IJmuiden Vandaag?????

Door: Woodmaster Reacties: 1853 Hits: 219287
Woodmaster 04 April / 2011 / 16:08
BTW Morgen gaat het weer helemaal los en ik mag wat later beginnen dus ben van 11.00 uur tot max. 15.00 uur present!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 05 April / 2011 / 09:23
Ik ga Laterz

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 05 April / 2011 / 14:21
100 uren gepasseerd!

sjoerdsantema 05 April / 2011 / 16:32
Ja als ik het had bijgehouden zou je wel anders piepen!
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Woodmaster 05 April / 2011 / 18:15
Quote: sjoerdsantema - 5 april, 2011 (18:32)
Ja als ik het had bijgehouden zou je wel anders piepen!

Yep, maar dat heb je niet hahaha!

Martijn767 07 April / 2011 / 09:52
gaat er nog iemand nu?
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Woodmaster 11 April / 2011 / 10:37
Er is weer wind besteld voor morgen
Ff slapen en vanaf 13.00 uur present of direct na de nachtdienst 07.00 uur present!

Braeckie 11 April / 2011 / 12:47
Hopelijk is er morgenavond na 17u toch nog een beetje wind, dan kan ik m'n eerste meters op IJmuiden eens maken.
Toen er vorige week geen wind was, ben ik even ter plaatse geweest om de spot te verkennen, en het ziet er alleszins veelbelovend uit! Ik kijk er alleszins naar uit...

Braeckie had een 4 sterren sessie in Serre Poncon - Embrun met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Blade Vertigo (2010)

Woodmaster 11 April / 2011 / 12:55
IJmuiden is gewoon TOP
Groot breed strand!
Nagenoeg geen stroming!
Mooi uitzicht!
Alle ruimte op het water behalve ´s weekends in het hoogseizoen!
Bijna altijd wel iemand te vinden!
Supervriendelijke kiteshop 't Coraaltje!
Super sfeertje op het strand en water!
Gratis parkeren!
Pas alleen op dat je niet te dicht bij de pier komt vooral wanneer je de spot nog niet helemaal goed kent!
Kortom WELKOM!!!!!!

Woodmaster 11 April / 2011 / 12:55
Oeps Echoooooooooo!

Martijn767 11 April / 2011 / 15:59
gratuit parking?! Die slagboom moet je toch voor dokken?
Of zijn het dummy camera's en kan je gewoon achter iemand aan rijden?

Misschien morgen vroeg aanwezig!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Braeckie 12 April / 2011 / 20:16
Leuke eerste sessie op IJmuiden gehad vandaag met m'n Hifi 9. Moest wel opnieuw wennen na een volledige winter stil te liggen.
IJmuiden is idd een topspot, groot strand, lang ondiep, geen te extreme golven. Het water was toch nog wat aan de koude kant en die gratis parking moet ik op een of ander manier toch ook zien te vinden.

Merci trouwens aan de kiter langs de kant om m'n voetbanden te verstellen ;-)

Aangezien ik nog even werkzaam ben in Amsterdam, zullen er hopelijk snel nog een paar wekelijkse sessies volgen!

Braeckie had een 4 sterren sessie in Serre Poncon - Embrun met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Blade Vertigo (2010)

Tim_kite 12 April / 2011 / 20:54
Lol astublief kleine moeite toch, na de kitelauncher nu de voetbandenversteller.

Water was inderdaad nog wel vrij koud.
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

richardkiter 12 April / 2011 / 21:48
Quote: Woodmaster - 11 april, 2011 (14:55)
IJmuiden is gewoon TOPGroot breed strand!Nagenoeg geen stroming!Mooi uitzicht!Alle ruimte op het water behalve ´s weekends in het hoogseizoen!Bijna altijd wel iemand te vinden!Supervriendelijke kiteshop 't Coraaltje!Super sfeertje op het strand en water!Gratis parkeren!Pas alleen op dat je niet te dicht bij de pier komt vooral wanneer je de spot nog niet helemaal goed kent!Kortom WELKOM!!!!!!

