Boracay - Filipijnen

Door: SSFUEL Reacties: 39 Hits: 10401
KGB 21 November / 2011 / 14:58
Quote: dr511 - 21 november, 2011 (13:18)
Ik ben net vandaag aangekomen en met 70 kg aan bagage, Als je online boekt met cebu pacific max aantal kilo´s invullen op 70 en sport uitrusting aantikken. Heb er niks extra voor betaald.Kan natuurlijk ook zijn dat ik het meisje achter de bali even zwoel aankeek
jeus, wat heb je allemaal mee dr511? 2x 38kg aan gekke vliegen?

dr511 21 November / 2011 / 22:58
we zitten nu in roy's rendevouz daar tuk je voor 20 euries per nacht en zit je op het white sands strand dat is waar alle barretjes zitten en de zon onder gaat. Vanaf morgen zitten we in habagat kitevillage bij de locale kern vlieger importeur.
In deze periode waait het een paar dagen en dan weer wat minder. Als je naar de statistieken van windguru kijkt kun je zien dat het in jan feb van de planeten waait en dan zit je op bulabog beach dus de hele dag en nacht in de wind. White sands is maar 10 minuutjes lopen en dan zit je uit de wind wat wellicht voor die periode prettiger is.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Emiel 22 November / 2011 / 09:14
bulabog moet je zijn! Lul niet man, meeh kan niet slapen als het waait. DOEI! Bulabog is top, whitebeach slaap je niet voor 5 uur omdat het losgaat met feesies haha! pas op voor de rum daar!
Topsup.nl - Topsloep.nl

dr511 22 November / 2011 / 09:22
kijk het scheelt je dus ook nog eens een zoektocht in dronkenschap. Al lukt het tot zo ver nog aardig

loopbitch007 25 November / 2011 / 10:44
Ok jeej, ik ben er ook bij ongeveer van 9-20dec
Gaastra!

Woodmaster 25 November / 2011 / 16:09
Vraagjes...
1. Waar stap je op en tot waar vlieg je? Mannila of het eiland zelf?
2. Hoe vaak moet je overstappen?
3. Wat kost het reizen tot het eiland?
4. Welke periode is de beste wind?
5. Is het beter om georganiseerd af alles los boeken?
6. Wat ben je ongeveer kwijt p.p. voor reis en verblijf?

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

loopbitch007 25 November / 2011 / 16:22
1: eiland heeft geen vliegveld, je vliegt dan op caticlan dat is het eiland ernaast. Je hebt hoe dan ook een overstap in Manila.
2: aantal overstappen hangt af van wat je betaald en welke maatschappij, maar minimaal 1 keer.
3: kosten vanaf ongeveer 750,- incl tax . Ticket naar Manila is vanaf 550,- en naar caticlan ongeveer 150,-
4: beste periode november tm maart. januari is piek. Al blijft het daar wel beetje geluk hebben hoor!!
5: altijd lekker los boeken. Georganiseerd naar Boracay kom je vaak aan de dure windloze white beach. Bulabug is the place 2be
6: hangt er natuurlijk vanaf hoe en wat je boekt. Budget moet 14-16 dagen voor in totaal 1500,- goed mogelijk zijn.
Gaastra!

dr511 26 November / 2011 / 04:23
een rum cola kost 70 cent en die zijn ook nog eens fifty fifty.
ga je luxe uit eten ben je een tientje pp kwijt incl cocktails ga je cheapo kun je voor minder als de helft volgevreten en dronken het restaurant uit rolllen. tukken kan vanaf 15 euries incl ontbijt

Djee 26 November / 2011 / 18:24
Klinkt goed, hoeveel knoopjes waait t daar?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

johndoe 28 December / 2011 / 14:37
Hey,

Zijn er nog mensen die aankomende januari op Boracay zijn.. Ik zelf zit er van 7 jan. tot 1 feb.

@Dr511: Heb je je een beetje kunnen vermaken op dat eiland, en hoe was het met de wind?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 28 December / 2011 / 16:10
ik moet er nog van bijkomen en af en toe komen er flarden voorbij in mijn geheugen. Wind was top van de 3 weken iets van 2 dagen echt niet kunnen kiten maar goed een stevig partijtje golf maakt dan een hoop goed

johndoe 28 December / 2011 / 17:51
Haha, nou top !! dus ik kan me klaar maken voor een goeie trip.. En hopen dat er in januari ook veel wind staat!! Nog leuke aanraders of is alles goed te doen daar?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 28 December / 2011 / 18:01
zolang je maar geen vriendin meeneemt is alles goed, en laat je er eentje thuis... mondje dicht

Bla 13 June / 2016 / 11:41

"Wie kan er mij meer vertellen over de mogelijkheden van de filipijnen / boracay?"

Ik woon in Boracay als expat en heb een gedetaileerde reis gids voor het eiland gescreven die compleet gratis online te lezen is hier: http://boracaycompass.com/

Ik ben ook begonnen aan een kitesurf gids voor Boracay, maar die is nog niet af. Hier is die alvast als je een kijkje wilt nemen: http://boracaycompass.com/wind-and-kitesurfing/

Vragen zijn welkom, of je kan ook altijd een comment achter laten op mijn website, ik reageer altijd.

Bla 13 June / 2016 / 11:47

Hier links die werken (kan mijn eerdere post niet editen)...

De ultieme gids voor Boracay voorpagina: http://boracaycompass.com/

Die kitesurf gids: http://boracaycompass.com/wind-and-kitesurfing/ (nog niet af)

Ik heb de site in het Engels geschreven, ben zelf windsufer, mijn broer kitesurfer en woon sinds 2011 in Boracay, dus ik ken het eiland, Bulabog beach en kite / surf faciliteiten goed.