Vakantie naar Rhodos, tips voor hotel of app.

Door: Highmen Reacties: 50 Hits: 3862
richardkiter 25 February / 2009 / 15:25

http://www.kitesurf.nl/content/view/347/130/

Reisverslag Rhodos
Geschreven door (Haring Harrie)
zondag, 19 augustus 2007
In mei 2007 zijn we voor 11 dagen naar Rhodos geweest naar Theologus in het Hotel doreta beach al in via Ferio vacanties

Van te voren veel gelezen op de sites over het vervoer van de kites en het board
Ik had een 14 en en 10 meter raven Naish 2 kite mee genomen en een f-one board 1.40. style

We vlogen met Martinair die onderstaande melding gaf over kiteboards:

Surf-/kite-/wave-/etc- board < 165cm en < 20 kilo € 80 per retour. (http://www.martinair.nl/?stlcmpid=9960&gclid=CKTquc7Xj4wCFRgHEgodeBrVAQ ).
Ik had een kiteboard van 1.40 meter in een boardbag van 1.60 meter gestopt en dacht als "blonde" kiter dat ik dit wel voor niks kon mee nemen naar rhodos.
Had zels een uitdraai van transavia bij me die helemaal niet praat over (160 inch) (L B H). .

Ik had de meest blonde incheck STEWARDESS uitgezocht bij de incheck balie. Ze begon gelijk over 80 euro betalen mijnheer.
Ik haar de uitdraai laten zien van transavia en tegen haar gezegd dat ik van de week nog gebeld had met klantenservice Martinair waarna zij weer is gaan navragen bij haar chefs en hoofden van dienst, kortom alle tips die ik hier op internet had gelezen heb ik uitgeprobeerd. Maar na een ongeveer een kwartier te hebben gewacht moesten we als nog betalen Bij transavia schijnt het vrij te zijn, dus als je kan kiezen vlieg niet met Martinair.

Het hotel was top al in en super gelegen aan het strand. 300m links van het hotel ligt de kitespot Als er wind was begon meestal te waaien om 14.00 uur bij Alex Beach.
De start en landingzone bij Alex beach is niks. Een kiezelstrand waarbij je weinig grip heb bij een windvlaag en aan de kant was de wind vrij vlagerig Weinig ruimte om je kite te starten en neerlaten. Voor beginners geen goede spot De surfschool waar ik mijn spullen heb gestald rekende 50 euro voor stalling en rescue dienst (voorseizoen) Hoogseizoen is 70 euro per week. Prasonisi ben ik nog geweest maar er was toen geen wind. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd a 80 euro en 25 euro voor de benzine. Het verhuurbedrijf zit tegenover het hotel Regel je dit bij het hotel dan ben je bijna het dubbele kwijt

Eindconclusie :
Van de 11 dagen 3 dagen gekite waarvan 2 dagen lekker met de 14 meter raven 2 kites. 1 dag gevaren waarbij net te weinig wind was om knap hoogte te kunnen lopen.
Eigenlijk dus te kort gekite. Wist wel dat het minder waaide in mei maar had op 50 % gerekend.Voor de rest heeft de familie zich prima vermaakt bij het hotel en op rhodos mede door het stralende weer en de weinige wind

Haring Harrie
PS ik ben nou in Frankrijk, Denemarken en Griekenland geweest, maar de beste plekken om te kiten zijn toch in Nederland (schellinkhout. wijk aan zee egmond aan Zee Andijk en Enkhuizen).
Nog een aanvulling over de vliegreis

Bij aankomst in Rhodos kwam een mijnheer naar me toe die zag aan mijn board dat ik kite. ij vroeg mij waar ik ging kiten omdat hij ook van plan was om te kiten op Rhodos.Ik vroeg hem of hij ook zo veel problemen had gehad bij het inchecken op Schiphol. ij had totaal geen problemen gehad en hoefde niks bij te betalen! Hij had een kite tas met daarin ook nog 2 kites.De afmetingen waren ongeveer 1.50 bij 20 bij 40 cm wat ik in schatte. Ik vroeg aan hem of ze de kite tas hadden opgemeten op Schiphol wat hij ontkende.Hierna vertelde ik mijn verhaal dat ik wel moest betalen. Hij vond het ook vreemd en zei dat hij zeker boven die 1.65 (L B H) uit kwam mede ook omdat er ook nog 2 kites in die tas zaten.Al met al was ik niet van plan om hem te verlinken zodat hij ook moest betalen maar een klachtenbrief naar Martinair op te sturen.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 25 February / 2009 / 15:26
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Highmen 25 February / 2009 / 16:04
Bedankt voor het verslag, maar had ik al gelezen :)

click for larger version

Klopt het dat daar die kitespot zit, waar ik het heb aangegeven?
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Djee 25 February / 2009 / 16:18
Quote: Highmen - Vandaag 16:04
Bedankt voor het verslag, maar had ik al gelezen :) Klopt het dat daar die kitespot zit, waar ik het heb aangegeven?

