ik vind het top
Fack to aff, ik surf waar ik wil.. als is het op de Putten achter de Hondsbosche zeewering!Â
Â
Als je wil leren surfen baas dan kom je maar bij mij langs.. leer ik het je, geen gezeik no costsÂ
als ik dat allemaalmoet lappen voor een dagje kiten dan ga ik wakeboarden
is stuk goedkopr en ik hoef niet te wachten op wind.
kiten mag overal waar je em de lucht in kan krijgen zolang je er geen board bij je hebt.
vliegeren isvoor de wet niet verboden
he patrick... dus wat jij zegt is: als je buiten de 3 zones op zee gaat lopen knallen. heb je een boete van 150E te pakken.. En volgens het BPR is kitesurfen verboden, maar word het gedoogd...... klopt toch?
BPR.... binnenvaart politie reglement
ART. 9.05 zeilplanken en soortgelijke vormen van watersport.
2. het is veboden te varen met door een vlieger voortbewogen plank.
Maar!!!!!!!!!!!!!!
DE NOORDZEE IS GEEN BINNENWATER,
Dus weet niet wat katwijk wil doen... this als een kerk die zieltjes wint..
iedereen die bang is nergens meer te mogen varen strax melden zich aan bij zo n clubje..
Wat de spaanse piraat al zegt, Het NKV heb je meer aan. je bent verzekerd.
moet er niet aan denken dat elke spot zijn eigen clubje begint... en overal apart moet betalen..
als ik wil varen heb ik echt geen zin om eerst te kijken wat de kosten zijn...
en vervolgens een of andere dagmaatschap moet betalen.. een dikke lijst moet invullen... enz enz.. gekkewerk.....
Wat arrogant dat Katwijkclubje dan. Als ze zo boosdenken. Â
Alleen als je dan betaald is men dan hopelijk vriendelijk, en mag je varen volgens hen die het dan maar bepalen ? Betaal je niet en kite je gewoon  waar dat gewoon overal mag, dan gaan ze je boos aankijken, wat een leuke mensen toch.  Ik vraag me af wat ze willen bereiken hiermee? Een eigen spot , waar niemand welkom is dan alleen 'eigen volk' ?
Â
Poep dan op dan met je club, als het op zo'n manier moet! Wie wil daar nou bij  horen als er zo wordt gedaan?   Op andere spots langs de kust , mag je gewoon gratis varen, en iedereen is gewoon zonder voorwaarden al vriendelijk en je hoeft niet nergens voor te betalen.
Â
We moeten het allemaal samen rooien met onze kitespots, dan kan het nooit de bedoeling zijn van een club om een eigen privespot te claimen en andere uit te sluiten die niet voor een club kiezen.
We moeten juist één grote club zijn, niet dat afzonderen erbij, dat bevorderd niks.Â
Â
Besides, voor die 60 !!!! € per jaar , kan je twee mensen lid maken van het NKV. en daar bereiken we gezamenlijk wel wat meer mee. En zijn straks dit soort KiteBelastingclubs ook niet meer nodig, die onwetenden geld aftroggelen onder het mom van ,we gaan je boos van het strand kijken. je mag niet!
Â
Betalen aan mensen die NIET (en zeker niet wettelijk) de baas zijn over het strand en de zee om te mogen kiten is natuurlijk ABSURD!
Â
Â
Maak anders gewoon een vrijwillige bijdrage mogelijk -voor bootje en douches- bij dit soort clubs, maar ga het niet VERPLICHTEN aan kiters als het alleen om kiten gaat op een openbaar strand dat voor alle nederlanders en sporters gewoon toegankelijk is.
Â
Of wordt er door de Katwijk club ook geld geheven voor paardrijders, windsurfers en honden-uitlaters, zonaanbidders en zwemmers?
Â
Â
Â
Niemand , geen club kan de baas zijn  over wat in het echt van Rijkswaterstaat is!
Gelukkig is er nog keuzevrijheid! Â
Â
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Ik snap niet helemaal waar iedereen zich druk om maakt en waarom de Club aangevallen wordt. Je hoeft niet te betalen maar voor die 2 euro hoef je niet zelf te pompen kan je je omkleden en lekker douchen na afloop.
Omdat deze faciliteiten er zijn betaalt de club pacht en die wordt doorberekent aan de gebruikers.
Dus iedereen die hier commentaar op heeft betaald zeker ook geen wegenbelasting "schijt aan de belasting ik rij auto waar ik wil en die boete moeten ze me eerst zien te pakken" jaja heel logisch.
De gemeente Katwijk heeft het zo geregeld niet de Club..............Ik dacht dat jij wel beter zou weten DAVE.
Maar zoals ik al eerder melde, gaan jullie vooral zo door met het verkloten van kitespots. Iedereen roept wel over het NKV maar weinige zijn er lid en snappen niet wat het NKV doet.
Misschien komt het ooit nog wel eens zo ver dat je alleen nog maar in Katwijk mag kiten omdat het daar vanaf het begin goed geregeld is door DE GEMEENTE. Jammer voor jullie.
Patrick, club is ieders zijn keuze, dat is gewoon goed, daar heb ik ook geen probleem mee. Ieder zijn kiteclubbie. En als de gemeente die voorwaarden steld, kan je er ook weinig aan doen verders...
