Mauritius of Reunion?

Door: Woodmaster Reacties: 15 Hits: 3474
Woodmaster 31 August / 2010 / 09:27
Welk eiland is het gunstigste,
Om te kiten en/of om te golfsurfen
In welke maanden staat het meeste wind?
Hoe te boeken....Vlieg en appartement/hotel appart of via reisorganisatie?
Welke spots?
En andere tips (auto verhuur, accomedatie, valuta, stappen,restaurants, e.d,e.d.....)voor een 2/3 weeks verblijf.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

wazzaah 31 August / 2010 / 09:29
Zou eerst maar s naar de prijzen van Reunion kijken
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Djee 31 August / 2010 / 09:49
Mauritius was vorig jaar of dat jaar daar voor een voordelige aanbieding van lufthansa oid wellicht doen ze dit vaker. Dus vliegen uit DLD was een retour iets van 500 euro
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 31 August / 2010 / 09:50
Als het beter kiten is maakt het mij niet uit.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Djee 31 August / 2010 / 09:51
http://www.hanglos.nl/forum/159408/kiteforum-aanbieding-mauritius.html
Dat zeg ik Condor

Maar mauritus wil er nog niet heen, moet wat te wensen overblijven

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 31 August / 2010 / 10:05
Yooow Thanx Djee!!!
Nu nog uitzoeken wanneer het daar het meest waait!

Sebastiaan 31 August / 2010 / 10:12
nu.!

mauritius. niet over nadenken. gewoon boeken! krijg je geen spijt van.
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Djee 31 August / 2010 / 11:13
Wind
De seizoen in Mauritius zijn tegenovergesteld aan die van ons. Daarnaast hanteren ze alleen winter en zomer. Winter is van mei/juni tot september. Dit is de periode dat de passaatwinden het best zijn, maar zelfs in de overige maanden van het jaar, de zomermaanden in Mauritius, is de wind ook nog goed. Alleen januari en februari biedt iets minder windzekerheid. Algemeen gesproken waait de passaatwind uit het oost- tot zuidoosten, met windkracht 3-5 in deMauritiaanse zomer (onze winter), en met 4-6 Bft in de winter. Van december tot april kunnen er af en toe stevige regenbuien overtrekken, die ook snel weer verdwijnen. Met bijna 300 dagen wind per jaar: welke bestemming kan hiermee concurreren? Het zou echter zonde zijn om al je tijd aan windsurfen en/of kitesurfen te besteden. Het eiland heeft een prachtige natuurlijke schoonheid.

Beste windperiode: juni-november
Beste golfperiode: juni-september
Windrichting: links sideshore (kitebeach onshore)

gestolen van happysport , daar kan je trouwens ook gewoon je reis boeken

apple 02 September / 2010 / 08:39

Kiten in La Reunion is bijna onmogelijk. Er is een spot aan de zuid west kant van het ijland met nog steeds veel rotsen en meestal geen wind. De hele westkust ligt in de windluwte van de vulkaan en daar aan de westkust word dan ook veel aan Paragliding gedaan ( die willen thermiek en geen wind ). Het Noordoosten is te rotsig en door de hoofdstad die zijn afval in zee loost flink bevolkt met haaien.

De kiters van La Reunion gaan dan ook kiten in Mauritius en Rodriguez . Rodriguez is een fantastische kitespot naast Mauritius. Naast het kiten is er echter nog minder te doen dan Mauritius.

veel plezier

www.overexposure.nl

apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Woodmaster 02 September / 2010 / 09:51
@ Appeltje..... Duidelijk Thanx!!!
Het wordt dus Reunion Mauritius!!!!

FeRNandeZ 02 September / 2010 / 10:11
Ik ben 4 jaar geleden in Reunion geweest en er was altijd wind en dikke golven, gek genoeg nergens een kitesurfer te bekennen.
Als je wilt golfsurfen is het ideaal, golven zijn goed en heftig. Niet voor de beginner.

Wat betreft kiten op Reunion, heb aantal leuke spots gezien, maar het grote deel van de stranden is rots. Ik hoef niet tussen honderden kiters maar een paar locals die de spot kennen vind ik wel prettig. Ik snap eigenlijk niet waarom ik er geen kiters heb gezien. Op Mauritius word wel veel gekite.

kantje board !

Martijn767 02 September / 2010 / 14:05
2 jaar geleden 2 weken op Reunion geweest.
Kiten was niet echt een super optie daar. Mauritius is idd veel beter te doen!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Arnold 10 September / 2010 / 16:02
zou mauritius doen, meer wind.
via duitsland vliegen ( goedkoopst, en daar kan je tenminste 30 kilo extra gear mee nemen voor 40 euro enkele reis. ( golfbag tot 15 werkt daar ook nog en mag gratis mee) heb ik ook gedaan en is niet gecontroleerd. ( had wel wat golf clubs er bij in gedaan just in case)
condor.de heeft vaak ook goedkope aanbiedingen naar mauritius.
in le morne zit een "surf"accomodatie pik pik . ong 250 per week voor een kame, en erg relaxed daar.Via hun kun je ook een auto regelen ( ong 15 euro per dag voor een kleine auto) ook de transfer van en naar vliegveld kun je bij hun regelen.
met de auto zit je dan ong 3 minuten naar 2 kitespots.

Arnold 10 September / 2010 / 16:08
o ja, pin apparaat zit daar op de hoek van de accomodatie dus veel geld mee nemen hoeft niet.
stappen in mauritius durf ik niet te zeggen, valt volgens mij niet heel veel te beleven.
bij pik pik kun je ong 3 keer per week eten voor zeer weinig geld ( ong 20 euro per week) en je kan daar zowiezo beter uit eten gaan als zelf eten koken, supermarkten zijn niet echt goedkoop ( behalve drank en sigaretten), en het vlees is niet echt goed te noemen.

Woodmaster 10 September / 2010 / 16:52
@ Arnold. Vliegen via Frankfurt heb ik ook zien staan. Condor heeft inderdaad mooie aanbiedingen.
Maar hoe doe je dat als je uit Haarlem komt en je nog een uur of wat moet reizen?
Met de trein erheen en gelijk vliegen of een nachie in een motel/hotel te Frankfurt om fris in het vliegtuig te stappen?
Of met de auto en parkeren op het vliegveld?

Djee 10 September / 2010 / 17:16
Quote: Woodmaster - 10 september, 2010 (18:52)
@ Arnold. Vliegen via Frankfurt heb ik ook zien staan. Condor heeft inderdaad mooie aanbiedingen.Maar hoe doe je dat als je uit Haarlem komt en je nog een uur of wat moet reizen?Met de trein erheen en gelijk vliegen of een nachie in een motel/hotel te Frankfurt om fris in het vliegtuig te stappen?Of met de auto en parkeren op het vliegveld?

vrijwilliger in de familie aanwijzen