Kiten op cadzand?

Door: Brammm Reacties: 9 Hits: 2616
Brammm 25 June / 2010 / 12:55
Is cadzand goed om te beginnen waterstarten??

zou nog een uurtje moeten oefenen en dan kan ik het ^^

Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

CedricCadzand 25 June / 2010 / 13:49
Veel stroming, raar getij, golven zijn bagger, hmm..

kitert1 25 June / 2010 / 14:47
dude, je stelt over alles en over iedere spot vragen..
ga een keer rontkijken en ga met de locals praten over de spots in de omgeving...

RefleXxx 26 June / 2010 / 08:23

Je eerste vraag ging over Brsdam, ga dus lekker daar oefenen. Dat is de enigste plek in Zeeland waar het goed is voor beginners.

kobrin 26 June / 2010 / 08:37

Brouwersdam en Oostvoorne zijn goed als beginner.

Aan de Belgische kust is het wat moeilijker soms door de golven, maar je hebt er wel bijna altijd een surfclub met rescue.

Ga binnen in de surfclub stel jezelf voor, zeg dat je leert waterstarten en ze houden je wel in het oog!

Oost- Duinkerke is heel goed, Heist,...
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

FFboarder 26 June / 2010 / 12:19
Cadzand heeft heel veel stroming en golven.
nee dus

BjornD 26 June / 2010 / 13:47

Heu Brams ! :)

Ik ben ook een waterstarter, dus als je een keertje ergens naartoe gaat, ik hoop volgende week op wind en ga eens kijken op Brouwersdam, als dat niet mijn ding is, Oostvoorne... ik hoor het wel !

Voor de rescue moet je nou ook niet direct op me rekenen ! lol

hang los..... voorlopig ga ik alleen nog maar op mijn kl.... :)

Brammm 26 June / 2010 / 15:59
Cvaa ;)

Is altijd leuk als je met iemand kan gaan ;)

ik laat het je weten ;)

kan alleen in het weekend niet xD
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

Mediator 26 June / 2010 / 22:58
op zee spots kun je op meeste spots leren kiten...

sommige plaatsen hebben grotere golven en stroming... hierdoor zal je in het begin iets langer prutsen, maar je zal er veel meer over de zee bij leren ook terzelfder tijd... zaken waar die afgesloten viskom surfers niks van afweten...

na een tijdje op dezelfde spot weet je wanneer je best kunt kiten wat betreft windrichtingen, het getij en hoe de stromingen zijn op zee... sommige factoren kunnen het zeer kut maken voor een beginner... vb wanneer de windrichting en stroomingsrichting gelijk zijn, dan zul je sowieso veel moeten terug wandelen... of bij iets te aanlandige wind in combinatie golven word je snel onderuit gehaald als beginner.

nog een kleine tip voor beginners om een deel frustratie te voorkomen: bij redelijk schuinaanlandige wind niet in de eerste twee meter water proberen te vertrekken maar bodydrag een meter of 20 of meer in het water en probeer van daar te vertrekken... daar zul je niet direct weer aanspoelen en zul je na je eerste start makkelijker kunnen doorvaren want je bent dan al voorbij waar de golven dichtslaan...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

BjornD 27 June / 2010 / 12:49

@Mediator..... nice info ! thanks....d at zijn zo de practische tips waar je veel aan hebt ( of frustraties vermijd) :)
@ Bram, ik laat het wel weten !

hang los..... voorlopig ga ik alleen nog maar op mijn kl.... :)