December Bonaire

Door: DJPim Reacties: 15 Hits: 2822
DJPim 02 December / 2009 / 22:08
Hoi,

Ik ga deze kerstvakantie naar Bonaire maar weet iemand hoe het met de wind staat in de winter?

Pim
www.kiboco.nl

tjaptjoi 03 December / 2009 / 00:48
Hallo Pim!

Ik zit nu een 1,5 week op Bonaire en heb elke dag dik gepowerd met een 10m2 gevaren! De tijd dat jij hierheen komt is het droog seizoen en dan is de wind stabieler en sterker. Zie je vast wel in de kerstvakantie verschijnen op Bonaire!

Laterzz
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

Curakiter 03 December / 2009 / 08:28
Lekker mannen!

Ik moet nog even wachten voor ik die kant op ga. Ik zit januari/februari op Curaçao. Ben in tijden niet in deze periode die kant op geweest, maar mijn ervaring is dat alles behalve augustus/sept/oktober wel beter is qua wind.

rgspruijt 03 December / 2009 / 09:56
Wind is eigenlijk altijd goed! Mail anders even met Roan. Hij is de kiteschoolhouder op bonaire en hij kan je alle details geven.
info@kiteboardingbonaire.com

succes en veel plezier!
robert s

mkite 03 December / 2009 / 10:16
Hmm bonaire is ook een goed idee Smiley

richardKL 03 December / 2009 / 17:50

Ik ben in juli op Bonaire geweest, maar moet zeggen dat ik het niet echt een goede kitestek vind. OK de wind is goed, maar dat is op meer locaties! Verder kun je op het eiland maar op 2 plaatsen kiten! Daar waar die kiteschool is (bij de zoutwinnerij), is de wind vol aflandig, klein smal kiezel/ zandstrandje en lastig in het water te komen door de rotsplaten die scherp zijn (maar ja het is er ook niet echt druk). De andere stek is aan de andere kant van het eiland achter de lagune (die verboden is voor kiters), een echt mooie wavespot, maar daar is het helemaal ellende om je kite op te kunnen pompen en het water in te komen (ik heb m'n voeten er behoorlijk open gehaald) en als er iets fout gaat heb je kans over het rif de lagune in te drijven. Kortom goede wind, maar de rest.... sorry, dan zijn er voor dat geld tocht betere plekken te bedenken. Ik wil hier niet lopen zeiken maar geef objectief mijn mening weer!

mallepietje 04 December / 2009 / 09:23
Quote: richardKL - 3 december, 2009 (18:50)
Ik ben in juli op Bonaire geweest, maar moet zeggen dat ik het niet echt een goede kitestek vind. OK de wind is goed, maar dat is op meer locaties! Verder kun je op het eiland maar op 2 plaatsen kiten! Daar waar die kiteschool is (bij de zoutwinnerij), is de wind vol aflandig, klein smal kiezel/ zandstrandje en lastig in het water te komen door de rotsplaten die scherp zijn (maar ja het is er ook niet echt druk). De andere stek is aan de andere kant van het eiland achter de lagune (die verboden is voor kiters), een echt mooie wavespot, maar daar is het helemaal ellende om je kite op te kunnen pompen en het water in te komen (ik heb m'n voeten er behoorlijk open gehaald) en als er iets fout gaat heb je kans over het rif de lagune in te drijven. Kortom goede wind, maar de rest.... sorry, dan zijn er voor dat geld tocht betere plekken te bedenken. Ik wil hier niet lopen zeiken maar geef objectief mijn mening weer!

Ik sluit me bij deze mening aan. Eiland is wel leuk en relaxt. Maar als je toch zo ver gaat zou ik naar Brazil gaan veel beter.