ongeveer natuurlijk wel op t strand Smiley
Maar maak je daar niet druk om, als je daar ben vind je het vanzelf, staan vanaf de hoofdweg aangegeven met borden en als je langs de kust fietst/rijd zie je t vanzelf.
Have fun Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

patrick020569 25 February / 2009 / 16:44
Ixia kan je ook prima kiten, rechts in de hoek. Wel zonder rescue maar dat heb je in Ned. ook niet overal. Voordeel van Ixia is dat het heerlijk rustig is om te kiten, alleen maar 5-10 locals, geen lessers en bluffertjes die je om de oren springen en een veel maar dan ook veel breder strand.Smiley

Fietsen op Rhodos is wel wat anders dan in Nederland. Idd de laatste km downhill maar de eerste km een colletje van de buiten categorie.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Highmen 25 February / 2009 / 21:01
Oke jongens,

het heeft een beetje een andere wending gekregen.
We gaan in Rhodos stad zitten aan het strand, als we willen kiten kunnen we wel met een taxi naar de spot rijden. Het leek ons toch wat leuker om wat in de drukte te zitten, terrasje, barretje... je kent het wel...

We kwamen een leuk app. tegen voor 15 dagen 826 euro p/p, wat niet duur is!
Nog even afwachten voor het definitief is want de prijs was op aanvraag.

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

arjen71 25 February / 2009 / 21:28
Goede keus! Rhodos stad is super

radder 25 February / 2009 / 22:03
ja ben er afgelopen zomer geweest je kan het beste een scooter huren 15 euro per dag maar voor een week krijg je korting . en barbie is een goed hotel .

Woodmaster 25 February / 2009 / 22:37
hoop echootjes vandaag heheSmiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

RobbyNitroz 25 February / 2009 / 22:50
AArgh was net Rhodos Alex Beach hotel aan het boeken.....lees ik net in deze topic dat opstappen daar niet cool is met klein kiezelstrand Smiley

Barbie.....Rhodos stad....Ik wil echt op het kitestrand zitten in een hotel. Kite Pro Center in Kremasti ziet er goed uit....en ik lees dat daar het strand zonder stenen is! Ik wil geen auto of fiets maar voor de deur kiten.

Weet iemand een hotel op Kremasti beach??

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Highmen 25 February / 2009 / 23:12
Quote: RobbyNitroz - Vandaag 22:50
AArgh was net Rhodos Alex Beach hotel aan het boeken.....lees ik net in deze topic dat opstappen daar niet cool is met klein kiezelstrand Barbie.....Rhodos stad....Ik wil echt op het kitestrand zitten in een hotel. Kite Pro Center in Kremasti ziet er goed uit....en ik lees dat daar het strand zonder stenen is! Ik wil geen auto of fiets maar voor de deur kiten. Weet iemand een hotel op Kremasti beach??

Appartement Emerald zit in Kremasti 500m van het strand en niet duur!

RobbyNitroz 25 February / 2009 / 23:24
Das eigenlijk 500 meter teveel.....ik wil echt meteen voor de deur kunnen kiten!

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

RobbyNitroz 25 February / 2009 / 23:30
emerald ziet er idd wel leuk uit!....kitestrand is 500 meter lopen?

Highmen 25 February / 2009 / 23:39
Ja geloof ik wel, maar pin me er niet op vast

Djee 26 February / 2009 / 00:59
Quote: Highmen - Woensdag 25 Februari, 2009 21:01
Oke jongens, het heeft een beetje een andere wending gekregen. We gaan in Rhodos stad zitten aan het strand, als we willen kiten kunnen we wel met een taxi naar de spot rijden. Het leek ons toch wat leuker om wat in de drukte te zitten, terrasje, barretje... je kent het wel... We kwamen een leuk app. tegen voor 15 dagen 826 euro p/p, wat niet duur is! Nog even afwachten voor het definitief is want de prijs was op aanvraag.

Smiley kan beter dicht bij de/een spot zitten en dan naar rhodos gaan voor de extra drukte dan andersom maar dat is slechts hoe ik t zou doen/gedaan heb overdag lekker kiten/strand, s'avonds naar Rhodos stad lekker terrassie eten biertje barretje orange spot, down under je kent t wel Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

arjen71 26 February / 2009 / 09:47
Quote: RobbyNitroz - Woensdag 25 Februari, 2009 22:50
AArgh was net Rhodos Alex Beach hotel aan het boeken.....lees ik net in deze topic dat opstappen daar niet cool is met klein kiezelstrand Barbie.....Rhodos stad....Ik wil echt op het kitestrand zitten in een hotel. Kite Pro Center in Kremasti ziet er goed uit....en ik lees dat daar het strand zonder stenen is! Ik wil geen auto of fiets maar voor de deur kiten. Weet iemand een hotel op Kremasti beach??

Ga met een stel vrienden in juni naar Rhodos en dan zitten we in Rhodos stad en kiten bij Kresmasti, in juli ga ik met vrouw en kids naar Alex Beach. Alex Beach is ook top en direct kiten naast je hotel! Dat vind je verder nergens op Rhodos, maar wel iets meer steen op de beach.

