Waar kiten met zw, z of zo ?

Door: Shardowz Reacties: 29 Hits: 6017
Shardowz 05 November / 2009 / 21:06
Hallo,

Ik woon ik Heist (België) en mijn homespot is VVW Heist.
Met oost, noord en westen wind kan je daar perfect varen.
Nu mijn probleem, als het nu zuid of zuidwesten wind is (wat tegenwoordig meer en meer voorkomt),
kun je daar niet varen...Smiley
Hebben jullie toevallig nog goede kitespots in de buurt van Knokke-Heist waar je met
zw,z en zo kan varen ?

Laat me iets weten.
Alvast bedankt.
Groeten Shardowz Smiley
The bigger you go, the harder you fall

kobrin 06 November / 2009 / 08:22
Borssele is goed bij Zuidenwind.
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Shardowz 06 November / 2009 / 09:01
Ah, ik was net eens aanhet rondkijken en zag Borssele staan.
Zal er eens moeten gaan kiten. Bedankt voor je reactie. Smiley

dapee2 06 November / 2009 / 09:49
Borssele is nog steeds officieel verboden om te kiten, al word het hier wel gedoogd.
maar hoorde dat er vorige week een Duitser veel te ver het water op ging en crashte. vervolgens niet meer kon starten en dat terwijl er een flink schip aan kwam. (meneer was dus in de vaargeul beland!)
waarschijnlijk heeft de schipper de politie gebeld, want deze waren binnen notime ter plaatse en hebben de kiter uit t water gevist.
weet niet de afloop hiervan, en of en hoeveel boete de beste man heeft gekregen.
dus voor mensen die naar Borssele komen. pas op je bevind je hier wel vlakbij de haven van Vlissingen-oost.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Naish Pivot (2023)

schachtn 06 November / 2009 / 20:44
en er liggen grote scherpe stenen en glas in het water en op het strand..

yvesvg 10 November / 2009 / 08:17
en je krijgt er kanker!!! Smiley

Shardowz 10 November / 2009 / 17:26
kanker ? Smiley

Woodmaster 10 November / 2009 / 17:57
Aangezien we in een betuttelend Nederlandje wonen neem ik aan dat die centrale goed beveiligd is en duizelig wordt van de controles....toch?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Bolus 10 November / 2009 / 18:20
je kan daar goed kiten en je krijg GEEN kanker ervan

Bolus had een 5 sterren sessie in Bergen op Zoom met maar liefst 23 - 29 knots op zijn Blade Prime (2011)

maartenDR 10 November / 2009 / 20:37
mijn homespot is ook vvw heist Smiley
zeebrugge is denk ik iets beter voor z wind maar alleen zw .
als het zzw of z wordt gaat het niet meer .

papa1968 10 November / 2009 / 21:24
SmileyTís niet de mooiste spot in zeeland.. maar het water is er super en mooi vlak en met een klein strandje en met glas e.d.. valt mee het mee hoor!! vond het wel wat hebben zo naast de kerncentrale, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik naast de corus woonSmiley
Papa van Wouter, Martijn en Sarah en liefzoon Troy en lief van kitebabe in spee Debby

Shardowz 10 November / 2009 / 22:26
@Maarten:
Weet ik, maar alleen in zeebrugge kan je alleen met zw varen, en niet met z of zo.
Daarom zocht ik nog een goede spot. Als je nog een weet in de buurt ? ...

johndoe 11 November / 2009 / 05:52
Gewoon lekker in Belgie blijven ook met ZW. Borssele zit vol met zw en is geen pretje meer dan.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Shardowz 11 November / 2009 / 09:26
@ Reflexx:

Waar kite jij dan als je zw is? z of zo ?

tommieboy 11 November / 2009 / 13:55
Slufter is ook prima met Z- ZO
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

Shardowz 11 November / 2009 / 17:29
Wat en waar is slufter ?

haasterecht 11 November / 2009 / 20:31
a.s. vrijdag Katwijk ,super woei
fly Ozone

haasterecht had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

idefixe 12 November / 2009 / 17:55
Quote: Shardowz - 11 november, 2009 (18:29)
Wat en waar is slufter ?

Hiero Smiley
Slingshot , Gibbon

kobrin 12 November / 2009 / 18:00
Lol Reflexx is een local op Borssele.

Maar hij heeft wel gelijk, met ZW kan je veel beter naar de Haan, Oostende, Zeebrugge... gaan.

Met Z en Zo is Borssele wel goed, maar als je van de Vlaamse zee komt kan je eigenlijk beter naar Wissant of Wimereux rijden.
iets korter en geen toltunnel.Smiley
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Shardowz 12 November / 2009 / 20:11
Dat is ook wel weer waar.
Ver rijden Wissant of Wimereux ? weet ik niet zijn...

kobrin 12 November / 2009 / 20:26
kijk eens op www.kiteboarder.be

Er is een topic open over kiten bij zzw, misschien kan je met iemand afspreken.
www.aboards.eu

Reindert94 12 November / 2009 / 21:00
Quote: Shardowz - 12 november, 2009 (21:11)
Dat is ook wel weer waar.Ver rijden Wissant of Wimereux ? weet ik niet zijn...
Misschien kan je even van iemand een gps lenen? ik ga zondag naar wimereux

FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Shardowz 13 November / 2009 / 06:17
Bedankt.
Hopelijk zal ik kunnen kiten dit weekend :)

johndoe 13 November / 2009 / 18:16
Quote: kobrin - 12 november, 2009 (19:00)
Lol Reflexx is een local op Borssele. Maar hij heeft wel gelijk, met ZW kan je veel beter naar de Haan, Oostende, Zeebrugge... gaan. Met Z en Zo is Borssele wel goed, maar als je van de Vlaamse zee komt kan je eigenlijk beter naar Wissant of Wimereux rijden.iets korter en geen toltunnel.

Tja Smiley You got me... Maar ik meen het. Enkel met Z/ZZO etc is Borssele de enigste spot in de buurt dus dan is het echt een hel met de drukte. Met ZW zijn er zoveel alternatieven dat ik het nutteloos vind voor mensen uit Heist om naar hier te komen. Wissant is gewoon de E40 volgen die overgaat in de E402 tot je bordjes ziet Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

kobrin 13 November / 2009 / 18:32
Je hebt gelijk Reflexx, met ZW zijn er meer dan genoeg spots in belgië.

Met Zuid gaan wij naar de oesterdam, maar dat is geen spots voor beginners;

Noemt niet voor niets oesterdam.
Paar smalle paadjes om op het strandje te geraken, dat alleen vrij komt met laagwater.
Er valt niet te kiten met hoogwater.
Omringd door rotsblokken dus onshore wind is ook niet relaxt.
Naast de toegangsweg loopt een autosnelweg.

Wees gerust, ik kom alleen naar Borssele in putje winter Smiley
www.aboards.eu