Kaapverdie, Sal, Sao Vicente of Boa Vista?

Door: MarkVP Reacties: 32 Hits: 11076
MarkVP 05 September / 2010 / 18:51
Eind januari wil ik 2 weken gaan kiten op een zonnige bestemming. Nu is er over Sal best veel info te vinden maar over Soa Vicente of Boa Vista niet echt.

Uit reisverslagen van kiters en wat algemene info maak ik op dat er op Sal werkelijk geen reet te doen is als het niet waait. Windstatistieken zien er goed uit maar het blijft een gok. Nu lijkt mij dat er op Sao Vicente of Boa Vista toch net iets meer te doen is als op Sal en de omgeving net wat mooier is.

Mijn vraag is dan ook: Klopt dit en wie is er naar 1 van deze eilanden geweest.

Zoals het er nu uit ziet ga ik met een vriend die ook kite daar heen, dus geen andere vrienden, partners of kinderen die daar ook iets te doen moeten hebben. Zelf kite ik nu voor het 3e sezoen en heb redelijk wat ervaring. Golven zijn geen must en hele hoge niet echt aan mij besteed. Mijn reisgenoot kan sinds dit seizoen redelijk varen en bij goede omstandigheden hoogte lopen.

Alvast bedankt! Groeten Mark

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

wazzaah 05 September / 2010 / 19:38
Sal is idd kut als er geen wind staat, tenzij je wat boeken mee neemt. Stond laatst hier ergens stukje over een van de andere eilanden.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

rhino7 05 September / 2010 / 19:47

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

MarkVP 08 September / 2010 / 09:59
Geen mensen die er zelf zijn geweest, ben vooral benieuwd naar ervaringen op Boa Vista.

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

basement 08 September / 2010 / 18:54
HI,
ben 3 weken in kaap verdië geweest,
Gekite op Sal en sao vicente, op sant antao geen mogelijkheid gevonden om in het water te gaan.
Sal vond ik een beetje een tegenvaller. Veel wind gehad super sessies gevaren, maar het is er lelijk, weinig te doen buiten kiten, en vooral steeds met de taxi naar de kitespot. that sucks zeker als je daar zoals ik met het gezin bent. Sao vicente ben ik op 4 spots geweest, niet heel veel wind gehad maar wel een droom om te kiten, baaien voor jou alleen, met de huurjeep tot op het strand, en mindelo is een superstadje. Er is ook nog een suuuuuperwindzekere spot maar vlagerig en full off shore. maar wel gruwelijke flat water spot.
Baja de gates is tricky om in en uit het water te gaan maar bij hoogwater zeker te doen, iets verder naar het oodsten heb je daar een heerlijke spot.In Mindelo kiten kan ook, de weg naar de luchthaven een eindje volgen, maar daar ligt veel rommel en afval op in in het water.
niet op Boa vista geweest. ook daar denk ik mooie kitespots, maar niks te doen als het niet waait.Enjoy.

xvincexx 02 October / 2010 / 16:52

hallo

ik ben vorig jaar naar boa vista geweest.
ben daar in april geweest
wind is daar normaal iedere dag dan
maar ik had pech en heb eigelijk nauwelijks kunnen surfen en de dagen dat ik kon surfen was het vlagerig
de locals zijden dat het een abnormaal vroege zomer was waardoor de wind weg bleef
want normaal is het daar goed voor 7 a 9m wind
waar ik zat was wel vet der was een klein lagoontje
recht van hotel riu karamboa

groeten vincent

Woodmaster 03 October / 2010 / 08:46
Dat zeggen alle locals op een spot waar het wind zeker is en de wind laat het dan een keer afweten!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 28 November / 2010 / 02:14
Hoe dan ook in April ga ik het ook meemaken!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Waldo 28 November / 2010 / 08:18
ben 3x op Sal geweest en 1x op Boa Vista
op BV heb je 1 heel mooie club maar wind zit daar niet goed, je moet opkruisen tussen de jachten om vrij te kunnen varen; om te kiten vind ik Sal 10x beter, dat zeiden me toen ook veel mensen die er woonden en pendelden
beste spot is kitebeach Sal (of Punta Preta voor de supergevorderden, zeg maar pro riders), wind en golven daar beter voor de hotels
dorpje op Sal heb je inderdaad op 30 minuten gezien maar BV is net eender, natuur is wel mooier op BV maar that's it (Sal is qua natuur lelijk, BV wat groener)
moet op BV wel de max zijn te gaan varen aan dat scheepswrak, maar alleen naar BV om te kiten vind ik een groot risici qua wind
niet bij iedereen valt Cabo Verde in de smaak, ik vind het miniBrazilië en best wel leuk als je niet 10u in het vliegtuig wilt zitten, met een familie kan het best wat goedkoper uitvallen
ik zeg er wel bij dat mijn vrouw niet naar Egypte wil, dat is op grosso modo dezelfde afstand en misschien even goed of beter, kan ik niet mee vergelijken
als je naar BV gaat, mis dan Turtle Beach niet! er liggen 10tallen schilden tot wel een meter groot, is wel moeilijk bereikbaar (ver van bewoonde wereld, schildpadden komen daar broeden omdat er geen licht is, worden echter afgemaakt door locals omdat het vlees een delicatesse schijnt te zijn)

mvandijk 28 November / 2010 / 12:05
Ik ben op de 3 eilanden geweest en heb dit jaar besloten om een school te beginnen op Sao Vicente om 2 redenen: 1) meer to doen en te zien, 2) wind is ietsjes beter (bijv. Salamansa op Sao Vicente gemiddeld 1 a 2 knopen meer dan Santa Maria op Sal). Het naadeel van Sao Vicente: no direct flights geen hotels aan de kitesurf spots.

