Mensen, ik heb jullie hulp nodig..
Een maat van me heeft een vakantie geboek in Saint-Tropez in Frankrijk..
Nu vroeg ie of ik mee wilde..
Ik heb beetje zitte kijken en de omgeving ziet er wel mooi uit, genoeg plekken om savonds flink uit je bol te gaan maar wat ik ook belangrijk vind is of ik er mag KITE? We zitten namelijk dan op een camping vlak bij zee en zou wel ideaal zijn om aantal dage lekker te varen..
Weet er iemand of er gekite mag worden? En zoja, waar? in de buurt? overal?....
Het wordt mijn eerste keer kiten in het buitenland dus ben nog een echte leek.. Alle info/tips zijn daarom van harte welkom!
ik zie alle reacties tegemoed!!
Leef elke dag alsof het je laatste is.. Er komt een dag, dan krijg je gelijk.
Ohh had die 2 en 3e reactie nie gezien..
@bart Maar bij frejus mag het dus wel.. Is dat ver van saint tropez? 450 euries maakt je vakantie wel meteen stukje duurder
@pie: was er zo waardeloos aan? dat het nie mag? En waar heb je toen gekite? frejus?
Daar mag je echt NIET kiten ....was er 2 jaar geleden en gelukkig had ik mijn scooter mee, dus kon elke keer naar SAINT-AUgulf(30km rijden).
En met de auto wil je daar niet eens heen. Alles staat altijd uuren vast.
wij zaten op het strand van pampelone. ten eerste veel te druk om te kiten, vast ook verboden. Ik heb er een keer s ochtends (om 9u) gekite, waaide dikke 7 aflandig en super super super vlagerig. Mensen van de strand tent wisten me te vertellen dat ik de eerste kite was die ze er dat jaar gezien hadden.
Spot op een uurtje rijden is bij de punt van Hyeres. Ook aflandig, maar wordt veel gevaren. Als je echt wat windzekerder wilt zijn dan moet je meer richting leucate.
Sant tropez is lachuh maar als je geen auto hebt en niet bereid bent om te rijden dan kan je je spullen echt beter thuis laten
Saint-Tropez heb er nog wel ergens een "leuke" foto van dat ik voor het bord van verboden te kite in het hoogseizoen sta..
4jaar geleden (motor vakantie)
Blow Me Away!
martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)
er kan dus gekite worden
Maar dus wel een probleempje.. Ik heb alst goed is wel auto tot mn beschikking.. Maar hoorde ook al dat het overal vaststaat ja..
En als je om 10 uur vertrekt en pas om 13.00 op de spot aankomt is ook nie zo geschikt
Maargoed, als dat er voor nodig is :P
Maar oke tot nu toe de spots:
-saint augulf
-hyeres
-frejus
Nog meer hints? plaatsen? iemand iemand?
ben afgelopen jaar vlakbij frejus geweest, in de zomervakantie. wel me spullen meegenomen maar geen 1x gebruikt... waait er niet, en de ene dag dat het genoeg waaide was het meteen ook aflandig..
daarnaast was het ook gewoon veel te druk op het strand om fatsoenlijk je ding te doen. maarja als het eenmaal aanlandig waait en echt waait zullen er ook wel niet veel badgasten zijn.
http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/pampelonne.html Als je gaat voor het kiten zou ik niet naar st tropez gaan kijkende naar de gemiddelde wind. Om mezelf tegen te spreken heb ik wel voor st tropez gewindsurfed met een goeie 25 knp (mistral volgens mij).
oja stappen in st tropez zelf is niet elke avond leuk als je 400 euro boete al veel vindt. Plus dat iedereen daar een soort van modeshow aan het geven is. Gasten met make-up bijv. Niet dat ik daar tegen ben hoor. Maar je staat je straks wel op een camping openbare toilet op te dirken. Verder gok ik dat er naast jou camping een scootertje te huur is: 60 E 130 kph zonder rijbewijs. (ook leuk zonder wind)
In Ramatouelle heb je een aantal spots waar je mag kiten...
Camping Con Tiki is het ook toegestaan.
Maar ik weet niet of je dat echt wilt.
ten eerste is het daar overal zo ontiegelijk druk,
ten tweede zal je fronttube in het ziekelijk hete zand smelten hahahaa ..
mijn voeten weten daar alles van.
Hoi bob,
Weet niet wanneer je gaat (kijk er zeker over heen) maarrrrrrr
Ik heb in mei 2009 echt goed kunnen kiten aan die kant;
Saintes-Maries-de-la-Mer; leuke plek en ook wat om uit te gaan, 50 meter van het strand(. 5 dagen gezeten 5 dagen kunnen varen met 11m)
Beauduc is echt een top plek! 8 dagen gweest 8 dagen hard core kunnen varen!!! 9 en 11 meter. Alleen wel helemaal afgelegen dus diehard camperen.
Hyere........ook een goede plek. Wel aflandig, maar super windje gehad alle dagen heerlijk flat varen.(7 dagen) Met een 9 meter en leuke kite sfeer. Verder ben ik in mei en juni 2008/ 2009 in saint-agulf geweest en als je geluk hebt met de zw, dan is het aardig varen Heb daar denk ik van de 12 dagen 4 goed kunnen varen met 11 meter en 9 meter. Vond dit echter de minste plek van alle lokaties.
Gezien jouw verhaal zou ik voor hyere gaan.......
mzzels
Idd, L'almanarre waait het niet veel in de zomer, maar als je wel een dag te pakken hebt dan waait het knetterhard. Een hele mooie spot! De mooiste aan de Franse zuidkust.... Wel een stukje rijden vanaf St. Tropez.
Registreerde: 12 September 2009
Een maat van me heeft een vakantie geboek in Saint-Tropez in Frankrijk..
Nu vroeg ie of ik mee wilde..
Ik heb beetje zitte kijken en de omgeving ziet er wel mooi uit, genoeg plekken om savonds flink uit je bol te gaan maar wat ik ook belangrijk vind is of ik er mag KITE? We zitten namelijk dan op een camping vlak bij zee en zou wel ideaal zijn om aantal dage lekker te varen..
Weet er iemand of er gekite mag worden? En zoja, waar? in de buurt? overal?....
Het wordt mijn eerste keer kiten in het buitenland dus ben nog een echte leek.. Alle info/tips zijn daarom van harte welkom!
ik zie alle reacties tegemoed!!