Baai Rosas: 200m strand toegelaten - 20km verboden

Door: eddyc Reacties: 17 Hits: 7518
eddyc 11 July / 2005 / 22:14

Terug uit Spanje Baai Rosas.

Enkel nabij Camping Las Dunas is er 200m strand voorzien voor Kitesurfen. Dat is niet op het bekende kitesurfstrand ten noorden van Camping Gaviota.

Moet je nog betalen ook: 8EUR.
Dus ga niet naar La Escala, St Perepescador, Empuriabrava of Rosas.
De gemeentebesturen haten kiters. Dat kieters ook toeristen zijndie geld uitgeven hebben ze mogelijk nog niet begrepen.

Buiten die 200m strand kitezone kost het daar 2,000 EUR boete. icon_evil.gif
Niet dat er veel toeristen zijn op het strand: Spaans toerisme loopt sterk terug vanwege "All In" vakanties in Turkije en Tunesië.

Dus blijf weg van Baai Rosas. Plan een andere vakantie bestemming.

Bovendien is 200m strand waarvan 100m voor scholen, veel te klein. Daar komen in het weekend zeker ongelukken van.

Uitwijk Mogelijkheid: de delta van rio Ebro.

eddyc

cees 11 July / 2005 / 22:28
gast ik heb er afgelopen ook gezeten en heb geen 1keer problemen gehad zolang je maar op rustige stukken aan het kiten bent zoals op de naaktstranden dan maakt het niemand wat uit.:)
Gaastra

cees had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Gaastra Jekyll (2010)

Marcc 11 July / 2005 / 22:37

Ik ook niet, Wel een keer in de war gezeten maar het gaat goed al zit je maar de goeie plek.

check ff www.kitestyle.nl voor fotoºs enzo

www.MarcdeMunnik.com

iAn 12 July / 2005 / 00:01

Was er ook vorige week en heb net als cees-a-nova gewoon kunnen kiten in empuria brava. Gewoon tussen de naakte gasten een rustige plek zoeken en dat als uitvalsbasis gebruiken. Ik sprak belgen die er al 2 weken waren voordat wij aankwamen en die hadden hetzelfde ervaren. Verder waren er sowieso niet echt veel kiters, slecht 1 keer enkele 10-tallen, meestal <10.

De week er voor in Estartit gezeten (40 min. van empuria). Gebeld met de de kustwacht, die zeiden:"zolang je niet binnen de boeien vaart/ badgasten in de weg zit is er niks aan de hand".

Dus ik zou me niet echt druk maken.

Wake 12 July / 2005 / 00:03
ik ga er ook vol vertrouwen heen de 24e :)

caas 12 July / 2005 / 11:30

ik ga 2 augustus ook die kant op alleen dan bij Pals, iemand ervaring hoe het daar is? of gewoon naar empuria rijden??

wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

johndoe 12 July / 2005 / 14:41

Het is echt zo jongens , we moeten nu ook zelfs gaan betalen! zie fotoos www.kitestyle.nl

We moeten Gaastra lycra´s aan met kitezone erop, de politie staat je optevangen aan het water en haalt je er af, er rijd een stefano op een quad rond die meldingen doorgeeft aan de locale politie, ik heb al een bekeuring gehad!

De locals hebben hetzelfde probleem, het is absurd gewoon dat we nu moeten betalen voor een verzekering en om te varen, als je je ziekenfonds kaart laat zien is het 4 euro en ook nog borg!

Iedereen is boos hierover en we zijn bezig iets te ondernemen, maar ze maken je helemaal gek omdat de politie alleen spaans praat, vorige week was er nog niet veel aan de hand en waren ze alleen nmaar het kitegebied aan het verplaatsen, dit is de laatste stand van zake!

Stom dat een windsurfer bij ieder station gwoon op mag stappen er zijn er wel 10 hier in dit gebied en een kiter in het kitegebied moet betalen!

We gaan een aantal locals benaderen die ons kunnen helpen?

Verder waait het hier vanaf zondag iedre dag 5-6-7 en strak blauw30 graden!

Dus gaat het prima met ons!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

caas 12 July / 2005 / 14:57
ehm mooi k***e is dat.....
wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

eddyc 12 July / 2005 / 22:33

Als jullie me niet geloven. Ga er gewoon heen en krijg een heleboel heibel met de locale politie.Eerst komt er nog een mannetje met een quad op je af, maar de volgende keer is het kite en board in beslag nemen.

Zaterdag 2 july: geen probleem. Met meer dan 100 kiters op starnd ten noorden van Gaviotta camping met goede zuidenwind.

