Vraag over cadzand bad

Door: Brammm Reacties: 43 Hits: 3246
MarkVP 27 May / 2010 / 15:54
Quote: Reflexx - 27 mei, 2010 (11:41)
Heb je een flysurfer of andere matras dan is het daar sowieso verboden. (ivm incident bij kerncentrale destijds).
Zeg dat tegen FFboarder (herken de kite volgens mij van laatste keer op de kaloot) staat trouwens nergens aangegeven (en heeft de gemeente borsele nooit vatgelegd), hooguit dat ze van EPZ dat liever niet hebben. Als je aan de andere kan van de uitlat het water instapt ben je de gemeente Borssele al bijna uit hoor, gemeentegrens loopt daar vlak langs de kust.

@Bramm: Niet zo lopen janken maar:
1. Leer zwemmen en vraag aan je moeder of je dan wel dieper als je zak het water in mag.
2. Leer bodydraggen.
3. Leer waterstarten in diep water, want dat zul je uiteindelijk toch wel eens moeten doen!
4. Niet teveel zeewater drinken bij de kaloot

Ik zelf heb met voornamelijk sideshore bij de veerse dam leren kiten en dat ging ook gewoon goed, eb, vloed maakt niet veel uit (Eb wel wat ondiepe stukken). Zodra je niet meer kan staan rustig blijven en naar je board toe draggen, ben je zo aan gewend.

Succes d'r mee

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

FFboarder 27 May / 2010 / 18:03
Wtf ben ik verboden????????????

FFboarder 27 May / 2010 / 18:05
moet ik een beetje andere kites gaan kopen omdat ik anders niet meer mag kiten????????
Sorry, maar dit vind ik belachelijk. tubes kunnen toch ook tegen die centrale vliegen!

MarkVP 27 May / 2010 / 18:40
Quote: FFboarder - 27 mei, 2010 (20:05)
moet ik een beetje andere kites gaan kopen omdat ik anders niet meer mag kiten????????Sorry, maar dit vind ik belachelijk. tubes kunnen toch ook tegen die centrale vliegen!
Jij was het dus een tijd terug wel, je maat was in een oester getrapt en franz (grote vierkante duitser) had je een verbanddoos geleend.

Er is er ooit 1 in de hoogspanningslijn gefladderd nadat ie gereleased was ofzo. Waren ze van EPZ niet echt blij mee, zo'n storing kost een paar centen zeg maar.
Er kan een vliegtuig op die centrale vliegen, dan gebeurd er nog niks mee, is meters beton die koepel. Nouja, niks, geeft denk wel zooi en schade aan de rest van de gebouwen....

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

FFboarder 27 May / 2010 / 18:54
Niet mijn maat hoor, maar ik (hulde aan meneer Franz! )
Ja oke ik snap natuurlijk wel dat dit soort gevallen veel geld kosten maar wat ik wou zeggen dat het niet alleen een flysurfer had kunnen zijn. Hoogspanningsmasten kan iedereen raken.
Maar idd de gemeente geeft nergens zoiets aan dus ik ga lekker door met doorgaan

johndoe 27 May / 2010 / 18:58
Moeten jullie toch beter zoeken mannen. Er is volgens mij nog steeds een verbod om matrasvliegers voor de gemeente Borssele. Die is er destijds gekomen omdat er inderdaad een matrasvlieger in de hoogspanningslijnen gekomen is. Dit was opzich geen probleem enkel de persoon had dit niet gebeld. Een uur later maakte die kortsluiting waardoor EPZ stil moest met alle gevolgen vandien. Sindsdien heeft EPZ aangedrongen om het kitesurfen te verbieden daar. Na veel gepraat in de gemeenteraad waarbij ook een aantal locals betrokken waren hebben ze besloten om matrasvliegers te verbieden maar tubekites niet. Dit omdat tubekites naar beneden gaan als ze gereleased worden.

Of dit terecht is weet ik niet maar dit zorgde er wel voor dat de spot nu nog bestaat. Ik meen dat dit in 2006 is toegevoegd aan het APV en het is volgens mij nog steeds van kracht.

En aan de rechterkant van de uitlaat is hoe dan ook gemeente Vlissingen en verboden. Dat veel mensen daar geen rekening mee houden is waar, maar ik kan je verzekeren dat er gecontroleerd gaat worden. Zeker nu men bezig is met een algehele ontheffing in het Natura 2000 gebeuren is het van ieders belang dat we hiermee rekening houden.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

FFboarder 27 May / 2010 / 19:06
@ reflexx: ik val dus toch onder matrasvliegers? ook al is het een surfkite?

Ik zal proberen rekening te houden met jullie en daar wat minder komen...

