Camping in NL waar we kunnen kiten

Door: Highmen Reacties: 35 Hits: 3027
Highmen 13 August / 2009 / 11:42
Hallo,

Ik wil nog even met mijn vriendin een paar dagen naar een camping in Nederland.
Nu is Workum een optie maar aangezien we daar wel vaker komen willen we ergens anders heen.
Weet iemand een leuke camping aan een mooie spot, waar we niet ver hoeven te lopen met onze gear.
Hebben namelijk geen auto bij ons.

Alvast bedankt
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

willes 13 August / 2009 / 12:50
Ik ga komende week naar vrouwenpolder, mijn vader windsurft en gaat dus op t veersche meer surfen. De spot is 15 min fietsen van de camping en ik stal mijn spullen bij de kiteschool dus hoef ik ze niet mee heen en terug te tillen. alleen de 1e dag en de laatste. Smiley

willes had een 4 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2008)

Roek 13 August / 2009 / 15:03
Ameland dude, is da place to be.

Camping Duinoord direct aan de spot, ff een hoge duin over kruipen en boeken maar.
Je kan via amelandtentenverhuur.nl een tent laten plaatsen op de gewenste lokatie, helemaal super dus.
Misschien zien we je nog hierzo op ameland.

gr

Fly like a butterfly, Sting like a bee

FerdiH 13 August / 2009 / 16:05
Bijna overal langs de kust.

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Kooger 13 August / 2009 / 16:21
Er zijn inderdaad heel erg veel plekken waar je kan kitesurfen en camperen.

Zelf zit ik vlakbij een Roompot Park (Roompot Beach Resort) in Kamperland, Zeeland. 3 min. lopen naar het strand / de kitespot en mocht de wind toch zuidwest zijn dan kun je naar Neeltje Jans.

Succes en fijne vakantie alvast!
---- Xwatersport your best kitesurf dealer -----

FerdiH 13 August / 2009 / 16:49
Quote: Kooger - 13 augustus, 2009 (18:21)
Er zijn inderdaad heel erg veel plekken waar je kan kitesurfen en camperen. Zelf zit ik vlakbij een Roompot Park (Roompot Beach Resort) in Kamperland, Zeeland. 3 min. lopen naar het strand / de kitespot en mocht de wind toch zuidwest zijn dan kun je naar Neeltje Jans.

en bij geen wind heb je de kabelbaan

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Highmen 13 August / 2009 / 18:02
Ameland klinkt zeker goed!
Weet jij wat de boot kost met auto en caravan?

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

johndoe 13 August / 2009 / 18:07
Heel tof deze topic! Ben namelijk ook op zoek voor een weekje volgende week..Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Highmen 13 August / 2009 / 18:16
Oke Lucy, dan komen jullie toch ook gezellig naar Ameland?
Mijn vriendin gaat ook mee kiten en hoe meer vrouwelijke kiters hoe beter! Smiley

pst: even een kudootje geven ;)Smiley

johndoe 13 August / 2009 / 18:26
Haha, je krijgt wel een kudo'tje van me hoor.. :P

Ameland, nog helemaal niet aan gedacht...
Moet je met de boot en aangezien wij afhankelijk zijn met vervoer weet ik niet hoe we dat moeten gaan doen..

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

fleurgis 13 August / 2009 / 19:01
Camping de Branding in Zandvoort! 100m van het strand en een relaxte omgeving!

http://www.campingdebranding.nl

Met alle richtingen behalve oost te varen.

Officiële kitesurfspots
U kunt veilig kitesurfen in Zandvoort. Op het strand zijn drie plaatsen waar u officieel mag aan- en afvaren. Ter hoogte van strandpaviljoen Riche. Bij strandpaviljoen The Spot en Reddingsbrigade noord. En rond de Watersportvereniging en Reddingsbrigade zuid. De plaatsen zijn gemarkeerd met borden. Deze worden met hoog- en laagwater verplaatst

Highmen 13 August / 2009 / 19:20
Quote: Lucy - 13 augustus, 2009 (20:26)
Haha, je krijgt wel een kudo'tje van me hoor.. :P Ameland, nog helemaal niet aan gedacht...Moet je met de boot en aangezien wij afhankelijk zijn met vervoer weet ik niet hoe we dat moeten gaan doen..
Hoe bedoel je afhankelijk van vervoer?
Je kan de auto meenemen de boot op.

Wij lenen de caravan van mijn ouders en zij brengen die dan ook op het eiland.

woudaap 14 August / 2009 / 10:01
zeehoeve Harns. misschien wel 8 sterren echt een TOPcamping

Highmen 14 August / 2009 / 10:02
Ameland gaat niet door.
Te duur om daar een caravan heen te brengen voor een paar dagen.
En geen zin om zonder auto te slepen met de gear..

