Kiten Arnhem

Door: Luka Reacties: 17 Hits: 3347
Luka 11 April / 2011 / 16:57
Ik woon in de buurt van Arnhem en vroeg me af of er mensen zijn die wel eens op de Rijkerswoerd hebben gekite.
Ik weet dat de wind vaak erg vlagerig is en dat je beter naar de kust kan gaan maar als ik in de avond een keer wil gaan is dat te ver rijden.

Ik hoor graag dan kunnen we een keer afspreken.

Luka

Woodmaster 12 April / 2011 / 19:23
Wat dacht je van verhuizen.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Cripsel 12 April / 2011 / 19:26
Hi Luka, ik woon in Rijkerswoerd en heb vroeger (jaja...back in the day's;-) wel eens op de Rijkerswoerdse plassen gekite. Alleen als de wind precies ZZW is is het te doen. Alle andere windrichtingen zijn kut. Dan kun je de langste rak maken, heb je een ok opstapplek (voor het restaurantje) en is de wind aardig. Nog steeds super vlagerig maar goed.

Persoonlijk, zul je mij er niet snel zien...bij het minste of geringste sloop je je materiaal namelijk. Bomen, paaltjes, rietkragen, stenen, geparkeerde fietsen, honden. En dat is een bagger sessie van een half uurtje echt niet waard. Dan kun je met NW t/m Oost beter naar Lathum gaan. Vanaf de zandzuiger opstappen en je kunt een redelijke sessie maken/

Greetzzz...

johndoe 12 April / 2011 / 19:51
Hee Luka,

inderdaad de moeite niet waard! De r'plassen zijn echt bagger om te varen Lathum kan wel maar het houd ook vaak niet over.

Het beste is ff een uurtje in de auto zitten en toch naar de zee of het binnenwater, iets meer rijden maar wel stukken meer plezier.

Dat doe ik zelf ook en kom dan in ieder geval zeker met een glimlach terug.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Hollandkiter 12 April / 2011 / 20:09
Arnhem <---> Scheveningen is toch 1.30 uur met de auto (zonder file), dat is best ver
Misschien is verhuizen toch te overwegen

Luka 13 April / 2011 / 08:33
Bedankt voor de reacties, ik ga het maar niet proberen daar.
Gisteren Strand Horst geweest dat is een betere optie als ik niet te ver wil rijden en daarnaast ga ik regelmatig naar Oostvoorne.
Als er mensen zijn uit de buurt van Arnhem die een keer samen willen gaan hoor ik het graag, ik heb ruimte genoeg in de auto.

Morres 14 April / 2011 / 10:46
Quote: Woodmaster - 12 april, 2011 (21:23)
Wat dacht je van verhuizen.
hahahahaahaha meester

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

johndoe 14 April / 2011 / 20:36
Luka,

wij (2) gaan bijna elk weekend naar oostvoorne vanuit arnhem . En straks al het daar te druk is mirns.

Ik heb onlangs wel in giesbeek gevaren en was opmerkelijk goed te doen. het moet wel echt minimaal 20 aan de kust waaien anders hoef je het niet te proberen.

Wat voor kite vaar je? was je dinsdag op oostvoorne ?

grz

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Luka 19 April / 2011 / 13:09
Hoi,

Ik was vorige week dinsdag niet op Oostvoorne maar op strand Horst.
Ik ga ook wel naar Oostvoorne wie weet zien we elkaar daar wel een keer, ik vaar een naish cult sport 9m 2009 (rood grijs) en best waroo 2011 (paars) niet tegelijk hahahahaha
Wat voor kites varen jullie of mail me een keer dan ga ik mee.

groeten

johndoe 19 April / 2011 / 20:39
maat van me vaart best waroo 7paars 9 blauw 11 wit
ik naish torch 7oranje 10wit 12 oranje

als je een keer mee wil, mail gerust . . . . . .

groet

dit weekend ff naar terschelling . . . .

Luka 20 April / 2011 / 13:19
veel plezier op terschelling, kom daar vaak en was er vorige week nog maar geen wind voorspeld dus de kites thuis gelaten, ga het weekend naar frankrijk, hopelijk goede wind.
have fun
greetz

CaptainHelix 29 April / 2011 / 11:58
Hi, gaat er vandaag nog iemand varen op Lathum?
Oost schijnt daar een prettige windrichting te zijn en WG-Pro geeft een strakke 20 knopen op vanaf een uur of 3.

mzzl
Enjoy life.

CaptainHelix had een 3 sterren sessie in Renesse Kabbelarsbank met maar liefst 16 - 20 knots op zijn Naish Torch (2010)

liveyourdream 29 April / 2011 / 13:08
Hahah Goede oude bekende, en onze vertrouwde spot in het nieuws!
Rijkerswoerd is inderdaad met ZZW 5bft te doen, maar zeker geen aanrader en/of veilig!
Lekker naar horst toe dan maar in de avond..
Veel plezier dit weekend!!

liveyourdream had een 1 sterren sessie in IJburg met maar liefst 10 - 13 knots op zijn Blade Prime (2011)

xray 29 April / 2011 / 15:40
Lathum was goed te doen vanmiddag, nog even lekker met de 10 lopen spelen....Agenebbes ging ook prima met de 12
xray

Luka 02 May / 2011 / 10:42
Hi, gaat er vanavond iemand op lathum kiten?

xray 02 May / 2011 / 19:41
Sorry, gisteren wel maar vandaag weer even Horst
xray

Luka 02 May / 2011 / 20:54
Ik heb nog wel gevaren vanavond, was goed te doen met een 11 alleen wat pech met een langzaam leeglopende LE, verder lekker.
Als er weer zulke wind is ben ik er zeker weer te vinden.

danielsvb 28 October / 2014 / 20:42

Ha kiters,

Samen met een aantal vrienden uit omgeving Arnhem (o.a. Huissen en Arnhem centrum) gaan wij ook regelmatig de kitespots af. Omdat ik meerdere berichtjes over carpoolen etc. tegenkwam heb ik een facebook pagina gemaakt waar we dat soort dingen kunnen afspreken {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

check https://www.facebook.com/KiteArnhem

Groet,

Daniel