Frankrijk biarritz

Door: Coen_N Reacties: 13 Hits: 2286
Coen_N 21 January / 2008 / 22:41

hey ,

Heeft iemand enige ervaring met kitesurfen op biarritz??

Of moet je alleen naar deze plek gaan om te golfsurfen?

Hoor het graag

Mvg Coen

Slis 21 January / 2008 / 22:44

ze hebben kustwacht van 11.00 tot 17.00 of 18.00
dan mag je niet, daar voor en daarna mag naar mijn weten wel

dus gewoon de spullen mee.

En daar aan de "strand" wacht meer vragen...

BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

pepster 22 January / 2008 / 14:21
Biaritz plage zelf is een kleine baai met een flinke rots in de baai en lekker wat obstakels achter het smalle strand dus geen aanrader om te kiten. in de buurt ook niet ideaal, met uitzondering van Cavaliers misschien. Ik zou lekker een stuk noordelijker gaan zitten; Lacanau, Moliets, Mimizan, misschien Hossegor, of gewoon doorrijden en aan de N-kust van Spanje gaan zitten.

Ferry 22 January / 2008 / 15:49

Ik ben er van de zomer geweest, ook nog doorgereden naar St Jean deluz, was op rondreisje maar daar was ik inderdaad om te golfsurfen.

hoewel ik een ochtend een half uurtje heb gevaren omdat er opeens wind was. denk ik dat ik een van de weinigen ben die daar gevaren heeft,

geen aanrader dus kwa wind (in juli/aug)

het meest zuidelijke dat ik zou gaan in Fr is ook meteen een van de mooiste spots die ik ken in Fr, op het eiland Ile d'Oleron, Les Huttes is een mooie spot op dat eiland. surfbar mooi strand (baai) echt koel.

of toch nog ietsie zuidelijke Arcachon niet gevaren want er was geen wind, maar als daar wind staat... ohoo.

heel mooi. zie foto:

www.outboundkitetravel.nl

Slis 22 January / 2008 / 16:25
bij Saignosse mag je in elk geval kiten
is een speciaal kite gedeelte
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

boarderbas 22 January / 2008 / 16:46

ben afgelopen zomer naar Moliets geweest, heb daar 7 van de 14 dagen kunnen kiten. Overdag waait bijna nooit, maar s avonds neemt de wind vaak toe en kan er prima gekite worden met de grotere maten.

In moliets is kiten overal toegestaan zolang je maar buiten de zwemzone blijft.

boarderbas had een 3 sterren sessie in Grevelingenmeer - Grevelingendam met maar liefst 12 - 17 knots op zijn Best Kahoona (2010)

stefkiter 22 January / 2008 / 17:34

djeezes wat een pic!!!

uber mooi, als het daar nu eens iedere dag zou waaien!

www.core-kites.com/www.esqps.be/www.vliegermarkt.nl/www.holidayshop.nl

stefkiter had een 4 sterren sessie in Borssele met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Core GTS (2011)

Daxx 22 January / 2008 / 19:17
Ik ben van de zomer in biarritz geweest, toen ik nog niet kitesurfte, om te golfsurfen is het dikke thiop. Maar kitesurfen is niet zo, 1 omdat t op le grand plage niet mag, wel op andere baai, maar daar blijft met de vloed 's middags geen strand meer over. in san sebastian (esp) (100 km verderop) zag ik echter wel kitesurfers.. Qua windzekerheid weet ik t niet omdat ik daar toen nog niet echt op lette.
VEGAS

Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)

johndoe 22 January / 2008 / 20:45

hey,

ben afgelopen september naar biaritz geweest, en ik heb daar ook gekite, gewoon op het strand vlakbij de stads-camping, wel bekend onder golfsurfers denk ik en heel gezellig. je hebt er wel pieren in het water, maar toen ik er was was de wind side on shore en had ik er geen last van. ze zijn ook niet zo lang dus als je een beetje upwind komt ben je er snel voorbij. Naast mij waren er gemiddeld nog 3 of 4 andere kiters die een strand verder op bezig waren. 't was verder net na het hoog zeisoen dus ruimte zat  op het strand om je kite op te laten. En super mooie golven natuurlijk, wel hoog maar een stuk overzichtelijker dan ijmuiden bijv. maar als het wat harder gaat waaien of er staat een flinke swell zou het voor mij al vrij snel aan de hoge kant zijn denk ik. Ik weet niet of je er mag kiten, maar als je buiten het hoofd zeizoen komt is het prima te doen! En nog een voordeel is dat als er geen wind staat kun je heerlijk golfsurfen,

groeten,

ilja

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

nlkiter 22 January / 2008 / 22:10

Quote: stefkiter - Vandaag 17:34
djeezes wat een pic!!! uber mooi, als het daar nu eens iedere dag zou waaien!

@Stef: dunes du pilat, hoogste zandduin van Europa (105m, 20 miljoen m3 zand!!!!!!!!)

@Flashboarder, vertaal jij dit even voor ons ;-)

johndoe 22 January / 2008 / 22:17

weet er iemand iets over zarautz?

Misschien dat ik er dit jaar naartoe ga op kamp fzo...

grtz

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

randy 22 January / 2008 / 22:19

Slis!! het is Seignosse :)

Maar ik zou hier absoluut niet naartoe gaan om te kiten. Je kite hier misschien 3 keer per maand goed en het is erg druk met golfsurfers.. Lekker in het noorden van frankrijk of naar het zuiden (Montpollier e.d.)

Succes  

criz 22 January / 2008 / 22:51

Als je gaat ga dan naar Hossegorof capbreton daar zat ik voor 2 weken... 10x beter en minder druk. Kite is minder vanwege de wind die er in mijn periode niet was tenzij je met 16m ging.

Enne als je hossergor gaat moet je ff goed checke naar welke spot je gaat, langs de boulevaart en daar in de buurt is het niet top. Er loopt ergens verder op langs 2 campings een langweggetje en dan kom je op je eigen prive strant zowat. In de golven liggen dan wel de locals maar je heb veel ruimte en een dik bakken die netjes vanuit 1 punt breken. En verder is er zowat niemand te bekennen op dat strand 

Als je wat foto's wilt moet je maar ff een mail droppen 

Jobb 22 January / 2008 / 22:53

is er in frankrijk ook een spot als Workum bijvoorbeeld?

Waar je kunt staan en vlak water

Alleen dan warmer en meer kans op wind dan hier in Nederland?