Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
je huid krijgt wel minder zuurstof, daardoor kan je huidirritatie krijgen. Daarnaast is de zomer voorbij, dan gaat je huid weer terug naar een wit huidje.
Het kan ook gewoon schimmel zijn, omdat je niet goed wast
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Solution 1 - Stop pissing in your suit
Solution 2 - Wash it after you use it
Solution 3 - Stop pissing in your suit
Solution 4 - If you can"t wash it, make sure it"s dry for the next session
Solution 5 - Stop pissing in your suit
Solution 6 - Do not piss in your fucking suit, you filthy prick!!
probeer eens te smeren met vaseline voordat je je pak aan trekt
bij mij helpt dit perfect tegen rash rond mijn nek
maar ik denk dat fokke ook wel een punt heeft!
enneh pissen in je pak, dat hoort erbij! ghehehehe
Je kan gewoon je wetsuit wassen in de wasmachine. Volgens mij kan het een soort schimmel zijn die in je pak zit. Na de wasmachine kan je pak ook prima in de droger.
In de zomer als ik met een shorty kite en ik zit even aan de kant dan krijg ik ook een ongelovelijke jeuk aan mijn bovenbenen op de rand daar waar de shorty stopt.
Ook "vroeger" toen ik met een wetsuit kitete had ik vreselijk last van jeuk, maar alleen als ik op de kant stond als het begon op te drogen.
had ook irritatie in me nek en borst.
nu draag ik altijd lycra er onder en heb nu nergens meer last van
ah kennelijk ben ik niet de enige dus, ik ga proberen hem ff flink uit te wassen.
oh en nog ff voor de duidleijkheid: ik zeik niet in mijn pak!
laat volgende x wel weten hoe het is afgelopen.
tnx voor alle tips!
Registreerde: 20 February 2005
Sinds deze zomer krijg ik steeds meer last van huid-irritatie na het kiten.
Zelf denk ik dat dit komt door mijn wetsuit. Ik heb last van rode vlekken, heel veel jeuk en scheur-plekken. Gek genoeg komt dit alleen op mijn borst voor, dus niet op mijn rug en armen/benen. Ligt het misschien aan het materiaal van mij suit? Het gedeelte van mijn borst is namelijk ander materiaal dan de rest van het pak. Ik heb ook al geprobeerd om een lycratje er onder te dragen. dan zijn de verschijnselen wel minder, maar nogsteeds aanwezig...
wetsuit is iets ouder dan 1 jaar, gek genoeg in het begin nooit ergens last van gehad...
Ligt het aan mijn pak, of is het door schurende werking ofzo??
(pak is van neil-pryde pak 3000 serie van 2004)
Misschien dat er meer mensen zijn met de zelfde ervaring, of met een oplossing?
tnx alvast voor de reacties!