Comomeer

Door: rubenkoster Reacties: 14 Hits: 1937
rubenkoster 15 January / 2010 / 08:13
Ik ga hier van de zomer op vakantie, iemand ervaring met deze plek? ik kom zo veel verschillende info tegen op internet! bedankt alvastSmiley

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Mediator 15 January / 2010 / 12:04
'k vraag mij da ook wel af... 'k ga daar ook heen deze zomer...

ik weet wel da er gezeild word daar... surfen/kiten heb ik nog niks van teruggevonden

het is in ieder geval wel een gigantisch meer
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

jurputje 15 January / 2010 / 12:56
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

lucc 15 January / 2010 / 13:40
je moet er wel oppassen het kan er heel snel heel slecht weer worden

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

rubenkoster 15 January / 2010 / 14:06
Quote: jurputje - 15 januari, 2010 (13:56)
http://www.levele.domaso.it/nederlands/watersport.asp kijk is
ja dat had ik ook al gelezenSmiley

ik maak me vooral zorgen om de wind, schijnt maar iets van 15 knopen te zijn.

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

brokkepiloot 15 January / 2010 / 18:00
Grote maten spot. Ik ben in het noorden (Domaso) geweest. En met wind uit de bergen is het een no-go. Dan heb je vaak snelle weersomslag met soms stevige onweer (vaak ook aflandig in domaso), en áls de zon dan nog schijnt zitten er stevige vlagen tussen tot 30-35 knopen. Je ziet dan ook vaak al die windsurfers massaal over hun zeil getrokken worden, 1 voor 1...opzich wel grappig gezichtSmiley

Maar met wind vanuit het meer (zuid west) is het prima te doen, maar houd rekening dat je minimaal een 12m moet gebruiken, afhankelijk van je gewicht, kite en board natuurlijkSmiley

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

rubenkoster 15 January / 2010 / 19:27
Quote: brokkepiloot - 15 januari, 2010 (19:00)
Grote maten spot. Ik ben in het noorden (Domaso) geweest. En met wind uit de bergen is het een no-go. Dan heb je vaak snelle weersomslag met soms stevige onweer (vaak ook aflandig in domaso), en áls de zon dan nog schijnt zitten er stevige vlagen tussen tot 30-35 knopen. Je ziet dan ook vaak al die windsurfers massaal over hun zeil getrokken worden, 1 voor 1...opzich wel grappig gezicht Maar met wind vanuit het meer (zuid west) is het prima te doen, maar houd rekening dat je minimaal een 12m moet gebruiken, afhankelijk van je gewicht, kite en board natuurlijk

oke bedankt, me ouders hebben al geboekt dus ik zal het er maar mee moeten doen.Smiley

Woodmaster 18 January / 2010 / 01:01
Wie gaat er nou vakantie vieren aan een meer?
Zee is tha place te be!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

extremekiter 20 January / 2010 / 21:01
K ben afgelopen zomer een 5tal dagen op het comomeer geweest bij de Flysurfer importeursmeeting.
De speed3 (lichtweerkite) werd daar gepresenteerd. Ze hebben expres een spot verkozen met zachte wind, zodat de speed tot zn recht zou komen.
Bijna alle dagen wind rond de 12 knopen gehad, soms hadden we effe wat meer.

Wat promotiefilmpjes die toen geschoten zijn zie je hieronder, heb je een beetje een indruk van de omgeving en omstandigheden.
http://www.vimeo.com/videos/search:flysurfer como

Het is niet de spot waar ik zelf naartoe zou gaan voor het kiten, maar ze hebben er wel ontzettend lekkere pizza Smiley
W W W . V E R S U S S H O P . N L

felixie 20 January / 2010 / 23:18
ik heb op como meer gekite, het is zeker een vette spot! kiten tussen de bergen. Je hebt altijd wel briesje windkracht 4 zoiets alleen het water is ijskoud! maar zeker je kite meenemen
for cheap and active kite holidays www.kiteactive.com

felixie had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

rubenkoster 21 January / 2010 / 11:17
Quote: felixie - 21 januari, 2010 (00:18)
ik heb op como meer gekite, het is zeker een vette spot! kiten tussen de bergen. Je hebt altijd wel briesje windkracht 4 zoiets alleen het water is ijskoud! maar zeker je kite meenemen
ik heb niet groter dan een bandit 11 meter, is dat groot genoeg denk je?Smiley

felixie 21 January / 2010 / 11:42
ik weet niet hoe zwaar je weegt maar bandits zijn sowiezo wel lekker low wind ;) ik kon toen die tijd prima uit de voeten met een 11
for cheap and active kite holidays www.kiteactive.com

felixie had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

rubenkoster 21 January / 2010 / 14:51
Quote: felixie - 21 januari, 2010 (12:42)
ik weet niet hoe zwaar je weegt maar bandits zijn sowiezo wel lekker low wind ;) ik kon toen die tijd prima uit de voeten met een 11

rond de 75 kg. welke maand was je er? ik ga er in juli heen

knokkekiter 22 January / 2010 / 18:57
Ben in september naar domaso geweest!!!super locatie kiten tussen de bergen daar in echt magisch,maar je moet echt een goeie lowwindkite meenemen,het waait daar niet veel harder dan 4bft.
In domaso zelf moet je opletten om te starten veel stenen,en weinig plaats,maar 1O min rijden daarvan had je een supernette kiteclub met veel plaats en weinig stenen...
De wind was in die periode heelaas niet goed,het waaide soms maat een uurtje of twee dan niks...ik zat daar veel te wachten op windSmiley,

het voorjaar is het beste periode mei,juni,juli dan heb je meer thermisch wind

In Lecco in het zuiden werd er ook gekite als het wind zuid zat,
het is daar echt gek soms zit er daar 50 man op het water om 8u smorgens,omdat het juist voor enkele uurtjes waaideSmiley
kite highhhh

rubenkoster 23 January / 2010 / 19:05
Quote: knokkekiter - 22 januari, 2010 (19:57)
Ben in september naar domaso geweest!!!super locatie kiten tussen de bergen daar in echt magisch,maar je moet echt een goeie lowwindkite meenemen,het waait daar niet veel harder dan 4bft.In domaso zelf moet je opletten om te starten veel stenen,en weinig plaats,maar 1O min rijden daarvan had je een supernette kiteclub met veel plaats en weinig stenen... De wind was in die periode heelaas niet goed,het waaide soms maat een uurtje of twee dan niks...ik zat daar veel te wachten op wind, het voorjaar is het beste periode mei,juni,juli dan heb je meer thermisch wind In Lecco in het zuiden werd er ook gekite als het wind zuid zat,het is daar echt gek soms zit er daar 50 man op het water om 8u smorgens,omdat het juist voor enkele uurtjes waaide
mocht je over al kiten, of alleen op bepaalde plekken?