Vakantie naar Rhodos, tips voor hotel of app.

Door: Highmen Reacties: 50 Hits: 3861
Highmen 24 February / 2009 / 17:10
Hallo,

We willen deze zomer naar Rhodos en nu weet ik dat er op Trianda wordt gekite..
Heeft iemand een goede tip voor een app of hotel?

Ik zag bijvoorbeeld App. Maritime die op 800 meter van het strand ligt maar wel 5km van Trianda.
Lijkt me wel een beetje ver.

Iemand tips?
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Djee 24 February / 2009 / 17:57
fiets/auto huren Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

AlexanderV 24 February / 2009 / 18:07
Wij hebben een fiets gehuurd. €30-, voor een hele week. Barbie-appartement is een aanrader. Lekker basic maar wel goed te doen. Kwartiertje fietsen naar Rhodos stad en 10 min naar Kremasti.

Djee 24 February / 2009 / 18:10
Quote: AlexanderV - Vandaag 18:07
Wij hebben een fiets gehuurd. €30-, voor een hele week. Barbie-appartement is een aanrader. Lekker basic maar wel goed te doen. Kwartiertje fietsen naar Rhodos stad en 10 min naar Kremasti.

Wij zaten in terinikos ook basic (locatie=praktisch zelfde als barbie) ook fietsjes gehuurd. Prima te doen.
Naar Rhodos stad elke dag met taxi gegaan Smiley

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Highmen 24 February / 2009 / 18:45
Is 5km niet een beetje ver fietsen in die hitte?

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Highmen 24 February / 2009 / 18:53
Quote: AlexanderV - Vandaag 18:07
Wij hebben een fiets gehuurd. €30-, voor een hele week. Barbie-appartement is een aanrader. Lekker basic maar wel goed te doen. Kwartiertje fietsen naar Rhodos stad en 10 min naar Kremasti.

App. Barbie en Terinikos zijn wel goede betaalbare opties voor ons (870-850 p/p voor 15 dagen) Kunnen jullie de afstanden tot de kitespot/Rhodos stad en dicht bijzijnde uitgaansgelegenheden (barren) geven?

AlexanderV 24 February / 2009 / 19:26
Om uit te gaan is Rhodos stad toch wel t beste. Nog wel wat barretjes enzo in de buurt, maar is niet heel bijzonder. In Kremasti zit een vriend van me en hij heeft daar een restaurantje. Is echt goed eten daar. Verder zaten wij in Trianda en dat was ong 10 min fietsen van de kitespot met beveiliging af. Voor €30,- letten ze een hele week op je en halen ze je, indien nodig, op met een waterscooter. De baas daar kan wel echt super chagrijnig zijn. Kwartiertje fietsen naar Rhodos stad is wel te doen, want de laatste km is gewoon keihard downhill zonder te trappen :D. Koel je vanzelf weer af...

Highmen 24 February / 2009 / 19:32
Quote: AlexanderV - Vandaag 19:26
Om uit te gaan is Rhodos stad toch wel t beste. Nog wel wat barretjes enzo in de buurt, maar is niet heel bijzonder. In Kremasti zit een vriend van me en hij heeft daar een restaurantje. Is echt goed eten daar. Verder zaten wij in Trianda en dat was ong 10 min fietsen van de kitespot met beveiliging af. Voor €30,- letten ze een hele week op je en halen ze je, indien nodig, op met een waterscooter. De baas daar kan wel echt super chagrijnig zijn. Kwartiertje fietsen naar Rhodos stad is wel te doen, want de laatste km is gewoon keihard downhill zonder te trappen :D. Koel je vanzelf weer af...

Oke dankje, zoals ik zei is Barbie en Terinikos wel een optie voor ons. de vrijheid van het fietsen spreekt me ook wel aan, niet afhankelijk van het openbaar vervoer.