Enigste nadeel van Ijmuiden is het gratis parkeren voor 7 euri,s per dag of je mot achter iemand aan rijden die wel 7 euri,s neertelt met kans op een slagboom op je auto
Kite regelmatig en heb geen zin om veel geld voor het parkeren neer te tellen

Kom er in principe dus alleen in de winter.

Was vandaag op wijk en daar is (het nog ) gratis

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 12 April / 2011 / 22:28
Haringhapper Ik denk dat ik IJmuiden wel als mijn homespot mag bestempelen en het uitrijden tot een leuke verdienstelijke hobby heb gemaakt.
En zo zijn er meerdere die dat ook doen!
Vandaag nog een leuke meegemaakt en weer 7 eurie verdient!

Djee 13 April / 2011 / 06:08
Quote: Woodmaster - 13 april, 2011 (00:28)
.En zo zijn er meerdere die dat ook doen!Vandaag nog een leuke meegemaakt en weer 7 eurie verdient!

Zou niet durven. Maar er zijn ook mensen die moeten betalen anders kom je er namelijk niet meer uit

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 13 April / 2011 / 08:04
Volgende keer mijn buurt!

richardkiter 13 April / 2011 / 08:33
Zou niet durven. Maar er zijn ook mensen die moeten betalen anders kom je er namelijk niet meer uit

Dus jij betaal gewoon elke keer ??

Toch moet er altijd eentje betalen om er uit te komen heb ook geen zin om te wachten als ik weg wil Hoe lang wacht je gemiddeld dat je er gratis uit kan rijden ????

Voor een hele dag wil ik wel betalen maar voor een paar uurtjes betaal je evengoed 7 euri,s

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 13 April / 2011 / 08:42
Meestal gaat er wel iemand tegelijk weg en heel af en toe moet ik wel betalen omdat er gewoonweg niemand is.
Begrijp me niet verkeerd maar als die dikke paddekop ook voor ons jaarkaarten wil aanmaken dan ben ik één van de eerste die zo 1tje koopt!
Nu heeft ie gewoon pech en spaar ik jaarlijkd toch een leuk bedrag bij elkaar waar ik een kite of board van kan kopen!

richardkiter 13 April / 2011 / 10:22
Vind het wel jammer want het is wel een top spot

Jurrien 13 April / 2011 / 12:25
Gister was het weer een druk dagje op IJmuiden.

Erg gezellig enzo, maar mensen onthoud: 't Seizoen is begonnen, dit betekend dat we ons allemaal aan de zones moeten houden.

Dus iedereen in zone 1 optuigen en te water gaan, op zee mag buiten de branding overal gekite worden dus ook voor zone 2.

Wie toch zo graag in zone 2 zijn kite wil optuigen riskeerd een groffe boete.

Houd het gezellig op IJmuiden, houd u aan de regels!!!
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Braeckie 13 April / 2011 / 13:11
Effe dan een newbie vraag:
ik zag die panelen ivm de zones wel duidelijk en begreep dat je in zone 1 en 3 mag kitesurfen, maar waar zijn de markeringen van die zones?
Op internet vind ik wel dit plaatje:
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/10385116.jpg

Maar hoe zie je nu op het strand tot waar die zones precies lopen?

Nature 13 April / 2011 / 13:15
Vanaf de pier tot t de houten paal (net voor de 1e herkenningspaal met een beer erop ofzo) das stuk 1
en stuk 3 is na de strandtent beach inn op ijmuiderslag. (waar de buggiers zitten )
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Jurrien 13 April / 2011 / 13:54
Als je het strand op loopt en naar rechts kijkt, dan zie je een houten paal met een witte kop met een 2 en een 1 erop.
Blijf aan de rechterkant van die paal als je naar zee kijkt.
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Braeckie 26 April / 2011 / 12:53
Ik veronderstel dat er vanavond weer heel wat bedrijvigheid op het water in IJmuiden zal zijn?