cabrinha switchblade met naish bar???

Door: kitesurfer2000 Reacties: 5 Hits: 1111
kitesurfer2000 28 May / 2006 / 21:44

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een naishbar te gebruiken samen met een switchblade. Ik ben nl van plan een switchblade aan te schaffen maar heb eigenlijk geen zin om er nu ook nog eens een andere bar van 220,- bij aan te schaffen.

Wie heeft hier ervaring mee? 

Imke 28 May / 2006 / 22:11

Welke Naish bar bedoel je precies, 4 of 5 lijns?

Zover ik weet zou het kunnen maar dan mis je wel een groot deel van de depower.

Voor 1 keer is dat niet erg maar denk niet dat je daar een switchblade voor hebt gekocht, dus beste is toch een andere bar kopen.

rimmert 28 May / 2006 / 22:23
Een switchbalde heeft toch ook katrolletjes op de bar voor de 2:1 uitslag? Is echt een heel ander type kite, ik zou persoonlijk gewoon ook de bar erbij nemen die erbij hoort.
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

kitesurfer2000 28 May / 2006 / 22:26
het is een 4 lijns bar. Voor zover ik het hebben kunnen bekijken is het dus alleen een kwestie van het depower koord verlengen. In principe is dat het probleem niet omdat ik al een iron heart van north gekocht heb en de lengte dus zelf kan bepalen. Wat ik eigenlijk wilde weten is of de bardruk een beetje confortabel blijft als je dat catrollensysteem niet hebt....

Flywoods 29 May / 2006 / 09:10

A moi !

Bardruk wordt lager als je de pulleys weglaat. Maar depowermogelijkheid ook. Zou je misschien eens moeten proberen, sb zonder pulleys. Als je het in het duits heel vriendelijk weet te vragen (contradictio int. ?) lukt dat op Workum wel.

Moet deze week idd de hele week werken en mijn auto is voor wo waarschijnlijk nog niet weer goed, maar als we wat willen kan het iedere avond...

www.monofoil.com "Changing the course of sailing forever"

idefixe 29 May / 2006 / 10:16

Als ik het mij goed herinner stond er op deze site of bij kitehigh onlangs nog een topic van iemand die bij z'n contra of nitro ofzoiets, vanuit Duitsland de verkeerde bar ( een crossbow) had gekregen? Misschien kan je daar wat mee regelen?

Slingshot , Gibbon