Maar het zal toch niet zo zijn dat ik er helemaal niet meer kom.

johndoe 27 May / 2010 / 19:08
Surfkite of niet, het blijft een matras/foilkite. Maar ik ben ook even aan het zoeken in het APV want jullie laten mij twijfelen. Ik heb nog niet gehoord dat dit weggehaald zou zijn. Destijds was EPZ er erg stellig in.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

FFboarder 27 May / 2010 / 19:09
oke dan wacht ik het even af
(nieuw topic aanmaken? )

johndoe 27 May / 2010 / 19:15

MarkVP 27 May / 2010 / 19:16
Hier knock yourself out:

http://www.borsele.nl/web/show/id=229327

Staat bijna bovenaan het lijstje, de APV van 2009

Kite, surf, vlieger en matras komen er niet in voor. Onder het motto van vermindering van regeldruk is de APV volgens mij behoorlijk uitgedund. Heb me er al eens in verdiept maar niks kunen vinden. Echter het meeste valt toch echt binnen vlissingen, en het water bijna allemaal. Zal wel eens een keer een plaatje posten met gem. grens erbij.

Mario 27 May / 2010 / 19:39
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/2010-P09-Zeeland-outline-tr.png/605px-2010-P09-Zeeland-outline-tr.png

gemeentegrenzen van zeeland,als ik het goed bekijk is de uitwatering de grens,maar loopt de grens van uiteind uitwateringskanaal naar het eind van de pier oost van de centrale.
dus zo te zien ga je oost van de uitwatering legaal het water op en ben je plotseling illegaal bezig ergens op zee.
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

FFboarder 27 May / 2010 / 19:41
Heb de topic's doorgelezen (bedankt reflexx) en ben het wel met reacties eens dat dit een super vage beslissing is geweest...
Niet perse voor mezelf maar ook voor andere foil kiters (PL en Flysurfer gebruikers) vind ik dit een grote strop.
Ik kan daarintegen nergens vinden en de wetten dat foils nog steeds verboden zijn
Moet toegeven dat ik er ook al een paar keer ben geweest (zonder dat ik hiervan wist, kitesurfen was er immers toegestaan) maar ben nooit door iemand aangesproken. Ook niet door medekiters. dus....

En alle tubekiters blij zijn in de reacties... (wat ik overgens begrijp) maar: Wat is het verschil?
Lekker staaltje van het 'vrije nederland' waarin iedereen gelijk is...
Het slaat werkelijk nergens op als je 'gediscrimineerd' word met het soort kite dat je vliegt omdat iemand zo ongelukkig was om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn...
Droevig

Btw wel ontzettend stom van die betreffende kiter dat deze niks gemeld heeft. Had misschien een hoop overlast, boze mensen, vergaderingen en onzinnige uitspraken gescheeld.

wat nu?

johndoe 27 May / 2010 / 20:26
Mario is wel erg globaal plaatje en komt niet geheel overeen met de werkelijke gemeentekaarten. Maar er is inderdaad wat dat betreft veel onduidelijk. Volgens mij ligt de grens inderdaad in het water maar volgens een politieagent is het strand ook Vlissingen (rechterkant uitwatering).

Hier zie je weer een ander verhaal:

MarkVP 27 May / 2010 / 20:30
@Mario: Daar komt het ongeveer op neer, vanaf de strekdam naast de uitlaat loopt de grens terug naar het strand, er is dus maar een klein hoekje Borsele. maar als ik weer achter de pc (GIS) op het werk zit zal ik een luchtfoto naar huis mailen met daarop de gemeente/kadastrale grens en deze posten. In topic kaloot of bij de kitespots ofzo.

@ Reflex: Staat er bij Borsele echt niet meer in hoor, heb er al eens naar gezocht en de APV moest zo beperkt mogelijk (verzoek raad), verminderen van regels is erg een populair item

johndoe 27 May / 2010 / 20:38
Gewoon aan de linkerkant van de uitlaat je kites opstarten er is geen gezeur Plaatselijke autoriteiten weten ook niet precies waar de grens ligt. Maar ze weten wel dat rechts sowieso Vlissingen is. Maar puntje bij paaltje kan je als beginner beter een andere spot kiezen

Mario 27 May / 2010 / 20:47
strand rechts(west van de uitwatering) is idd vlissingen,daar is geen twijfel over,maar ik ehb het ook eens aan Coert de politieagent gevraagd en die vertelde me dat het verder allemaal onduidelijk is,laten we daar dan maar gebruik van maken
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Mediator 27 May / 2010 / 22:47
wat zitten jullie zo te neuten over ondiep water...

leer zwemmen e...

en trouwens... wij varen toch OP het water? wat doet het er dan toe hoe diep het is onder je voeten...

en om te waterstarten moet je toch ook niet kunnen recht staan als beginner...? doe een lifejacket aan e int begin... dan kun je makkelijker op je rug drijven... tis trouwens de fout van veel beginners op in het laag water pal in de branding te zitten knoeien... je bent als beginner veel beter af om met board en al te bodydragen tot je een beetje dieper bent voorbij de branding en daar probeert te waterstarten...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

johndoe 28 May / 2010 / 06:15
Ja en dan na de eerste keer proberen is de beginners zijn board kwijt