Tarifa met kerst

Door: hifly Reacties: 40 Hits: 10447
Dennisgij 31 October / 2007 / 13:58

Ok.. even voor de duidelijkheid...

Wie gaan er sowieso naar Tarifa met kerst en oud&nieuw..

En wie hebben er plannen om rond die periode te gaan... 

Wie er deze week zit, zit er goed!    Youri, have fun!

MYSTIC / PETER LYNN / XENON

StefanoMallorca 31 October / 2007 / 14:05

Eddy

Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

KUUZ-kiter 31 October / 2007 / 14:38

Pas op met de Lidl-finkbrau uit Tarifa. Het heeft bijwerkingen. Dit gebeurt er met je de volgende ochtend

surfing doesn't make you smart

hifly 31 October / 2007 / 17:01

Gilles gaat vanaf  20 tot 29 december , wie nog ? hebben een auto gehuurd met wat laadvermogen ( VW Touran ) er kan dus misschien nog wat in ...

Christophe ga jij ook ?

Who pay's peanuts get's monkey's

johndoe 31 October / 2007 / 17:11
christophe en ik gaan samen .. misschien kunnen we wat regelen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

livingthadream 31 October / 2007 / 20:35

haha dat heb ik gezien, ziet er niet slecht uit oor..van de buitenkant dan

Der naast een lekkere paella zaak;)

www.natural-high.nl Slingshot & Mystic

hifly 31 October / 2007 / 23:20

We gaan ook nog met de jonges van kitesouze , zal een leuke belevenis worden , die kiten de pannen van het dak ...

kitewinder 01 November / 2007 / 12:42

Vliegen op malaga kan het goedkoopst met Vuelling (echter een boardbag kost €30,- heen en €30,- terug)

Transavia rekent nu €15,- heen en €15,- terug dacht ik, maar de ticket is vaak duurder.

Gewoon een Peugeot partner huren €125,- / week (crown car hire malaga)

Appartement  kan al vanaf € 2-300,- / week (costazur)

Gewoon lekker eten in het stadje..... heerlijk eten biertjes ca € 20,-  (La Bocca Locca is top !)

Have fun!

All I do ends with ...boarding !

kitez 01 November / 2007 / 17:40
hoe is de wind in het voorjaar?

hifly 02 November / 2007 / 13:43

Wind schijnt goed in orde te zijn , niet al te hevig , rond de 4 a 5 Bft ...moet het ook nog ervaren , is de eerste keer dat we gaan ... Wij hebben voor 4 personen 320 euro betaald vor de tickets tot in Madrid , dan auto huren en nog tripje van 6 tal uur . 

Komt er op neer dat het een stuk goedkoper is via Madrid dan via Malaga . Dus die 4 uurtjes extra rijden ( want Malaga - Tarifa is ook zo'n 2 uur rijden ) brengen me ongeveer 100 euro per uur op .

youpi 02 November / 2007 / 14:02
boardbag met transavia is 60 euro hou er rekening mee ben er zo ,n 25 dagen geweest en heb elke dag wind gehad makelijkste is gewoon via transavia en 60 euro voor je boardbag betallen ,en soms heb je mazzel en hoef je niks te betallen. ben gister aaf terug gekomen namelijk. een taxi van malaga naar tarifa is 170 euro dus geen aanrader,beste kan je gewoon autotje hurenbij(tony,s rent a car) is super cheap. ik zelf zal er januari,februari en maart zitten heb aprtementje daar. greets youri zoon

peterk 03 November / 2007 / 20:52
yeahh , ik ben er ook van 17 tot 31 december...