BELANGRIJK: we merken nu al bijna 2 maanden dat dit seizoen, de wind uitzonderlijk zwak is door La Nina. De verwachting is dat La Nina door zal gaan tot de lente en dat het effect het sterkst zal zijn November - Januari.

Woodmaster 28 November / 2010 / 12:50
Wat is wijsheid?
Auto huren of iedere dag een taxi nemen naar de kitebeach?
Wat kost zo'n ritje?

wazzaah 28 November / 2010 / 12:54
Wijsheid is dat je eerst druk maakt over de wind in Egypte en dan in maart s begint over Sal
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 28 November / 2010 / 13:37
Quote: wazzaah - 28 november, 2010 (13:54)
Wijsheid is dat je eerst druk maakt over de wind in Egypte en dan in maart s begint over Sal

Komt omdat ik nooit in Sal ben geweest maar El Gouna wel!
Maar inderdaad, komt wel een beetje verwend over!

Kristoff 28 November / 2010 / 13:41
Ik zou maar een flysurfer reserven in december in El Gouna...
Slingshot RPM 7-10,Xenon rayo 134, Aboards W-series 137, wie wind zaait, zal storm oogsten!

Woodmaster 28 November / 2010 / 13:52
Quote: Kristoff - 28 november, 2010 (14:41)
Ik zou maar een flysurfer reserven in december in El Gouna...

Neem ook men snorkelsetje mee en anders maar wakeboarden achter 250 KP!!!!

mvandijk 28 November / 2010 / 16:11
Hi Woodmaster,
Transport op Sao Vicente:
Auto huur: 30 - 35 euro per dag voor 4x4
Taxi heen en terug: 12 - 15 euro
en dan is er nog de bus voor 1 - 2 euro heen en terug (goed voor begin en einde van de dag maar onregelmated daar tussen).

Mediator 28 November / 2010 / 19:30
googel eens,

kiteschools CapeVerde of zo... en check de scholen en spots dan eens die je vind, die die je aanspreken mail
je eens voor meer info over wind en dergelijke... ze gaan je zeker weten te vertellen wat de leukste spots zijn als je
er naar vraagt...

meer info vind je op: http://www.howtousetheinternet.com
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Djee 28 November / 2010 / 19:56
Quote: Mediator - 28 november, 2010 (20:30)
googel eens,kiteschools CapeVerde of zo... en check de scholen en spots dan eens die je vind, die die je aanspreken mailje eens voor meer info over wind en dergelijke... ze gaan je zeker weten te vertellen wat de leukste spots zijn als jeer naar vraagt...meer info vind je op: http://www.howtousetheinternet.com
Ja en laten we dit forum sluiten en voortaan alleen google gebruiken ?!
Een forum is toch om vragen te stellen!!! Woody heeft de zoek functie gebruikt dus wat is er mis met vragen?!
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Bobv 29 November / 2010 / 11:17
Ola en mark van de surfschool waar ik in de zomer werk hebben daar een kiteschool opgezet: http://www.kitesurfnow.nl/ relaxte lui!
zij willen je vast alle info geven die je nodig hebt!

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

isomis 29 November / 2010 / 12:24
Ik ben er geweest, dus als je vragen hebt kan je contact met mij opnemen. Wil zelf ook in januari daarheen.
zucht...

Woodmaster 29 November / 2010 / 13:15
Sorry maar het is SAL!!!!!
De aanbieding deed me direct boeken zonder nadenken eigenlijk!
345 eurie 8 dagen LO!!!!
Begin er een beetje verslaafd aan te raken denk ik
Zit nu al appartementen te checken voor Mauritius en Brasil voor nov/dec/jan volgend jaar!!!!!!

Djee 29 November / 2010 / 14:29
Quote: Woodmaster - 29 november, 2010 (14:15)
Brasil voor nov/dec/jan volgend jaar!!!!!!

Lekker man 3 maandjes er tussen uit Dat zouden meer mensen moeten doen checked zijn agenda....

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 29 November / 2010 / 15:16
Ik wacht nog steeds op je verslag Djee.......

arjen71 29 November / 2010 / 17:25
Begin maart ga ik met 2 maatjes een week naar Sal

Djee 29 November / 2010 / 19:19
Quote: Woodmaster - 29 november, 2010 (16:16)
Ik wacht nog steeds op je verslag Djee.......
heb je nog niet gesproken he woody