Surferdude77 14 August / 2009 / 10:18
Wij, ik en mijn vriendin, gaan vanmiddag naar de camping tegenover het Mirnse klif. Wind word in de ochtenden van zaterdag en zondag helemaal goed. Wij hebben net gebeld en er is nog genoeg plek. De eigenaar klonk zeer relaxed en vriendelijk en de prijzen zijn niet gek. € 10,- voor een plek en ongeveer € 2,- voor stroom. Het is een soort van boerencamping en je loopt de straat over, parkeerplaats oversteken en je loopt zo'n beetje het water in. Wij gaan voor het eerst naar deze camping maar hebben afgelopen week wel even een verkenningsrondje gedaan en het zag er niet gek uit.
De naam van de camping is:
Boerencamping De BraambergMirns10
Mirnserdijk 48, 8573 WP Mirns, Tel: 0514 - 581574
Email: h.draaijer@xs4all.nl

In tegenstelling tot wat vermeld wordt zijn erg wel douches en toiletten.

Veel plezier en wellicht zien we jullie daar.

Highmen 14 August / 2009 / 11:17
Dat is ook zeker nice die optie!
Is er op fiets afstand ook een supermarkt?

Surferdude77 14 August / 2009 / 11:27
@Highmen: Goh dat is een goeie vraag. Net even voor je gegoogled en tot de slotsom gekomen dat er op ongeveer 3,5 km afstand een supermarkt zit in Oudemirdum. Kortom goed te doen.

Highmen 14 August / 2009 / 11:36
Tot wanneer zitten jullie daar?
Wij zijn van plan maandag te gaan maar nog niet zeker of het Mirns wordt..

Lijkt ons wel mooi!

Highmen 14 August / 2009 / 11:41
Tot wanneer zitten jullie daar?
Wij zijn van plan maandag te gaan maar nog niet zeker of het Mirns wordt..

Lijkt ons wel mooi!

Surferdude77 14 August / 2009 / 12:09
Wij gaan ongeveer over een uurtje weg en zitten er tot zondagochtend. Dan pakken we de boel weer in en gaan nog even kiten als het waait. Daarna weer naar huis en maandag weer an t werk. Vakantie is dan helaas om.

gostez 15 August / 2009 / 01:37
Wanneer je een combi kamperen-kiten zoekt zou je eventueel ook aan noordwijk kunnen denken.
Rond langevelderslag (=kitespot) liggen een aantal campings en een jeugdherberg op ongeveer 10 min. lopen van het strand.
Voor het 's avonds uitgaan moet je dan wel wat verder fietsen (20 min) omdat de campings een aardig eindje buiten het dorp liggen. Maar dat is dan ook wel de moeite waard.

gostez had een 3 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 19 - 29 knots op zijn Ozone Instinct Sport+ (2009)

johndoe 15 August / 2009 / 10:17
Hmm.. Maar wat doen jullie met de spullen?

Want wij willen dan in een tentje gaan maar die kan je dus niet op slot doen...

Zandvoort is ook super ik ben er verschillende keren geweest, andere camping, in Bloemendaal.. Voor de A1 races en, mei vakantie en zomdervakantie. Is super daar, ook lekkere strandtenten!Smiley Maar volgens mij mag je niet meer in Bloemendaal kite toch? Want die camping is wel duurder, maar dan zit je echt ín de duinen..

Ameland was zoiezo geen optie, te veel golven voor mij (ik ben echt een beginnerSmiley) en vervoer..

Surferdude77 16 August / 2009 / 19:04
@Highmen
Wij zijn weer terug vanuit Mirns en hebben de camping ff goed voor je gecheckt. Douches zijn zwaar oke en je kunt supermakkelijk de weg over steken en lekker je spulletjes klaarleggen om te gaan kiten, let wel in het weekend is het smoordruk en er zijn nogal wat mensen die de regels niet erg goed kennen of sociaal zijn en helpen met landen of starten. De camping is erg rustig en je kan je spullen met een gerust hart laten liggen. Voor eventuele verzekringszaken is het altijd verstandig om e.e.a. achter slot en grendel te hebben uiteraard. Wellicht dat je met de boer iets kan overleggen. Hele relaxte gasten alleen praten ze nogal hard haha.
Veel plezier en veel wind gewenst.

Highmen 18 August / 2009 / 08:21
@Lucy: Wij kunnen ook nog niet op de zee zijn we zaterdag bij Wijk achter gekomen.
We kwamen niet door de branding heen, gisteren heerlijk kunnen varen bij Workum

@Surfdude77:
Bedankt! Wij hebben besloten om nu niet meer te gaan maar mochten we weer willen camperen dan is dat zeker een optie. We hebben een caravan dus we kunnen ons spul achter slot en grendel leggen. Mooi om te horen dat het goed was! Ik weet dat het in het weekend erg druk is op Mirns (kom zelf uit Leeuwarden).

kitefreak112 18 August / 2009 / 08:30
Camping 't zonnendorp in renesse, gewone kamping, aan het strand, kwartiertje fietsen naar de TOPSPOT BROUWERSDAM
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)