Boracay - Filipijnen

Door: SSFUEL Reacties: 39 Hits: 10399
SSFUEL 18 October / 2010 / 20:18
Is dit een goede plek om van 15 december tot 20 januari te verblijven? Kun je er ook goed duiken en wat kost het om er een duikset te huren. Kitesurf spullen nemen we natuurlijk zelf mee.

Wie kan er mij meer vertellen over de mogelijkheden van de filipijnen / boracay?

Cheers
Beste kwaliteit lijnen per set van 20 of 25 meter € 89,95. Customize lijnlengtes geen extra ko

brian123 19 October / 2010 / 08:48

Heb geen idee hoeveel een duikset daar huren kost, maar ik heb er wel gesnorkeld en dat was zeker de moeite waard. Ik was er 3 dagen en heb er eentje gekite, maar ik was er ook buiten het windseizoen en jij komt er juist mooi in. Leuk eiland, aardige mensen en genoeg plekken om te gaan eten. In issue 3 access 2010 word er ook wat over geschreven.

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

rhino7 19 October / 2010 / 08:56
Megi heeft het gelukkig net gemist

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

loopbitch007 19 October / 2010 / 09:44
Geniaal! Dat is midden in het windseizoen, iedere dag 20-25kn en sommige dagen 30! Iedere avond/nacht meerdere strandfeesten aan de westkust, terwijl je overdag aan de oostkust is om te kiten! Overigens, west/oostkant is 10min lopen.... eiland is op het smalste stukje maar 1km breed
Gaastra!

Emiel 20 October / 2010 / 16:38
ben er ook van half nov tot half december gok ik
Topsup.nl - Topsloep.nl

julienkoevoets 21 October / 2010 / 15:14
Hey ss fuel,

ik ben er van 23 December tot 3 januari, kunnen we mooi wat uurtjes kiten daar.
Ga jij met meerdere mensen, of ga je alleen?

SSFUEL 27 October / 2010 / 20:00
Planning is om met 4 man die kant in te gaan... Maar is nog niet 100% zeker! Kan ook volgend jaar worden...

Als je er dit jaar heen gaat laat me even weten wat je bevindingen zijn mochten wij uitstellen naar volgend jaar. Ben heel benieuwd!

Thx
Beste kwaliteit lijnen per set van 20 of 25 meter € 89,95. Customize lijnlengtes geen extra ko

sjost1878 28 October / 2010 / 16:18
Ik ga met 2 vrienden weer naar Mui Ne vietnam voor 4 of 8 weken. We hebben het plan om dan ook een weekje boracay te doen! Als je in Mui Ne bent ga naar C2SKY!
Unhooked

yoan 02 November / 2010 / 09:11
Zal ook van de partij zijn in Mui Ne, straks tickets gaan boeken!

yoan had een 3 sterren sessie in Sicily - Stagnone met maar liefst 12 - 15 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Boss (2010)

Antigoon 02 November / 2010 / 09:43
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen op Boracay aangezien ik nog wel eens in de Filippijnen zit voor werk wil ik wel eens een weekendje op Boracay erbij pakken om te kiten.

Antigoon had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 16 - 25 knots op zijn Best Kahoona (2009)

mariekemove 02 November / 2010 / 09:54
Ik heb dat artikel geschreven in de Acces, daar staat wel bijna alles in wat je moet weten denk ik. Heb een trip Mui Ne gecombineerd met Boracay. Heerlijk om te doen omdat de condities op beide spots anders zijn. Op Mui Ne wat kleine golfjes en diepte en op Boracay ondiep water (wel schoentjes meenemen als je geen koraalbestendige voeten hebt) en compleet vlak.

Pas wel op dat je niet met Phillipines Airlines van Saigon naar Manilla vliegt want dan moet je je hele zooi overpakken (kleren en kites mogen niet bij board in tas) en je moet iets van 90 dollar bijbetalen voor dat minivluchtje. Bizar, ik was echt best pissed.

Ik vond beide plekken echt lekker om te zijn. Idd bij C2Sky is het heel gezellig! Misschien vond ik het kiten in Vietnam wat relaxter omdat je daar side-shore wind hebt en dus makkelijk tussen de anderen door kunt. In Boracay is het pal aanlandig (met palmbomen op de kant pas op!) en daar moet je dus upwind door de beginners heen kruisen. Aan de andere kant vond ik Boracay weer een lekkerder vakantieeiland.

Ik heb ook gesnorkeld op Boracay, maar moet zeggen dat ik daar niet echt van onder de indruk was. Misschien ben ik verwend of op de verkeerde plekken geweest, maar ik heb wel heel wat mooiere spots gezien. Heb dus toen niet de moeite genomen om een duikset te huren (heb mijn advanced Padi dus was zeker een optie en niet heel duur) en te duiken op Boracay.

Als je naar Boracay gaat neem ook een tas mee voor je kite, want het is ook heerlijk om op het grote eiland waar je aankomt te kiten. Maar dan moet je dus (als je niet upwind kunt kruisen en een heel eind naar een ander eiland kunt kiten) met de tricycle > boot > tricylce naar dat andere (heel rustige) strand.

Maar conclusie: DOEN!

Fonetic 02 November / 2010 / 17:12
Hi guys,

Ik was daar in dezelfde periode als Marieke nog veel andere kiters (Nederlanders, Belgen, Duitsers, Engelsen, etc). Wij waren er medio februari van dit jaar.

