huid-irritatie wetsuit

Door: ArjanH Reacties: 36 Hits: 13614
ArjanH 17 November / 2005 / 11:06

Sinds deze zomer krijg ik steeds meer last van huid-irritatie na het kiten.

Zelf denk ik dat dit komt door mijn wetsuit. Ik heb last van rode vlekken, heel veel jeuk en scheur-plekken. Gek genoeg komt dit alleen op mijn borst voor, dus niet op mijn rug en armen/benen. Ligt het misschien aan het materiaal van mij suit? Het gedeelte van mijn borst is namelijk ander materiaal dan de rest van het pak. Ik heb ook al geprobeerd om een lycratje er onder te dragen. dan zijn de verschijnselen wel minder, maar nogsteeds aanwezig...

wetsuit is iets ouder dan 1 jaar, gek genoeg in het begin nooit ergens last van gehad...

Ligt het aan mijn pak, of is het door schurende werking ofzo??

(pak is van neil-pryde pak 3000 serie van 2004)

Misschien dat er meer mensen zijn met de zelfde ervaring, of met een oplossing?

tnx alvast voor de reacties!

=ride on= *SPIN BOARDSPORTS Utrecht*

Fokke 17 November / 2005 / 11:07
hoe oud ben je?
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

ArjanH 17 November / 2005 / 11:09
volgende week wordt ik 20
=ride on= *SPIN BOARDSPORTS Utrecht*

johndoe 17 November / 2005 / 11:09

je huid krijgt wel minder zuurstof, daardoor kan je huidirritatie krijgen. Daarnaast is de zomer voorbij, dan gaat je huid weer terug naar een wit huidje.

Het kan ook gewoon schimmel zijn, omdat je niet goed wast

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Fokke 17 November / 2005 / 11:35
Ik heb het rond mijn 18/19de ook heel erg gehad, vooral op de rug. Ik weet het destijds ook aan mijn wetsuit, maar mijn huisarts en later het ziekenhuis zeiden dat het ook kan gebeuren tijdens puberteit of aan het einde ervan omdat er veranderingen in de huid plaatsvinden ofzo? Ging uiteindelijk vanzelf weg.

Sowieso kan het geen kwaad je pak regelmatig met heet water uit te spoelen en goed te drogen!
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Surfshots 17 November / 2005 / 11:36
Denk dat er nog een klein restje zand in je wetsuit is blijven zitten, dit gaat schuren, even goed uitspoelen en ff wasje met biotex doen voor je suit en "t zou verholpen moeten zijn.
soon online: www.surfshots.nl

JoriZ 17 November / 2005 / 11:44
Vorig jaar heb ik er veel last van gehad! op mijn schouders en in mijn nek (was toen 18 ) heb er dit jaar nog helemaal geen last van gehad (gelukkig)
Ride it like you stole it...

FrEeZe 17 November / 2005 / 11:47
die sars in je nek is idd lastig, lycra onder je pak doen helpt daar tegen, maar "t blijft strak zitten en dus broeierig.. 

johndoe 17 November / 2005 / 11:49
gewoon in de wasmachine gooien je pak :)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

BazakiLouis 17 November / 2005 / 12:01
Droogpak

Ricardo 17 November / 2005 / 12:05
Ik heb heel vaak dat ik schuurplekken krijg in mn nek van het kiten, vooral als ik een paar dagen achter elkaar kite.

Magic_Ed 17 November / 2005 / 12:06
Droogpak is een mooie oplossing. Verder kan je je pak wassen met een speciaal neopreen wasmiddel (vooral niet heet! gewoon handwarm water is prima) of met een mild wasmiddel dat op lage temperaturen werkt. Niet te lang laten weken, echt wasbewegingen maken.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

peterb 17 November / 2005 / 12:07
niet zo veel zeiken in je pak geeft ook irritatie

Eloy 17 November / 2005 / 12:13
Ik heb zonnenallergie, In de zomer moet ik je me tering slikken/smeren om niet out te gaan van de jeuk en pijn. Ik krijg vooral op m"n bovenbenen en knieholtes last van open/rooie plekken. Nou viel het mij laatst ook op dat toen de zomer voorbij was en ik geen last meer had die plekken terug kwamen na het surfen.Ik ga binnekort even een afspraak maken met de huidarts, ik raad jou aan het zelfde te doen ;)
Live fast die young...

speedfreak 17 November / 2005 / 12:26

Solution 1 - Stop pissing in your suit

Solution 2 - Wash it after you use it

Solution 3 - Stop pissing in your suit

Solution 4 - If you can"t wash it, make sure it"s dry for the next session

Solution 5 - Stop pissing in your suit

Solution 6 - Do not piss in your fucking suit, you filthy prick!!

Drive it like it"s stolen!

johndoe 17 November / 2005 / 12:31

probeer eens te smeren met vaseline voordat je je pak aan trekt

bij mij helpt dit perfect tegen rash rond mijn nek

maar ik denk dat fokke ook wel een punt heeft!

enneh pissen in je pak, dat hoort erbij! ghehehehe

HookedCabarete 17 November / 2005 / 13:08

Je kan gewoon je wetsuit wassen in de wasmachine. Volgens mij kan het een soort schimmel zijn die in je pak zit. Na de wasmachine kan je pak ook prima in de droger.

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

BazakiLouis 17 November / 2005 / 13:50

In de zomer als ik met een shorty kite en ik zit even aan de kant dan krijg ik ook een ongelovelijke jeuk aan mijn bovenbenen op de rand daar waar de shorty stopt.

Ook "vroeger" toen ik met een wetsuit kitete had ik vreselijk last van jeuk, maar alleen als ik op de kant stond als het begon op te drogen.

kitertjuh 17 November / 2005 / 16:48

had ook irritatie in me nek en borst.

nu draag ik altijd lycra er onder en heb nu nergens meer last van

----> K I T E S T U F F . N L 

Bartus 17 November / 2005 / 17:22
hooked --> dacht ik ook van die droger heb de mijne daarmeej vet gemolt, kon het neopeen er zo vanaf trekken, was ook wel een wat ouder pak maar met mn nieuwe doe ik het zeker niet.. irritatie kan aan ligge als je je pak met zeep wast en niet goed uitwast kunnen die resten ook gaan irriteren. groete Bart

sjoerdd 17 November / 2005 / 17:48
en ik maar denke dat ik een soa had

slingshotjogie 17 November / 2005 / 18:02
jah idd lekker warm