Joy-rider 26 February / 2009 / 12:46
De school op Kremestie Beach heet Air riders, dit is een onderdeel van Procenter.
Het strand heeft wel stenen maar je hebt daar prima condities veel wind en goeie service. Zoals al vaak gezecht resque. Ik heb daar afgelopen zomer 3 maanden voor gewerkt echt supper. Bijna elke dag wind. Wel zou ik dan juni, julli of augustus op zijn laatst gaan.
De hotels dicht bij kun je makkelijk op internet vinden, het dorpje heet daar kremestie maar daar gebeurt niet veel. je kan Beter In Yalisos of Trianda zitten, dan moet je wel een auto fiets of scooter hebben want lopen is zown 45 min. Dan zit je tenminste een beetje in de gezelliheid en s'avonds een taxi naar rhodos stad kost zown 8 euro.
Als je gezellig tussen de surfers zil zitten kan je ook in de guest house van procenter zelf zitten. Dit is echt supper chill. een lekkere veranda waar alle surf instructeurs en surfers en andere gasten chillen, barbequeen en biertjes drinken. Dit het Het Surfhouse dit kan je boeken via procenter. Volgens mij is het best betaalbaar en supper chill. Ze hebben studios en 2 pers kamers etc.

Sucses en veel plezier als je er heen gaat zeker een aanrader ik heb me daar prima vermaakt!

www.bladekites.com / www.corenmore.nl

johndoe 26 February / 2009 / 13:13
@robinitroz
mail me
sooike_nevejans@hotmail.com

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

RobbyNitroz 26 February / 2009 / 14:15
@sooike...heb je gemaild Smiley

@Arjen71...ik ga ook met aanhang in juli en daarom had ik alex beach hotel uitgekozen. Er zitten ook 2 beginnende kiters bij van 13 en 15. Omdat ik las dat de launchplek klein was en met stenen. Dat is voor die twee natuurlijk verre van ideaal.

arjen71 26 February / 2009 / 16:41
Quote: RobbyNitroz - Vandaag 14:15
@sooike...heb je gemaild @Arjen71...ik ga ook met aanhang in juli en daarom had ik alex beach hotel uitgekozen. Er zitten ook 2 beginnende kiters bij van 13 en 15. Omdat ik las dat de launchplek klein was en met stenen. Dat is voor die twee natuurlijk verre van ideaal.

He,

Ik vind heel eerlijk dat heel Rhodos (op Prassonisi na) NIET geschikt voor beginners. Overal kleine lauchplekken met obstakels down wind en het is overal snel diep. Als mijn kids willen kiten zal dit zeker niet gebeuren op Rhodos.

RobbyNitroz 26 February / 2009 / 20:32
Prassonisi vind ik dan ook een goeie optie! De twee jonge kitertjes zijn niet mijn kinderen maar ik voel me er wel beetje verantwoordelijk voor en wil dat zij het natuurlijk ook goed naar de zin hebben!

Dus ik zit idd te denken aan Prassonisi: http://www.cojestmiasto.info/foto_arty/342/phpLTQZ3S.jpg SmileySmiley

Er is verder wel echt verdomd weinig te doen volgens mij, ik kan ht via happysport boeken: http://www.happysport.nl/happysport/content/show/115

-----------------------------------------------------------------------
andere optie is Rhodos laten schieten en deze, ook mooi zandstrand/ kitestrand recht voor de deur op Naxos:
http://www.orkosbeach.gr/
iemand hier geweest?

dema 26 February / 2009 / 23:12
Quote: Woodmaster - Dinsdag 24 Februari, 2009 20:02
RHODOS Mijn favo eiland!!!!!!!Autootje huren dude kan je het eiland over met je gear véééél chiller!!!! Wij willen ook weer gaan en denken rond augustus/september!

Mooi,wij zijn er rond aug/sept ook met een grote groep.
Wij zullen in prassonisi zitten.

RobbyNitroz 27 February / 2009 / 23:25
Het wordt 3 weken Naxos: http://www.orkosbeach.gr/ Smiley

RoyHimself 27 February / 2009 / 23:51
Vorig jaar ben ik naar naar Hotel Bleu Bay geweest! Super chill, en het stand van het hotel grenst aan het kitebeach waar ook een best-kitesurfschool zit! Gewoon ff een last minute regelen... voor ongeveer 400 euro zit je er 8 dagen, all-inSmiley!
Best Waroo :)

richardkiter 28 February / 2009 / 10:22

Alex Beach is ook top en direct kiten naast je hotel! Dat vind je verder nergens op Rhodos, maar wel iets meer steen op de beach.

AArgh was net Rhodos Alex Beach hotel aan het boeken.....lees ik net in deze topic dat opstappen daar niet cool is met klein kiezelstrand

Niet veel ruimte om je kite op te laten en vlagerig aan de kant.Smiley
Steentjes zijn ook niet zo goed voor je kite Smiley

Ik kom er in ieder geval niet meer terug. Smiley

Ik vond het op texel veel beter kiten SmileySmileySmiley

1 2 3 Next Page Last Page