Kiten Montenegro

Door: mae Reacties: 1 Hits: 893
mae 31 January / 2010 / 09:56
Hi!
Al een tijdje hebben we het idee om naar Montenegro te gaan in de zomer, maar de info die ik op internet kan vinden over de wind en kitemogelijkheden is nog niet overweldigend. Ik heb al wel een kiteschool gemaild die ik kon vinden, maar die lui doen een winterslaap denk ik want daar hoor ik niks van. Ik vroeg me af of één van jullie misschien ervaring heeft met kitespots in Montenegro en wat meer kan vertellen over de wind etc. Zou toch zonde zijn om niet te kunnen kiten in zo'n mooi land met veel strand en zee..
Who know's more?!
Mae

kiter6000 08 February / 2010 / 12:38
Ik ben 3 keer in montenegro geweest in de zomer. Gewoon voor vakantie en niet om te kitesurfen. In mijn beleving stond er meestal weinig wind. Kitesurfers heb ik er nog nooit gezien. De laatste keer was ik er in 2008.

Op een kroatië-forum las ik dit over de adriatische zee in z'n algemeenheid:
"In het algemeen is er vaak een gemiddelde tot sterke wind, met af en toe een storm voorkomend tot vooral Juni. In juli en Augustus is de wind in het algemeen wat rustiger. Vanaf September wordt de wind weer sterker"

Misschien heb je iets aan onderstaande item op Hanglos.nl. Gaat over kroatië maar dat is geen enorm verschil qua (weer)omstandigheden.
http://www.hanglos.nl/forum/13584/kiteforum-verslag-kiten-in-kroatie-(brac-island---bol).html

Succes er mee!