ik ben al 5 keer naar egypte geweest, ook in de periode van november en in januari.
Mijn ervaring van januari is dat je moet rekenen op 50% kans op wind en als er wind is dat de wind dan gemiddeld rond de 20kn ligt
Zijn vorig jaar van 30 dec tot6jan geweest(el gouna) 6 op 7 gevaren en toch vrij veel met 9 20kn
Groot nadeel laat licht en zeer vroeg donker en de temperaturen dalen ook als een gek.
Heyyyyy wat leuk!!!
Wij vliegen 5 jan! Voor twee weken! Komen we elkaar vast nog wel tegen! Wij zitten in ali babba hotel!
Nu maar hopen dat het lekker gaat wapperen!
onno
onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)
kitechica: tot hoelaat waait het dan ongeveer vanaf 1 uur?? tot de namiddag of is hij dan ook snel weer weg. alvast bedankt...
onno: nou vast wel. wij zitten in magawish hotel. ik zag vandaag de actuele wind en was volgens mij een dikke 6.
komt vast goed.. misschien tot daar. ben te herkennen aan best yarga pro roze en yarga oranje
tibogoderis had een 5 sterren sessie in Playa del Carmen, Coco Beach met maar liefst 18 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)
Ben afgelopen januari in Hurghada geweest en de wind was héél erg vlagerig. Van de 10 dagen heb ik er 4 kunnen kiten, waarvan 2 echt goed.
De windmeter bij megawish moet je met een korreltje zout nemen. (kijk maar eens op de webcam of ze aan het kiten zijn als windkracht 4 / 5 staat)
nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)
Ehm, moet ik even goed nadenken, tis al weer bijna een jaar geleden.....
Bij ons waaide het dan vanaf 1 uur ongeveer tot ergens een uurtje of 4, soms iets eerder, soms wat langer. Maar idd zeker in die periode is het om 6 uur licht uit.....
ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)
Ik ben er ook voor een week vanaf 6 november
De wind en temperatuurmeter bij Colona doet het momenteel niet.
Niels, zit jij er nog, geef dan even een update!
wij gaan ook op 6 nov 8 dagen hurghada ( jasminvillage) zie jullie daar
sander1970 had een 0 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2012)
ik ga waarschijnlijk 10 januarie weg uit NL naar egypte voor 11 of 12 dagen....
had op internet ook gelezen over een kitesurf safari bij tommy friedl, heeft iemand ervaring met zoon trip?
lijkt mij opzich wel tof om dat te doen voor een paar daagjes dus de wind is dan 50 tot 75% kans op kiten lijkt me wel voldoende!
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 25 October 2007
heey dudes.
ik heb mijn reis geboekt naar hurghada en vlieg op 1 januari.
nu ben ik eens wat aan het kijken op internet naar de wind.
windguru en windfinder geven de wind aan alleen snachts en 's ochtends vroeg tot acht uur. de rest van de dag iets van 8-10 knopen.
als ik dan nu ff kijk op een actuele windmeter die zegt dat het windkracht 6 waait.
weet iemand op welk gedeelte van de dag de wind het beste is?
thanx alvast