Oosterduinse meer @ noordwijkerhout

Door: neok Reacties: 19 Hits: 4276
neok 07 July / 2010 / 16:18

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag effe langs het oosterduinse meer geweest om te vragen of je daar mag kitesurfen. En dat mag. Maar nu vraag ik me af, of het niet heel erg vlagerig is omdat er best veel bomen aan de linker lange zijde staan.
Is het verstandig om daar een keer te kitesurfen? Of zeggen jullie dat ik het gewoon een keer moet proberen met een weste wind?

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Oosterduinse Meer, 2211 Noordwijkerhout, Zuid-Holland&ie=UTF8&cd=1&geocode=FfLCHQMdAMtEAA&split=0&sll=52.469397,5.509644&sspn=1.74015,3.735352&hq=&hnear=Oosterduinse Meer&t=h&z=15

-DAVE- 07 July / 2010 / 17:03

V E R B O D E N !
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Baart 07 July / 2010 / 17:27
En het is daar niet te doen. Ik heb al 3 keer een kite in een boom zien zitten en mensen die niet terug komen dus niet doen. Gewoon naar Noordwijk of Zandvoort gaan veel veiliger. En heel vlagerig door de bomen rond om.

harold 07 July / 2010 / 17:44
Gozert je zit vlak bij zee dan kun je toch gewoon doorijden naar noordwijk
iets met vliegers ofzo

Leozonderdeo 07 July / 2010 / 18:08

Als je perse op binnenwater wilt varen, ga dan naar de Kaag of Klinkenbergerplas. Allebei nog befietsbaar.
Axe Boss Adidas 8x4

neok 07 July / 2010 / 18:26

Ik woon inderdaad in noordwijk en ben net begonnen met kitesurfen. Ik het al het aardig maar ik kan niet zo goed aan me techniek werken door al die golven. Daarom vroeg ik of het verstandig was om het daar te proberen. Maar dat ga ik denk niet doen. Mag je op de kaag wel kitesurfen? Bij dat strandje op het joppe?

Mosquito 07 July / 2010 / 20:38

Op de Kaag mag het zeker niet (BPR)
Op de Oosterduinse plas denk ik wel maar het is supervlagerig, zelfs met oost als de wind over de bollenvelden komt.
De wind is zo vlagerig dat het net lijkt of de lijnen van elastiek zijn. Verder is het zo klein dat je wel razendsnel moet kunnen waterstarten anders zit je met je kite in het riet of op de kant.

Beter rij je een kilometer verder naar Langevelderslag. Niet druk maken dat het niet helemaal goed gaat in het begin, maar gewoon even doorzetten. Groot voordeel is dat als je het hier op zee kan, dan kan je het overal.
Grotere kaart weergeven

MartjeB 08 July / 2010 / 10:34
Maar wie zegt dan dat het mag?
Zou het weleens willen proberen daar, als het echt mag.....

Baart 08 July / 2010 / 14:49
Quote: Mosquito - 7 juli, 2010 (21:38)
Op de Kaag mag het zeker niet (BPR)Op de Oosterduinse plas denk ik wel maar het is supervlagerig, zelfs met oost als de wind over de bollenvelden komt.De wind is zo vlagerig dat het net lijkt of de lijnen van elastiek zijn. Verder is het zo klein dat je wel razendsnel moet kunnen waterstarten anders zit je met je kite in het riet of op de kant.Beter rij je een kilometer verder naar Langevelderslag. Niet druk maken dat het niet helemaal goed gaat in het begin, maar gewoon even doorzetten. Groot voordeel is dat als je het hier op zee kan, dan kan je het overal.Grotere kaart weergeven

Langevelderslag is zeker niet chill vet raar daar. De golven vallen echt vreemd en als beginner wordt je daar echt niet geaccepteerd je kan beter naar Zandvoort gaan daar zijn ze veel chiller

harold 08 July / 2010 / 16:36
Langervelderslag is echt not done
iets met vliegers ofzo

Hollandkiter 08 July / 2010 / 17:07
Quote: neok - 7 juli, 2010 (20:26)
Ik woon inderdaad in noordwijk en ben net begonnen met kitesurfen. Ik het al het aardig maar ik kan niet zo goed aan me techniek werken door al die golven. Daarom vroeg ik of het verstandig was om het daar te proberen. Maar dat ga ik denk niet doen.

Gewoon naar zee gaan. Even opzoeken wanneer het laagwater is, dan zijn de golven minimaal en kan je misschien in een grote zwin oefenen (let op de kindertjes.........die zijn er 's avonds niet). Nog een tip, ga als het noorden of zuiden wind is, dan stort je kite in het water en dan kan niet zo veel kwaad. Succes en veel plezier.

Mosquito 08 July / 2010 / 18:45
zo zielig baart dat je je eigen spot gaat afschermen. langevelderslag is een heel normale spot. Niks geen vreemde stroming. Niks geen vreemde figuren. ja jij.

pimpoldi 08 July / 2010 / 18:56

hahahaha ik ga stuk om baart:P mooi dit.

je kan beter niet op oosterduinsemeer gaan kiten, heb wel is geprobeerd, egt gewoon niet te doen.. in noordwijk kun je beter terecht.. heb je ook toezicht van reddingsbrigade neem ik aan ??

that's the problem van langevelderslag. je moet een takke eind lopen, en er is niemand die op je let..
je moet ongeveer bijna naar noordwijk lopen haha en dan alsnog gaat de politie zitten zeiken als je 10 meter van het paaltje zit. zou lekker naar noordwijk gaan.
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Benjamin95 08 July / 2010 / 19:21
ik heb er een x gekite toen ik het net deed. ik dacht lekker vlak water enzo. maar het lukte helemaal niet veeeeelste, vlagerig klein rot strand van ongeveer 3 bij 100 ofso. dus geen aanrader

Mosquito 09 July / 2010 / 10:55
Hahaha nog zo één. Strand is net zo breed als in heel Noordwijk. De richting is ook precies gelijk. Ofwel gelul allemaal.

justin 09 July / 2010 / 12:05
Langevelderslag is en blijft de enige plek waar beginners gewoon vrij kunnen kiten... Kan wel mensen naar Noordwijk verwijzen alleen bij de ksn moet je een half staatsexamen afleggen, en bij beachbreak waar ik werk is het gewoon voor leraren en cursisten. Dus alle beginnerts gaarne naar LVS en zoiezo niet naar van die rare vlakwatermeertjes, daar komen ongelukken van
Geit

pimpoldi 09 July / 2010 / 14:12
als alle beginnerts nou naar oostvoorne gaan???

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

MartjeB 10 July / 2010 / 08:08
Voor beginners is het oosterduinse meer een afrader.
Het is een baggergat, dus je gaat al dicht bij de kant in 1x kopje onder.
Verder heb je zeker bij aanlandige wind en zuid, last van de bomen.

Maar bij aflandige wind lijkt het mij wel wat.
De autoweg houdt de wind misschien wat tegen, maar er kan dan wel gevaren worden!
Volgende week wordt het toch aflandig?

Hoe weet ik zeker dat ik op het oosterduinse meer mag kiten?

neok 12 July / 2010 / 11:02
ik ben er pas geleden geweest, en daar staat een klein restaurantje en daar zeiden ze dat het wel mag.

pimpoldi 12 July / 2010 / 20:22

ja in dat kleine huisje zit ook degene die over het oosterduinse meer gaat, genaamd: claas, of klaas?? weet niet haha,
maar ik zou er gewoon niet heen gaan, het is te klein om constante wind te leveren.