Zal even de recensies lezen van Barbie en Terinikos, daar nog dingen waar ik op moet letten?

johndoe 24 February / 2009 / 19:33
hallo
ik ben vorig jaar naar rhodos geweest
met de wind zit je zeker en vast goedSmiley
8/10 dagen gekite
Wij zaten in het hotel bleu horizon en dat was 15min rijden met de fiets van kremasti beach
Na aandringen konden we mee met de bus die naar het kite strand reed (eigenlijk alleen maar voor mensen die les kregen )
Zeer dicht bij kremasti beach was er een hotel bleu bay hotel
Het zag er daar ook geweldig uit ;)
ik heb 60 euro betaald voor mijn kite bag Bij JETAIR voor heen en terug met de vlieger
zeker een aanrader is om 1 dag een auto te huren en naar prasonisi te gaan dan zie je de mooiste delen van rhodos op je route en in prasonisi heb je 1 deel vlak water en 1 deel golven (ik vaarde op deze met golven daar waren er niet veel beginners ;)
Als je nog vragen hebt sooike_nevejans@hotmail.com

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Woodmaster 24 February / 2009 / 20:02
RHODOS Mijn favo eiland!!!!!!!
Autootje huren dude kan je het eiland over met je gear véééél chiller!!!!

Wij willen ook weer gaan en denken rond augustus/september!Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Highmen 24 February / 2009 / 20:13
Quote: Woodmaster - Vandaag 20:02
RHODOS Mijn favo eiland!!!!!!!Autootje huren dude kan je het eiland over met je gear véééél chiller!!!! Wij willen ook weer gaan en denken rond augustus/september!

Beter!

Ik heb dus Terinikos voor 851 euro gezien en Barbie voor 870 euro voor 15 dagen.
Weet je iets van deze appartementen? Wat ligt dichterbij het strand?

Als je vakantiereiswijzer leest vindt de ene het geweldig en de ander vindt het bagger, maar dat is altijd zo..
Wat kost een auto huren voor 2 weken?

Highmen 24 February / 2009 / 20:54
Ik lees dat je bij Terinikos 60 euro per week moet bij betalen voor de airco.
Hoe zit dat bij Barbie?

Ik vind dat niet normaal eerlijk gezegd...Smiley

wietske1 24 February / 2009 / 22:00
Je moet meestal bijbetalen voor airco.. Op dat soort dingen moet je wel goed letten.. Het lijkt zo goedkoop, maar in tussentijd betaal je je blauw aan dat soort dingen..

Highmen 24 February / 2009 / 22:33
Quote: wietske1 - Vandaag 22:00
Je moet meestal bijbetalen voor airco.. Op dat soort dingen moet je wel goed letten.. Het lijkt zo goedkoop, maar in tussentijd betaal je je blauw aan dat soort dingen..

Idd klopt, vandaar dat ik mij even goed oriënteer. Betalen voor de airco prima maar 60 euro p/w is me net wat te gek :)

Highmen 24 February / 2009 / 23:02
 Kan iemand mij vertellen hoe ver ixia strand van de kitespot af zit?

Ik zag namelijk Hotel Summerland in Ixia

Ligging
Vrij rustig, in een landelijke omgeving tussen Ixia en Trianda in; beide centra op 1500 m. Rhodos-stad op ca. 5 km. Ixia-strand en supermarkt op 1200 m. Bushalte op 700 m.

We willen sowieso een fiets huren.
Ik kom er met google maps niet helemaal goed uit waar Trianda, Ixia en de kitespots nu precies zijn.
Kan iemand dat aanwijzen?

Las ook ergens dat er bij Trainda niet gekite wordt en dat je daarvoor naar Kremasti toe moet maar dat ligt toch tegen elkaar aan? :S

hehe wat een vragen..

Woodmaster 24 February / 2009 / 23:41
trianda,Ixia = Ialyssos althans zo wordt het ook genoemd de 2 kleine plaatsjes zitten in die gemeente, toch?
Kitespots zit daar aan het strand en natuurlijk Prassonissi aan het ZW van het eiland. Ik zou toch een autootje huren om de andere spot te bezoeken kosten autootje ligt eraan wanneer je gaat. Hoogseizoen is duurder dan laagseizoen en laags. kan je vaak afdingenSmiley. Ook handag als je wilt stappen want Ialyssos is niet echt wat je noemt een stap omgeving. Check vooral Faliraki en Rhodos stad om te stappenSmiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Djee 25 February / 2009 / 00:47
Taxi naar rhodos stad vanaf DE stoplichten in Triandia = 9 euro, terug een tientje Smiley
Terinikos ligt /- 700m-800m van t strand af, barbie is iets dichterbij.

