Dakhla in april/mei

Door: Bignelis Reacties: 24 Hits: 3245
Bignelis 09 February / 2008 / 20:23

Hey people,

Als loonslaaf ben je aangewezen op het zeer beperkte aantal vakantiedagen dat je hebt om én de vriendin én de kameraden én de kiteverslaving in te vullen. Nou wil het dit jaar zo gelukkig zijn dat koninginnedag en hemelvaart in 1 week vallen. Hiermee is het dus mogelijk om met 3 vakantiedag 10 dagen weg te gaan!!! Zo...wellicht zijn er meer die hier iets aan hebben.

Nou on-topic in mn eigen topic. Ik ben nu dus druk op zoek naar mooie kitebestemmingen die zich lenen om in dat weekje door een bezoekje van mij vereerd te worden. Dakhla is er 1 van, maar ik kan maar moeilijk vluchten vinden en eigenlijk heb ik al helemaal geen idee waar een slaapplaats te regelen. Ik hoorde dat je in een tentenkamp kan tukken daar, maar hoe kom je daar en hoe kan je dat boeken? Wie helpt me aan deze info?

Thanks

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

wazzaah 09 February / 2008 / 20:27
  Staat ook een hotel

Dakhla Link
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Bignelis 09 February / 2008 / 20:50
Thanks wazzaah, maar uit dat topic kan ik niet echt wijs over hoe, wat en waar te boeken. Dat tripje is niet in de week dat ik kan.

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

vanbo 09 February / 2008 / 23:36

vluchten met air maroc via casablanca
tentenkamp heet dakhla attitude, maar hun website is momenteel blijkbaar in onderhoud....

Ik heb men trip via het reisbureau www.hightech.be besteld
vanbo

vanbo 09 February / 2008 / 23:39
weet er trouwens iemand hoe de windcondities zijn in de periode april/mei ?
vanbo

Kaya 11 February / 2008 / 17:20

Hoi,

Ik ben vorig in april 1 week naar Dakhla geweest (Dakhla Attitude) met Hightech travel. We hebben er 6 dagen wind gehad. De laatste dag was het wat minder (15 kts).

De wind begint vanaf april flink te blazen. Het begint meestal 'rustig' met 25 kts maar in de namiddag versterkt de wind tot 30 kts en soms meer. Het is er schitterend maar je kan er enkel kiten (dus enkel voor kiteverslaafden) of windsurfen.

Je kan inderdaad een hotel boeken in de stad Dakhla maar dan moet je wel telkens een taxi nemen naar het kamp en die geraakt daar niet helemaal, je hebt een 4x4 nodig. Er is echter een nieuw kitecentrum geopend (kite expierence). Dat ligt aan de 'camping' net buiten de stad. Daar kan je probleemloos met een taxi geraken want het kamp ligt vlak bij de weg.

Persoonlijk zou ik niet in een hotel willen verblijven want zo'n tentenkamp met enkel kiteaddicts is zalig. 's Morgens kruip je uit je tentje, even ontbijten, vliegertje pakken en hopla, het water op. Echt zalig en geen gedoe met taxi's noch gesleur met je materiaal.

Dakhla is fantastisch, ik zou er zo weer naartoe willen

Bignelis 14 February / 2008 / 19:04

Kaya thanks voor het mooie verhaal! Nog een vraag die ik heb is of je er goed kunt golfsurfen en of ze er boards verhuren?

Een volgend punt dat ik even aan wil kaarten is dat ik vanuit dit topic benaderd ben door ene Cor van een online winkel (die ik hier niet wil noemen, want dan geniet hij alsnog pubiliciteit.) Omdat hij gelezen heeft dat ik op vakantie ga mailde hij me alleen een link van de webstore om me een kitebag aan te smeren. Persoonlijk houd ik niet van dit soort commerciele, agressieve acties. Heeft iemand ervaring met deze kerel, winkel, of ook last van dit soort benaderingen? Onderstaand de mail die ik terug gestuurd heb.

"Cor,

Ik stel dit soort commerciële e-mails niet op prijs. Als ik spullen wil en geen goed adres weet, dan zal ik daar zelf online om vragen. Ik kan me niet voorstellen dat dit de manier is om als webwinkel een positieve relatie met de klant op de bouwen. Ik vermeld dit eveneens in het topic waaraan je het recht ontleend hebt mij te benaderen.

Niels"

jessevdam 14 February / 2008 / 19:31
Ja ik ben ook benaderd door cor, maar mij maakt het verder niet zo veel uit als maar niet iedereen dit gaat doen. Meschien ff opnemen in de voorwaarden/regels van hanglos.nl dat mensen dat niet mogen doen. 

swiftenaar 14 February / 2008 / 22:20
same here... gelukkig op mijn oude mail
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

isomis 14 February / 2008 / 22:44
ik vind dakhla erg prijzig voor een weekje. Ik heb ooit een offerte aangevraagd en dat kwam uit op 1000 euro voor 7/8 dagen. Zit volgende week lekker in SAL..........OH YEAH!!!!! (en jullie niet)
zucht...

kobrin 14 February / 2008 / 23:27

Yep, ik heb er ook al mail van gehad, ook voor een kitebag..

www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Kaya 16 February / 2008 / 14:42

Het klopt wel dat de reis duur is (via reisagentschap) maar het is het dubbel en dik waard. Alles is voor je geregeld, dus geen gedoe met het zoeken naar een hotel in Casablanca of onderhandelen over prijzen van taxis. Geen stress en geen zorgen.