Zondag 3 july: werd iedereen weg gejaagd van het strand ten noorden van de camping Gavoitta. Ik ben daar later op de dag (na 14:20) gaan kiten. Eens de quad man weg was.

Maandag 4 july: Iedereen zat op die 200m te kiten bij Las Duans. Ik heb nog kunnen kiten op strand ten noorden Gaviotta. Ze deden geen moeite want het is beginnen te regenen om 15:45.

Dinsdag 5 july: vanwege de noorden wind zijn we allemaal naar Las Duas strand gegaan, waar we na een uur gevraagd werden om iets noordelijkers te gaan kiten. Ze wilden toen de kitebeach gewoon snel verplaatsen tot ten noorden van de strandwachters toren.

Woensdag 6 july: Ben ik weer naar strand Gaviotta geweest, waar de man met zijn  quad me kwam opzoeken.

Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat dit me niet zinde. Ik moest me maar richten tot gemeentebestuur.

Donderdag 7 july: geen wind. Op het strand voor natuurreservaat was er nog geen verbodsplakkaat. Die is er vrijdag gekomen, nadat ze met een helicoper overheen gevlogen zijn.

Vrijdag 8 july: onverwacht wind en de overheid was te laat om zijn strandwachter te sturen om geld te innen. De quad man is na 1 uur verschenen en heeft ons aangemaand om binnen de kitezone te gaan kiten. Niet dat er ander volk op het strand was.

Zaterdag naar hiis gereden.

Zondag op Vrouwepolder gaan scheuren. 

Ik hoop dat ik jullie een slechte reis bespaard heb.

Het toerisme gaat slecht in Spanje. Dus gaan ze kiters pesten in de hoop meer volk tre krijgen. Probleem: die kiters zijn natuurlijk ook toeristen. Maar dat hebben ze niet goed begrepen.

eddyc

Roy 12 July / 2005 / 23:57

zucht, ik post dan wel geen ene reet meer maar lees nog wel dingen.

1: ik ben zelf gepakt door de guardia civil  op camping nautic almata , fock die gasten ben hem gewoon gesmeerd:

2: ik kom al jaren in spanje me oom heeft in pals een appartement , ik ken zowat die hele bevolking daar en je mag inderdaad niet kiten. maar er zijn gewoon plekken waar het nog mag zoals camping la ballena alegre

rond de hele kust is kiten GEDOOGD dus je moet gewoon oppassen waar je kite zoals ik al heb horen zeggen pak de gebieden die leeg zijn ( naaktstranden)

vragen? feel free to ask me, weet zo"n beetje alles daar8)

www.kitesurf.nl

fabian 13 July / 2005 / 07:33
Ik heb 10 dagen , op exact dezelfde spot als Cees Jr(hij kwam me aflossen;), elke dag gewoon kunnen varen zonder ook maar 1 x ergens de Guardia Civile gezien te hebben.Officieel is het nog steeds verboden, maar op het naaktstrand bij Caming Laguna was het erg rustig en werd het gedoogd.Met max. 8 kiters waren we op het water.Oke...oke..niet ELKE dag......soms overwon de katerrrrrrrr8)7
I only&nbsp;live 2wice....

cees 13 July / 2005 / 11:13
 ja jongens wij waren net op tijd! ow  ian ik heb nog wat picca"s._/-\o_
Gaastra

cees had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Gaastra Jekyll (2010)

LitlleTom 13 July / 2005 / 11:18
Posten :*)
SS, Mystic, F.one boards

Roy 13 July / 2005 / 13:44
ik ga 31 juli ben ik er dus 1 augustus. dan is de wind behoorlijk goed:9
www.kitesurf.nl

johndoe 13 July / 2005 / 17:44
Ik snap al die verboden niet, wij zijn met duizenden en wij mogen bijna nergens kiten waar het een beetje druk is, terwijl de windsurfers die met een paar honderd zijn (of zo) overal mogen surfen. dat is toch raar.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

caas 13 July / 2005 / 19:43

@ roy: ik ga 2 augustus naar pals ben er 3 augustus. kite je altijd op la ballena of kan het ook in pals?

wind is all we need!!!

Roy 13 July / 2005 / 23:29

het kan ook zeer goed in pals. maar pas op het kan er zeer druk zijn. er stond eerst een hutje met daarin kitespullen, alleen een storm heeft het hutje een stukje verplaatst: ik heb in de herfstvakantie vorig jaar er nog gekite. toen was het er erg goed te doen. geen hond op het strand en 30 graden

dit jaar ben ik dus op camping la ballena allegre ( zo"n 100 km van pals af)

www.kitesurf.nl

caas 16 July / 2005 / 13:52
oké, dank je wel. zie je misschien daar wel.
wind is all we need!!!