Djee 25 February / 2009 / 00:50
oja als je daar wilt gaan kiten.... is t wel erg handig als je goed hoogte kan lopen/houden ivm de landingsstrip van /- 30m en daarna is t alweer toeristen strand met kleine kinderen en de wind is erg vlagerig aan/op t strand.

Highmen 25 February / 2009 / 08:39
Bedankt voor de tips tot nu toe!

We willen fietsen gaan huren dus kunnen zo naar Rhodos stad peddelen..

Op de reissite 1200m naar centrum van Trianda. Is dat ook ongeveer dezelfde afstand naar de kitespot?

arjen71 25 February / 2009 / 09:00
Ik ga elk jaar naar Rhodos! We huren een appartement in Rhodos stad en huren een auto en daarmee rijden we heel het eiland over na de spots, echt top! En s'avond lekker eten in Rhodos stad en stappen in Barstreet.

Highmen 25 February / 2009 / 09:42
Quote: arjen71 - Vandaag 09:00
Ik ga elk jaar naar Rhodos! We huren een appartement in Rhodos stad en huren een auto en daarmee rijden we heel het eiland over na de spots, echt top! En s'avond lekker eten in Rhodos stad en stappen in Barstreet.

Bedankt voor je reactie maar we gaan denk ik niet een auto huren.

Weet je hier een antwoord op?
Op de reissite 1200m naar centrum van Trianda. Is dat ook ongeveer dezelfde afstand naar de kitespot?

arjen71 25 February / 2009 / 09:53
Quote: Highmen - Vandaag 09:42
Quote: arjen71 - Vandaag 09:00 Ik ga elk jaar naar Rhodos! We huren een appartement in Rhodos stad en huren een auto en daarmee rijden we heel het eiland over na de spots, echt top! En s'avond lekker eten in Rhodos stad en stappen in Barstreet. Bedankt voor je reactie maar we gaan denk ik niet een auto huren. Weet je hier een antwoord op?Op de reissite 1200m naar centrum van Trianda. Is dat ook ongeveer dezelfde afstand naar de kitespot?

Nee! Ik denk dat het kitestrand zeker wel 2 a 3 km verderop ligt in de plaats Kremasti. Kremasti is een top plek met rescue en een leuke sfeer. Ze hebben het strand vrij gemaakt van stenen en dat is wel erg prettig voor je voeten, check de onderstaande link maar even:

http://www.kiteprocenter.gr/

Gr,

Arjen

Highmen 25 February / 2009 / 10:12
Ach 2/3km fietsen of met de taxi is niet zo erg!

AlexanderV 25 February / 2009 / 11:33
Airco is overal wel betaald geloof ik. Als je niet wilt betalen, gewoon 's avonds lekker lang doorhalen. Dan koelt t vanzelf wel af.
Wij hebben ook 1 dagje de toerist uitgehangen door een quad te huren en zo het eiland overdwars over te steken naar Lindos (Oosten v.h. eiland). Was een dagje niet kiten, maar was zeker de moeite waard. Kijk wel goed uit met verzekeringen enzo. Auto's mag je meestal niet onder de 23 huren en quads met meer vermogen dan een brommer vallen onder de motors. Je bent dan dus niet verzekerd als er iets mocht gebeuren...
En fietsen is echt wel te doen.

Highmen 25 February / 2009 / 13:48
Mijn vriendin zei ook dat een fiets voldoende is als daar alles mee te bereiken is.
Dan kan je altijd er nog voor kiezen om 1a2 dagen een auto of een quad te nemen om wat van het eiland te zien.

click for larger version

Het rode stipje is ons appartement, kan iemand mij aanwijzen waar de kitespots zijn?
Ixia strand is 1.3km, Centrum Trianda 1.2km, Rhodosstad 5,5km

1 2 3 Next Page Last Page