Starsailortje 04 November / 2007 / 11:45

ik heb begrepen dat er daar verschillende spots zijn om te gaan kiten. waar zitten jullie allemaal?

youpi 04 November / 2007 / 13:36
ligt aan de wind als tarifa te hard is kan je naar polmones of gitares (algeceraz) en waait aanzienlijk minder. poniente wind uit zee ,vaar meetsal bij tarifa voor. met levante als niet te hard is bij het fort( is wel aflandig maar super lekker) meeste spot waard e mensen zijn is valdequeros greets

magicred 21 November / 2007 / 16:00

He dudes (en dudettes),

Ik heb net 4 maanden in Tarifa gebivakkeert (en kan nu eindelijk een beetje knap kiten). Ik heb wat info voor jullie qua vluchten, vervoer en kitespots.

Je kunt via Malaga of Jerez de la Frontera invliegen. Handigst is dan een huur auto, maar je kunt ook kiezen voor de bus (in totaal zo'n 13-17 euro voor one-way). Als je kiest om met de bus te gaan moet je wel zorgen dat je zo vroeg mogelijk land. 

Ik vlieg zelf altijd vanaf en naar Malaga. Uiteindelijk is dat vanuit NL de handigste en vaak ook goedkoopste oplossing.  Transavia en Vueling hebben vaak redelijke prijzen. Bij beide maatschappijen, hoe vroeger je boekt hoe goedkoper!! En reis dan ook met de bus naar Tarifa, maar ja, mijn camper staat daar geparkeerd

Off-season zijn er altijd wel voldoende hostals en appartementen voorhanden en de prijzen zijn dan ook een stuk lager. (Het seizoen in Tarifa duurt maar van half juli tot eind augustus).

Tijdens hoogseizoen zijn er beperkte delen van het 11 km lange strand toegankelijk voor kiters (helemaal achterop Playa Los Lances, en 1 stuk bij Valdevaqueros). Alleen bij enorm heftige Levante (35-40 en meer knopen) kun je op deze stranden niet uit de voeten, we heten niet allemaal Ruben Lenten..... Maar dan is er een uitwijkmogelijkheid naar het 40 km verderop gelegen Canos de Meca, een SUPER te gekke wave-spot. Hier heb ik mijn fijnste uurtjes beleefd. Meerdere 4 uurs-sessie, zonder pauze, iets te overpowered over golven van ca.2-3 meter en hoger vliegen,. (een auto is dan wel handig)

In de winter varen de locals zelf het meest vlakbij het dorp, officieel mag het niet maar de politie maakt zich er dan niet druk om. De locals zijn ook altijd helemaal vol van de winterperiode. Vette wind (ach eigenlijk altijd wel),  je kunt gewoon overal het water op en je hebt alle ruimte.

Tarifa heeft 2 'winden'. De poniente en de levante.

- Poniente is een zeewind, koel en stabiel en vaak niet zo krachtig en begint na de middag te waaien. Bij veel zon wordt de poniente bij Valdevaqueros nog iets aangewakkerd door het thermisch effect van de duinen en het oplopende achterland. Poniente waait west->oost

- Levante is een landwind, warm, sterk en 24 uur/dag. Levante waait oost->west

Welke kites? In Tarifa waaien alle winden qua windkracht. Het vaakst heb je echter een kalm windje of een keiharde. Ik heb altijd het meest gevaren met een kleintje en een hele grote. Voor iemand van ca 75 kg adviseer ik een 7m bow en 14m bow. Dit is natuurlijk ook erg persoonlijk. Maar zo heb ik het ervaren.  

Mocht je je kite stukvaren, dan kun je bij DOCK11 terecht voor prijzen die ongeveer 1/3 zijn van wat je in NL betaald voor eenzelfde reparatie... en dezelfde of de volgende dag gereed!

Voor de rest is Tarifa buiten het seizoen redelijk uitgestorven. Heel veel kroegen en restaurants zijn gesloten. Voor stappen kun je dan alleen in het weekend terecht. Maar ja je gaat natuurlijk om te kiten.

Tarifa -Addict.

Nooit leuk om te moeten werken voor je poen :-(

felixie 21 November / 2007 / 16:46
wat ben je ongeveer minimaal kwijt aan een weekje Tarifa?
for cheap and active kite holidays www.kiteactive.com

felixie had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)