HJ11 04 December / 2009 / 12:00
Bonaire is een heerlijke spot om uit je dak te gaan.
In het voorjaar ben ik er 1 maand geweest en in 2008 ben ik 4 weken op de Antillen geweest waar onder ook Curacao en Klein Curacao. Bonaire is een super spot met vlak water en veel schildpadden en dolfijnen (zie foto's)
Wanneer je golven en vlak water zou willen hebben dan zou je ook naar Aruba kunnen gaan.
Boca grandi heeft namelijk golven en volgens mij is dat de enige wave spot van de Antillen.
December is volgens mij het einde van orkaan seizoen en dat betekent vaak veel regen en weinig of harde onstuimige wind. Ook omdat er veel regen valt heb je meer last van muggen. Vanaf februari wordt het beter.
Hier wat foto's van mijn trip.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=34655.0
en de trip naar Curacao, Klein en Bonaire
http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=31081.0
have fun.

klik voor een grote versie

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

DJPim 04 December / 2009 / 14:06
Ik weet wel hoe het is daar.. ben er wel vaker geweest we hebben namelijk een huis daarSmiley Maar dus nog nooit in december. Wou even weten hoe het dan was want windguru voorspeld niet veel goeds..
bedankt voor alle reacties
www.kiboco.nl

mkite 04 December / 2009 / 14:22
RichardKL ik weet niet wat je met je bericht hebt uitgespookt maar het doet pijn aan mijn ogen.

richardKL 04 December / 2009 / 17:26
RichardKL ik weet niet wat je met je bericht hebt uitgespookt maar het doet pijn aan mijn ogen.

Ja klopt, weet niet wat er mis ging, heb het gewoon getypt maar kennelijk nog wat knoppen gedrukt bij uploaden, sorry!

Martijn767 05 December / 2009 / 00:41
Van uit de lucht is het altijd een mooi gezicht de eilanden daar in de oceaan.
Vandaag een goede 20 kts op Aruba en bonaire, richting 080.

Wens je veel plezier daar! Ik mag er morgen weer even langs om dan weer terug naar huis te gaan :)
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Irene 07 December / 2009 / 15:25
Ben er vorige winter twee maanden geweest. De wind was er toen best goed. Ik denk dat ik van de 8 weken 2,5 week geen wind heb gehad. Als je eenmaal op het water staat is het heerlijk kiten op Bonaire. (Neem wel je grote maten mee) Het strandje vind ik alleen niet ideaal. Toen ik er was, was er 1 paatje gemaakt waar je het koraal over kon. Verder is het strandje vrij klein. Ik zou een beginner niet adviseren hier een kite op te laten. Een paar mensen gelijk op het rif zien knallen. Zelf vind ik ook de aflandige wind niet heel fijn, als je iets nieuws wilt oefenen. Ondanks dit heb ik er wel echt een top vakantie gehad!

mkite 07 December / 2009 / 15:31
Quote: richardKL - 4 december, 2009 (18:26)
RichardKL ik weet niet wat je met je bericht hebt uitgespookt maar het doet pijn aan mijn ogen. Ja klopt, weet niet wat er mis ging, heb het gewoon getypt maar kennelijk nog wat knoppen gedrukt bij uploaden, sorry!

Ach geen probleem kan gebeuren Smiley

Morres 07 December / 2009 / 17:38
niet met rare jongens het strand op gaan he, straks begin je helemaal te schudden jonguh. En pas op voor die TjapTjoi(mark), dat is een aarsridder hoar!Smiley

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

tjaptjoi 09 December / 2009 / 11:46
Du smarrige aarssmoets Morres (je blijft sexy). Hoe is het ouwe anusridder? Het is hier een paradijs! Of het nu aflandige wind is of een klein strandtje het blijft perfect hier! Zit hier nu 2,5 week en heb 2 dagen iets mindere wind gehad. Nu blaast ie weer lekker 19 knopen, en de rest van de week ookSmiley En aflandige wind is juist super lekker om nieuwe tricks te oefenen, je hebt de ZEE aan ruimte en als je valt dan knal je ook niet de kant op.

Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net