Boracay heeft echt een prachtige spot (bulabog beach) waarbij ook het eiland zelf genoeg te bieden heeft. De baai heeft vrij ondiep water waardoor je vrijwel overal kan staan. Nadeel van de spot is echter de enorme drukte op het water ('s middags zeker rond de 150 kites) en alle zee-egels (die schijnen er zeker in deze periode veel te zijn, neem dus je schoentjes mee! Koraal valt overigens erg mee). Ook viel de wind mij wat tegen, ik had alleen mijn 9m bij me (ben zelf 85 kg) en kon van de 14 dagen misschien maar 2 dagen varen. Betaal dus liever 2* 90 euro bij de luchtvaartmaatschappij voor extra bagage zodat je al je materiaal bij je hebt, anders wordt het zeker balen . Materiaal huren kan ook bij de diverse kitescholen maar is erg prijzig. Een kite huren voor een dag kost dacht ik rond de 120 euro, lekker verdienen voor die gasten dus.
Eten en drinken kost er bijna niets. Heerlijk om 's avonds naar de bars te gaan, naar de firefighters te kijken of zelf een fles rum en cola in de winkel te halen en die vervolgens met een groepje op het strand op te drinken.

Mocht je overigens erg dronken worden: kijk uit voor de ladyboys hehe

Als je van vis houdt (ik niet) is de fish market ook een erg leuke plek om eens wat te gaan eten. Je kan op een pleintje bij vissers je vis kopen (alle soorten en maten beschikbaar) en die vervolgens bij één van de restaurantjes om het plein heen laten klaarmaken (ik heb overigens kip gegeten daar)!

Marieke bedoelt het eiland Caticlan waar je ook met het vliegtuig land voordat je met de boot naar Boracay vaart. Waar Boracay enorm commercieel is geworden (hotels, restaurants en bars) is Caticlan nog erg rustig. Het is zeker een aanrader om ook daar te gaan kiten. Caticlan heeft een erg mooie kustlijn (zelfde kant van het eiland als de baai op Boracay) en het strand/water is zéér rustig .

Ik zal zo een paar foto's naar de Gallery uploaden.

Edit: foto's toegevoegd. Veel plezier!!
Soms waait het, soms waait het niet...

Freij 02 November / 2010 / 18:12
Ik zeg: Mikes Kites. com

Mooiste eiland dat ik ooit heb gezien!
En een hele lagune 5x zo groot als Cumbuco, maar dan ben je alleen

--Powerd by Xwatersport.com--

Eloy 02 November / 2010 / 21:19
Ik zeg een ding.. zoekfunctie: ZIDF good luck ;)
Live fast die young...

SSFUEL 03 November / 2011 / 17:30
Geboekt! December -januari naar de Filipijnen! Caticlan is dus ook goed te kitesurfen? Nog andere tips of plekken die je daar gezien moet hebben?3,5 week ontspannen.....Gaan er nog meer van eind december tot eind januari?Cheers!

Joy-rider 03 November / 2011 / 18:12
DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDES

ik net mn ticket geboekt, dacht lekker chill naar een redelijk rustig phillepijnen aka borrocay. zie ik dat half kite nederland er al zit of ook gaat....... dat was niet de bedoelling
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

Joy-rider 03 November / 2011 / 18:12
DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDES

ik net mn ticket geboekt, dacht lekker chill naar een redelijk rustig phillepijnen aka borrocay. zie ik dat half kite nederland er al zit of ook gaat....... dat was niet de bedoelling

Emiel 03 November / 2011 / 19:13
haha jaar later!!
Topsup.nl - Topsloep.nl

dr511 03 November / 2011 / 22:08
wat is jouw stoel nr?
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Emiel 04 November / 2011 / 08:35
6f
Topsup.nl - Topsloep.nl

Woodmaster 04 November / 2011 / 09:22
Owkee maar hoe hard waait het nou daaro.
Ik zit steeds naar het westen te kijken en te boeken omdat ik van mening ben dat het in het oosten alleen wind staat voor super licht gewichten ( tm 70 kg) en voor grote maten (12 M).
Zeg aub dat het niet zo is en waar je het beste heen kan gaan en ik boek hem voor volgend jaar in!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Joy-rider 04 November / 2011 / 10:39
over oude koeien uit de sloot halen gesproken!!

@ houtbaas, ik ken het daar nog niet, maar mij is wel verteld mn 7 me te nemen. nu hoor ik ook tot de lichtgewicht maar dat zegt wel wat denk ik!

johndoe 21 November / 2011 / 10:12
Ondanks de ouwe koeien uit de sloot te halen zie ik dat er toch een aantal mensen er in januari zitten..
Zelf zit ik ook te denken om te gaan voor ruim een maand, en ook in januari.
Hebben mensen nog tips voor een langer en goedkoop verblijf daar?? En het vliegen er heen want met die filipijnese vluchten kun je meestal bijna geen bagage meenemen.. meestal maar 10 kilo ofzo en dat ga ik zeker niet redden..
Als ik het goed heb gaat er ook een ferry vanuit manila voor weinig alleen doe je er wel zo'n 12 uur over..
Dus tips zijn zeer welkom..

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 21 November / 2011 / 12:18
Ik ben net vandaag aangekomen en met 70 kg aan bagage, Als je online boekt met cebu pacific max aantal kilo´s invullen op 70 en sport uitrusting aantikken. Heb er niks extra voor betaald.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik het meisje achter de bali even zwoel aankeek
Ziki Ondergoed, schultenbrau

johndoe 21 November / 2011 / 13:47
Thanks voor de tip Dr511.. In welk hotel verblijf jij?
en als je nog meer goeie tips heb let me know... Enjoy !!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)