elkaar getrokken waardoor de kite omslaat en dus weer recht klaar op het water licht.

dat is heel leuk bedacht maar het werkt dus niet! het palletje blijft hangen in je tip TROEP!
en dan nog wat. ik heb het zelf gezien en hij reCUMde terwijl hij sprong in zijn heat. WAT EEN LOMPE TROEP!

Benjo 21 May / 2005 / 20:37

:? Dat vink erg vaag joppurt. Toevallig heb ik het niet gezien maar ik was d"r wel.

Maar die beschrijving die ik heb gegeven help bij mij altijd wel, maar ok als ik zeggen moet dat het helemaal perfect is dan zeg ik 80% perfecte uitvinding.

Ride Hard Feel Free !!

ralph 21 May / 2005 / 21:01
t werkt niet! ik kan trekken wat ik wil aan die ballen... maar hij gaat egt niet omhoog.
NORTH

ralph 21 May / 2005 / 21:01
recon:r
NORTH

-Maarten- 21 May / 2005 / 21:06
O-)_/-\o_>:)

ralph 21 May / 2005 / 21:12
maar reconen midden in mij heat... dat zit er wel lekker in
NORTH

Emiel 21 May / 2005 / 21:22
ik zag het ook gebeuren dus. die kite klapte opeens in elkaar en viel het water in. hij vroeg nog aan de jury of je er punten voor kreeg als je recondeB)
Topsup.nl - Topsloep.nl

-Maarten- 21 May / 2005 / 21:30
val je dan niet als een baksteen uit de lucht???? :?

ralph 21 May / 2005 / 21:35
idd
NORTH

daripper 21 May / 2005 / 22:20
Benjo, jij hebt er echt geen drol van begrepen. Natuurlijk kan je RECON wel tijdens het varen wel activeren, gewoon aan de release handle trekken, simple is that! De verwarring in het geheel is dat RECON niet alleen die paar extra lijntjes aan je trailing edge van je kite zijn, maar het gehele systeem, dus ook de release handleen de instant relaunch (=de rode balletjes aan de stuurlijnen).

STASI 21 May / 2005 / 23:49
Perfect dat recon 1.
Werkt bij mij altijd.
Je kan die plastic pennetjes lichtjes opschuren als ze een beetje stroef gaan.
LANG LEVE RECON !!!!!!!!!!!!!
Kite heen en vermenigvuldig U !!

kootsie 22 May / 2005 / 00:13
  Some tricks worth knowing if the bullets are reluctant to pop out:
- Make sure the kite is powered up.
- Give it a sharp tug rather than a steady pull.
- Pull the line upwards slightly. If it"s crossed under the other lines, rotate the bar 360 degrees so it"s on top.
- For the larger kites you may need to pull in more. Grab further down the leader (but best to avoid the lines themselves).
- Put your board on your feet as a brake if you"re in deep water. Some people can water start as the kite launches!
- With the bypass leash attached, be careful the line joining the balls doesn"t get caught on the bar while you"re doing this.

You can try modifying the bullets (to 2005 spec) so they release a little easier. Details can be found on the Cabrinha forum - probably a better place for questions about Cabrinhas than a Flexifoil forum.
http://www.neilprydemaui.com/forum/...3481febd9a6eac7

Roek 22 May / 2005 / 00:25

Dan heeft die gast waarschijnlijk zijn recon 2 bar op launch staan ipv ride.anders gaat dat echt niet zo makkelijk...

lang leve ATL systeem op de slingshot_/-\o__/-\o__/-\o_>:)

Fly like a butterfly, Sting like a bee

jobsie 22 May / 2005 / 11:31
jesus gasten  hij had gewoon zijn bar op ride. klaar. hij recumde uit het niets. ook op de kleine maten schiet het palletje der niet uit. het werrkt gewoon niet 100 procent. sterker nog. de keren dat wij het hebben geprobeert, werkte het nog geen 20 % :(:(:(

hardcorewillem 22 May / 2005 / 19:10
wat ook vervelend is aan recon2 : als je de safety trekt kan de kite ongeveer 3 meter boven het water blijven fladderen..... om de bar weer goed in elkaar te zetten moet je de powerlijnen weer naar je toe halen, waardoor de kite zijn oorspronkelijke (goede) vorm weer terugkrijgt. Het enige probleem is dat je kite middenin de powerzone fladdert, waardoor het dus bijna onmogelijk is om de powerlijnen naar je bar toe te trekken. Als iemand hier een oplossing weet hoor ik het graag!!O-)

ralph 22 May / 2005 / 21:30
je moet zorgen dat je kite op zijn LE ligt, dan kun je m binnenhalen, en vervolgens kun je je strap inhaken, dan inelkaar zetten
NORTH

hardcorewillem 22 May / 2005 / 21:41
ja, maar als hij met de LE omhoog in de lucht blijft zweven gaat dat moeilijk

ralph 22 May / 2005 / 21:51
moet je aan 1 bal trekken dan draait hij om
NORTH