Cabrinha Element Recon 2 waterstart

Door: Super Sajyen Reacties: 30 Hits: 2674
dom 22 May / 2005 / 22:50
alle ballen palletjes pinnetjes klemmetjes en bullets op een hoopje, klinkt als een grote teringzooi. te moeilijk dus:(
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

randy 23 May / 2005 / 10:35
@emiel... er was een grapjas die hem op launch had gezet en zodra je de bar dan loslaat en hij schiet met een klap tegen de knop aan dan gaat ie in werking.. werkt dus perfect.... hij had alleen moeten controleren of hij wel op ride staat als hij het water op gaat.. heb het zelf ook 1x gehad maar dat was mijn eigen schuld.. bij het oplaten was het nogal druk met kites die gingen landen dus zette hem maar op ride omdat ik het niet zo vertrouwde.. toen vol enthousiasme het water op en vergeet hem terug te zetten... dus jah ik mis een paas en BOEM... recon in werking.. opzich erg goed maar op dat moment wel ff balen.. hij heeft de wedstrijden trouwens wel gewonnen ;)...

randy 23 May / 2005 / 10:36
Willem.. come on!!... dat je dat niet weet!!... ik laat het je de volgende x wel ff zien ;) : .. hahahahahha

johndoe 23 May / 2005 / 13:00
hahaha ralphie tjekt vanaf nu wel over zijn recon 2 op ride stand staat. dan vuurt ie niet "vanzelf" af!!! En ook als je zelf dat ding altijd op ride hebt staan, moet je toch altijd ff tjekken of je systeem nog op ride staat, er zijn ook grapjassen die m ff voor je op launch zetten.... heh ralf verders is het een TOP safetysysteem!

Verders gebruik ik recon2 co2"s om les te geven en het werkt soms dat herstarten,  je moet de spanning van je lijnen afhalen en dàn het balletje uit die lat trekken. dan heeft je lijn de ruimte, als je lijn op spanning is, trekt je powerlijn, je stuurlijn dus aan en blijft het balletje zitten waar ie zit...

affijn het herstarten is klooien en werkt niet altijd, maargoed, als het werkt is het chill en als het niet werkt is het zwemmen... wat je bij andere kites ALTIJD moet

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Spelt 23 May / 2005 / 16:24

@ Djavin( "en als het niet werkt is het zwemmen... wat je bij andere kites ALTIJD moet "")

Heb je wel eens van een 5e lijn systeem gehoord, de kiters die dat hebben zwemmen alleen in het zwembad:X

@benjo  Ik heb het Niels Aarts in Brasil er ook meerdere keren over gehoord, hij had al een paar keer een doodsklapper gemaakt omdat recon zichzelf activeerde in een hoge kiteloop, nu deed hij dat liever maar niet meer

Al lees ik ook de onderstaande waslijst aan taken voor het uitvoeren van een herstart.....  dan kan je beter gewoon ff 4 meter de borstcrawl inzetten of een 5e lijn systeem gebruiken.  Recon is het mooiste systeem, alleen niet het beste. Eenvoud is troef hier...

Some tricks worth knowing if the bullets are reluctant to pop out:
- Make sure the kite is powered up.
- Give it a sharp tug rather than a steady pull.
- Pull the line upwards slightly. If it"s crossed under the other lines, rotate the bar 360 degrees so it"s on top.
- For the larger kites you may need to pull in more. Grab further down the leader (but best to avoid the lines themselves).
- Put your board on your feet as a brake if you"re in deep water. Some people can water start as the kite launches!
- With the bypass leash attached, be careful the line joining the balls doesn"t get caught on the bar while you"re doing this.

Naish Pro-Limit O"Neill

johndoe 24 May / 2005 / 14:55
RalPh hij schiet niet los dat komt door dat je onder het hoesje waar recon opstaat een klitte band zit aan aan het eide zit een apart stukje die vouw je er onder je zal dan zien dat hij mekelijker los gaat ggroeten julian

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)