kiten op Costa Rica?

Door: Trix Reacties: 8 Hits: 1027
Trix 21 August / 2008 / 10:22

De plannen zijn om in december/januari op vakantie te gaan naar Costa Rica.

Wat zijn de kite en vakantie ervaringen/condities daar in december?

Alle info is welkom!

Aleph 21 August / 2008 / 10:38

Grappig dat iedereen altijd zegt op Costa Rica, terwijl het geen eiland is :-)

Ik heb er niet gekite, wel veel gesurfd (golfsurfen),  Top tijd om te gaan. Ben er drie jaar rond die periode geweest (zie blogjes hieronder). Heb in die periode geen enkele kiter gezien. In het uiterste Noord-Westen zit een beach, Playa Papaturro geloof ik, waar wel wat wind schijnt te zijn, maar daar ben ik nooit geweest. Is wel een uurtje of 10 bikkelen met de auto vanuit San José.

Het midden-stuk vanaf Jaco tot en met Dominical is minder interessant vind ik zelf. Het zuidelijke schiereiland (Osa) is wel heel erg cool. Mocht je daar zijn, ga zeker naar Drake's Bay en naar de andere kant van het schiereiland, naar Carate. 

Ga je zelf een auto huren? Zou ik wel doen als ik jou was. 's Nachts rijden is niet heel relaxt, maar behalve dat is het prima te doen. Ik heb zelf nooit hotels geboekt, zelfs niet met Kerst en/of Oud-en-Nieuw. Beetje risico loop je dan wel, maar het heeft ons wel op hele leuke plaatsen gebracht. Als ik het nu nog een keer zou moeten doen, zou ik me Kerst in Drake's Bay gaan zijn (bij Fred, de visser of in een van de luxere resorts daar) en met Oud-en-Nieuw bij Terry in de Lookout Inn (Osa). Voor de rest zou ik nog steeds geen enkel hotel boeken.

Ik heb wel alleen de Pacific gezien en niet de Caribische kant.

Als nog meer info nodig hebt hoor ik het wel. 

groet,

Alef

http://blog.arendsen.net/index.php/2005/01/13/costa-rica-2/

http://blog.arendsen.net/index.php/2006/01/02/costa-rica-20056/

http://blog.arendsen.net/index.php/2007/01/24/costa-rica-20067/ 

Gaastra Jekyll 8 + 14 (2008) & 10 (2009)

surfpsycho 21 August / 2008 / 11:36
  Ga je naar de kust of binnenland. Zelf heb ik er ook alleen gegolfsurfd, maar tijdens een rondrit door het binnenland kwamen we langs een groot meer bij deArenal vulkanen. Naar men zei altijd wind door thermiek http://windsurfcostarica.com/.
Bij de kust is het erg afhankelijk van de locatie of kitesurfen mogelijk is. Waar ik heb gezeten (http://www.ranchoburica.com/ ) erg veel smalle stranden met jungle direct ernaast. Lastig je kite oplaten daar, maar super voor golfsurfen en schitterende natuur.
Klik voor grote versie

Waar je ook heen gaat; het wordt genieten. Veel plezier daar.
Soak Up The Sun

JeroenW 21 August / 2008 / 12:19

Ik kan je dit adres aanraden:
Hotel el Ancla de Oro
Playa Cedros
– Montezuma
P.O.Box 35 5361
Cobano de Puntarenas
Costa Rica

Nederlandse mensen die dit Junglelow park runnen !!
Zal aan ze vragen of er in de buurt ge-kite kan worden.

www.caboblancopark.com/ancla/
Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 2 sterren sessie in Arild met maar liefst 18 - 19 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

ditispablo 21 August / 2008 / 14:13

Hola guys

Costa Rica is een geweldig land, niet groot in kitesurfen, maar er is een superplekje :

Ik ben okt 2007 geweest in http://www.bluedreamhotel.com/kite_surfing.htm

Cabins vlak bij het water, relaxed sfeertje, leuke italiaanse eigenaar/instructor; prima baai om te kiten

Check winddata: dec = 3 dagen onder de 10 knopen

Volgens mij de enige plek in Costa Rica. er wordt ook nog wel gewind ( kite?) surfed op het meer www.ticowind.com maar da's een beetje vergane glorie

Veel plezier

Pablo

JeroenW 21 August / 2008 / 18:15

Heb ff via de mail geinformeerd m.b.t. de zee/strand bij Cobano de Punterenas. Kreeg dit berichtje terug :

" De tropische stormen houden wel aan, maar dat vind ik alleen maar leuk.
Nu gaan we weer het lange laagseizoen tegenmoet...

Zover ik weet word er niet veel gekitesurft in CR omdat er gewoon te weinig wind voor is. Er wordt hier heeeel veel gesurfd (gewoon met een bordje alleen), maar geen kitesurfing.
December is het begin van het hoogseizoen, dan is CR op zijn moooist maar op zijn duurst. Het is warm, zonnig, groen, en heel mooi, maar wel overal de hoofdprijs"

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt !!

Ik ben zelf van plan zeker nog een keertje te gaan. Ben dus benieuwd naar jou ervaringen. Laat HL even hoe het was ??

Grtz Jeroen

Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 2 sterren sessie in Arild met maar liefst 18 - 19 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

maziyars 16 October / 2008 / 08:22
Info over locaties:

Bijna alle locatie ten zuiden van La Cruze in Costa Rica tot Panama aan de Pacifisch kant, is perfect voor golf surfen. Playa Tamarindo, Playa Hermoza, Playa Jaco en Manual Antonio zijn plaatsen die erg goed zijn voor Kiters die ook willen golf rijden. Wij gaan meestaal naar Playa Tamarindo of playa Jaco, Ook vanwege uitgang mogelijkheden. Chika's latina's. Voor alleen kite zijn er 3 spots
1Lake Arenal alleen voor pro's Niet voor level 1.
2Salinas erg goed voor free ride free style level 1 en 2 Ook Pro's soms met kleine golfen
3Tamarindo Big waves 5M also wind.

Moeten we afwachten wat wind op 2009 doet want richtingen zijn wat gaan draaien. dat is alleen belangrijk voor golfrijden, en moeten we ook nieuwe plekjes gaan zoeken denk ik.....
Nosara en El Coco zijn ook O.K. Soms dec, en jan. ook wind.
En natuurlijk panama Punta Chame als die kant komt moet je echt niet missen.
Aan de C A R I B B E A N kust kan je tussen lemon en Playa Cahuita ook erg goed golf surfen. Maar niet kiten gewoon geen wind, Nooit niet. Nou gister was ik daar en ja hoor heb ik mijn kiet en board niet bij me en is side on 35 knopen Greeeeee bah .

Als je wil kan Ik je ook een kaart van C.R. sturen dan kan je zelf zien hoeveel stranden we niet hebben. Of ga naar x3mefun.com/cr-map.pdf

Groeten uit San José (Costa Rica)
Puravidakites.com

Akko 16 October / 2008 / 09:41
 click for larger version
Lake Arenal. Bij Tilawa aan de kant van Tilaran t.ov. het meer.
Elke dag oplopend tot 30Knots. Toegankelijkheid is afhankelijk van de waterstand. Mocht je in problemen komen dan komt Carlos je halen met zn waterscooter.

Alle ruimte. Omgeving is erg mooi.

Ik had voor ca. 30Doller per dag een autootje gehuurd.

maziyars 17 October / 2008 / 01:39
ha ha die akko, SmileyJa Carlos was een mooie he? Ik dacht moet niet langer gaan duren anders sprong ik ook in het water. wat een wind was dat... Smiley
Puravidakites.com