Het is een unieke ervaring als je een kite-addict bent. Bovendien kan je in het kamp niet veel geld op doen want er is niets anders te doen dan kiten of windsurfen. je moet er natuurlijk wel van houden. Mensen die graag de bloemetjes buiten zetten hebben daar niets te zoeken, voor hen is het er super saai.

groetjes

Bignelis 16 February / 2008 / 16:40

Ik heb wat prijzen opgevraagd bij een reisagent en kom idd op bedragen boven de 1000 uit. Echter, ik ben nu zelf aan het knutselen met vluchten en dat scheelt erg veel. Een overnachting in Casablanca kan je inderdaad niet omheen, maar dat is ook geen slechte afsluiten van zo'n vakantie.

Ik ben me nog wel aan het afvragen hoe ik die tent kan boeken en een transfer kan regelen. Dus als iemand tips heeft....graag!

Overigens is het wel vreemd dat ik wel in staat ben goedkopere vluchten te vinden en die reisagent niet.

johndoe 16 February / 2008 / 17:00
  hier ook goedkoop naar casablanca www.jet4you.com

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Bignelis 16 February / 2008 / 17:07
Jo ARX, das idd errrrrug goedkoop!!! Thanks!!!

Fokke 17 February / 2008 / 08:49
Moved > Waar kiten
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Frankieboy 17 February / 2008 / 11:00

het goedkoopste is vlucht met Royal Air Maroc (Brussel - Casablanca - Dakhla heen en terug voor 250€ verleden jaar begin september) en dan "l'auberge des nomades du sahara" voor 20 of 25€ per dag all in. Dit kamp is in het begin van de lagoon.

Ik ben wel naar Dakhla Attitude geweest.

Wel een uniek ervaring

Frank

Bignelis 03 April / 2008 / 20:27

Dudes, ik heb nog een vraagje over het Attitude Camp. 25 april vlieg ik er naar toe met 3 vrienden. Wat ik me alleen af vraag is of er bier / drank te koop is in het kamp en wat hiervan de kosten ongeveer zijn....Iemand info voor me?

Thanks

WimKite 24 February / 2009 / 21:57
Hi all, Ik overweeg om in mei naar Dakhla te gaan, en zoek nog naar info van mensen die er recent geweest zijn. Waarschijnlijk boeken we in het kamp 'Dakhla Altitude'. Maar ik zou willen weten hoe de terugvlucht via Casablanca verloopt. Moet je bij het landen in Casablanca je boardbag meenemen naar het hotel, en dan 's anderendaags terug inchecken ? Of blijf je ingecheckt, ook al is de vlucht naar Brussel pas om 08:00 's morgens ? En heeft er al iemand overnacht in het Atlas hotel in Casablanca ? Hoe was dat ? Alvast bedankt ! Wim

wazzaah 24 February / 2009 / 22:02
Is een binnenlandse vlucht en dan internationale vlucht dus denk dat je je spullen mee moet nemen.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Bignelis 24 February / 2009 / 22:44
Wim,

Wij hebben op het vliegveld geslapen. We kwamen laat op Casablanca aan half 1 snachts meen ik. Boardbag moesten wij zelf meezeulen maar wij vlogen niet met Royal Air M van Casablanca naar Charleroi, dus dat moest sowieso. Als je met Royal Air M je beide vluchten doet dan hoef je je tas waarschijnlijk niet uit te checken.... maar bel ze gewoon even. Het is echt de moeite waard Dakhla, dat nachtje op het vliegveld stelt niets voor.

have fun

WimKite 25 February / 2009 / 09:43
Thanks Bignelis !
Waar slaap je dan op die luchthaven ? Gewoon op de grond ofzo ? Komt de politie je dan niet weghalen ?
Ik zal vandaag even bellen naar de service desk van RAM.
Heb ook al wat zitten kijken om de vlucht van Brussel naar Casablanca te boeken via Jet4You, maar dat scheelt nauwelijks 10 EUR als je alles meetelt (door de toeslag voor bagage op Jet4You).

Greetz,
Wim

Waldo 25 February / 2009 / 18:38
Politie kwam mij in elk geval niet weghalen, ik legde me gewoon op mijn boardbag net voor de checkin, was zo zeker de eerste om in te checken.

WimKite 25 February / 2009 / 21:28
Slapen op de luchthaven is dus een optie. We zijn er nog niet uit. We hebben nog wat tijd om het uit te zoeken wat we gaan doen. Bedankt voor de info ! Wim

Bignelis 25 February / 2009 / 22:20
Er zijn een paar restaurants.....wij hebben in elkaars verlengde op de banken daar geslapen....comfi is anders.
Charleroi was voor ons gunstig omdat wij ook geen brandstof hoeven te betalen (lease auto). Wij hebben met 4 man alles in 1 kitekoffer gekregen en een paar losse kites ingecheckt. Zodoende hoefden we maar 1 keer kitebagagekosten te betalen.