Â
Maar er wordt hier gezegd , dat je dus boos aangekeken wordt , als je het er niet voor kiest. Dat is voor mij het dwarse. het maakt de Katwijk club zo separaat van alle andere kiters en clubs in NL. of is die afzondering de bedoeling? Nee toch?
Â
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Het boos aangekeken worden komt omdat in het verleden kiters schijt hadden aan de regels die opgesteld zijn door de gemeente en aangezien het kiten onder een gedoogbeleid valt kan de gemeente het verbieden.
De leden van de club leven de regels van de gemeente na maar indivuele kiters lappen ze aan hun laars.
De gemeente heeft bepaald dat kiten alleen toegestaan is in de door clubs beheerde kitezones en hun leden. De club moet zorg dragen voor het naleven van de regels. Dan is het toch niet zo gek dat een club een kleine vergoeding €2 vraagt voor het instandhouden van de zone. Voor de €2 p.d krijg je een lycra waaraan de gemeente c.q. politie kan zien dat je lid bent. Je kan douchen, je kan gebruik maken van alle faciliteiten en je draagt bij dat de zones in Katwijk open blijven.
Nogmaals was alles maar zo goed geregeld als in Katwijk en dat zonder tussenkomst van het NKV. Je hebt daarom ook drie zones waar je mag kiten..........waar heb je dat langs de drukke randstadkust.
Ik denk dat je overal boos aangekeken wordt als je regels aan je laars lapt en het verkloot voor de mensen die zich er wel aanhouden. Kijk maar naar Enkhuizen, word je toch ook niet goed als kiters hun kite oplaten aan de zwemmerskant en tussen de kids doorscheuren en daardoor het gedoogbeleid de das omdoen.......!!!!! Ik kan die gasten wel ..........
hier is tenminste een dagleden regeling daar hoor ik in bv noordwijk maar heel weinig van en daar is de zelfde regeling
Daarom zijn er in Noordwijk  ook gewoon  TWEE  vrije zones bij gekomen....... Â
Hoef je niet lid te zijn van iets of wat ook.
Hey Daniel,
Vaar wel iets langer. Maar kom uitdezelfde regio. Extra gezelligheid is nooit weg!
lekker betalen dat is slim !!!
ps iedereen die in ijmuiden wil varen voortaan ook even 2 euro per dag in de kas van coraaltje doen !!!!
dan wordt namelijk de veiligheid vele malen beter , en ik weet zeker als je Jur of willem 60 euro geeft mag je het gehele jaar varen en krijg je nog een licra ook
Ben ook 1x in Katwijk geweest samen met me vriend, die werd ook erg boos aangekeken omdat we niet bij de surfclub hoorden, en later werd zelfs de strandpolitie op ons afgestuurd.. dat we even €150 euro moesten dokken.
Me vriend vond het onzin dus ging er beetje tegen in, mocht hij bijna mee naar het buro.
Toch maar onze gegevens gegeven, maar gelukkig geen boete gezien.
Het was voor ons toen echt niet duidelijk hoe het zat, dat je daar moest betalen... Vind het geen probleem om 2€ te betalen voor een dagje, maar dan is het wel fijn als dat eerst even uitgelegd wordt als je daar voor het eerst komt en niet gelijk de politie op iemand af sturen...
However, Succes met leren en zoeken naar een buddy!
Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)
Hee,
Het enige wat ik vroeg was een kite buddy hoor???? Haha
Maar ja, bedankt voor alle info gasten & dames, het is nu wel wat duidelijker voor mij geworden.
Thanks,
Daan
kitebuddy's (goede ) zijn gratis !!
betaalde mannenliefde bah
thamar, bij welke spot was jij aan het kiten in katwijk
wij spreken zogenaamde ''wildkiters'' zoiezo altijd eerst aan en leggen uit hoe of wat.
hahaha wildkiters .................hij moet nog mooier worden , ps kiten de katwijk club leden wel eens op andere locaties ?? vraag me af of jullie dan ook boos aangekeken worden !
ik blijf dit hele gebeuren een absurd , ronduit ongegrond oplichterspraktijkje vinden ! vertel mij het nut (wat wordt er met het geld gedaan , wat komt ten goede van de veiligheid , wat zijn de punten van deze contributie ???)
kom wel is een downwindertje maken kijken wat er gebeurd als ik op zee vaar , nee zal niet op JULLIE eigendomsstrandje komen , maar knappe katteker die mij gaat verbieden op de voor iedereen openbare zee te varen .
haha als je had gelezen gaat het niet om het varen maar om het starten/landen.
ik nodig je graag uit kom een keertje langs te komen dan heben we het er eens over
Registreerde: 26 October 2006
en:
- Skuytevaert
- Katwijkse Branding Surfclub
- Kitesurf Vereniging Airtime
Zonder lidmaatschap is het niet toegestaan om op de spot van Airtime Katwijk te kitesurfen!
Je kunt er voor kiezen om daglid te worden. Voor Euro 2,- per dag verkrijg je een daglidmaatschap.
Stallingsplek per jaar: € 60,-
Borg hesjes € 25,-
Lidmaatschap per week (compressor, douche, reddingsboot) inclusief stalling: € 20,- (geen entreegeld)
Lidmaatschap per dag (compressor, douche, reddingsboot): € 2,- (geen entreegeld)
Entreegeld: € 25,-