Fuerteventura december

Door: rarken Reacties: 30 Hits: 8786
rarken 27 November / 2011 / 01:09
Ik sta op het punt een ticket fuerteventura te boeken om daar de week voor kerst te kiten. Ik lees hier en daar dat de wind in december in het noorden niet zo gunstig is als in de zomer. Ik huur een auto'tje maar heb geen zin om elke dag naar de andere kant van het eiland te moeten rijden omdat daar wel goede wind zou staan.

Enfin, mijn vraag: Waar kan ik het beste overnachten; noord of zuid. En wie heeft tips voor goedkope accomodatie (a EUR150 voor een week)

Thanks!

patrick020569 27 November / 2011 / 17:48
Niet................Fuerte is niks in December.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

KGB 27 November / 2011 / 17:51
Fuerte is top, ga kiten en golfsurfen!

Mediator 27 November / 2011 / 20:28
is het echt niets daar in december? hoor hier nu verschillende dingen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Martijnvh 28 November / 2011 / 09:44
Check anders www.xtreme-voyage.com eens, die gasten kunnen je zeker helpen met een goedkope vakantie naar Fuerte!

SKdB 28 November / 2011 / 09:56
http://www.rene-egli.com hier live weer statestiek webcam getijdentabellen enzenz.

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

kiteruithoorn 28 November / 2011 / 17:31
ga ook vanaf 29-12 ik heb met wind altijd geluk dus zal wel waaien dan
kiteruithoorn

rarken 28 November / 2011 / 19:08
Thanks, you all
Ik ga zowieso maar is het in december in het zuiden beter of in het noorden? Ivm accomodatie?

Nature 29 November / 2011 / 10:08
Flagbeach is noordwest kitespots ook en windrichting is ook voor diekant over het algemeen.

kijk op ebookers zag net een mooie locatie in t midden van t eiland incl auto 289 euro voor een week 2 persoons kamer.
Geen geld!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

kiteruithoorn 29 November / 2011 / 16:28
in het noorden heb je meer mogelijkheden qua spots is leuker ik verblijf in corralejo
kiteruithoorn

Nature 03 December / 2011 / 12:54
Zooo Januari ook lekker naar fuerteventura.
Vliegen vanaf dusseldorf weeze met ryan air.
Reiskosten valt eigenlijk reuze mee, ga met mijn vriendin.
Vliegticket, 62 euro voor retourtje p.p gratis meenemen van 10 KG handbagage.
Boardbag 40 euro per enkeltje ofwel 80 eu komt neer om 20 KG kitespul.
Uiteraard heb je boekingskosten en weet ik veel wat.
Gellof dat er totaal 233 euro betaald moest worden voor t vlieg gedeelte.

Reis vanaf Almere / Amsterdam naar weeze en terug kost mij 1 tankje ofwel 40 euro.
Parkeren weekie 35 euro op P2

Hotel Auto voor 1 week 289 euro.

de kosten dus:
Auto = 75
Vliegtuig = 233
Hotel auto = 289
Totaal = 597 euro voor 2 personen :) (298,5 euro p.p) mocht je de auto niet nemen scheelt je 110 euro.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

wallie112 04 December / 2011 / 17:03
hej goede info!

wij willen ook gaan eind december begin januari.
ik hoor ook tegengestelde berichten over wind. moeilijk om hier een goed beeld van te krijgen. ik heb een 7 en 10m. zijn deze te klein voor de omstandigheden in fuerte in de winter (ik weeg 75kg)?
iemand nog tips over spots?
en is fuerte the place to be of is tenerife ook ok?

thx!

Nature 05 December / 2011 / 12:11
44% kans op windkracht 4 of meer :) dus ja zou zeggen bijna 50 - 50 hehe :)
Afgelopen 6 weken heb ik het een beetje in de gaten gehouden en er zijn ongeveer 3 a 4 dagen 16 - 20 knopen per week. Redelijk dus!

met een beetje mazzel zit je er goed met pech niet :P

twelkemeijer 05 December / 2011 / 16:56
Kom er net vandaan!
Echt een topvakantie zonder meer!
Coralejo is een heel leuk surfdorpje, daar is ook een surfhostel waar je geloof ik voor 15,-/19,- per nacht kan slapen. Ik had een all in pakket met huren erbij. Via hun kun je ook een transfer regelen van het vliegtuig en transfers naar surfspots! Ik ben de hele week met de boot meegweest als downwinder!!! Als je meer ervaren bent, kan ik begrijpen dat je dat misschien niet wilt.
Hostel en dorpje zijn sowieso een aanrader, heel gezellig en cheap en ontbijt!!!

www.zocotravel.com

patrick020569 09 December / 2011 / 19:19
Quote: Nature - 5 december, 2011 (13:11)
44% kans op windkracht 4 of meer :) dus ja zou zeggen bijna 50 - 50 hehe :) Afgelopen 6 weken heb ik het een beetje in de gaten gehouden en er zijn ongeveer 3 a 4 dagen 16 - 20 knopen per week. Redelijk dus! met een beetje mazzel zit je er goed met pech niet :P
Heb je je auto bij Ryan air geboekt............dan wacht je nog een verrassing.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Nature 10 December / 2011 / 06:39
Nee Ryan air alleen voor het vliegtuig rest via ebookers (boek bij hun eigenlijk alles omdat je daar geen creditcard nodig hebt).
Bij budget maatschappijen moet je altijd alleen 't nodige doen anders wordt je idd van alle kanten genaait.

rarken 10 December / 2011 / 23:42
Quote: patrick020569 - 9 december, 2011 (20:19)
Quote: Nature - 5 december, 2011 (13:11)44% kans op windkracht 4 of meer :) dus ja zou zeggen bijna 50 - 50 hehe :) Afgelopen 6 weken heb ik het een beetje in de gaten gehouden en er zijn ongeveer 3 a 4 dagen 16 - 20 knopen per week. Redelijk dus! met een beetje mazzel zit je er goed met pech niet :PHeb je je auto bij Ryan air geboekt............dan wacht je nog een verrassing.

verrassing? Ik heb een auto via Ryanair... Vertel?

rarken 24 December / 2011 / 13:31
Ben inmiddels terug en heb 3/7 dagen goed weer gehad. Flag beach is een prima strand maar als het druk en eb is (veel stenen) kun je beter naar sotavento in het zuiden. Over het algemeen waait het in het noorden wel harder dan in het zuiden. Mensen die via ryanair vliegen en eigen materiaal meenemen, let op; op de heenweg werd mij niet verteld dat je max 20kgs mocht meenemen waardoor ik op de terugweg kon lappen voor 8kgs overflow... Anyway, had ook vooraf de kleine lettertjes kunnen lezen.... Wb hierboven genoemde verrassing van autohuur via ryanair: (vooralsnog) geen verrassingen gehad; heb voor 7 dagen 5 deurs seat leon 97euro betaald. Brandstof schommelt rondEUR1,- Prima tedoen dus....

Mediator 24 December / 2011 / 19:16
kan iemand me eens wat duidelijke info geven omtrend cheap flight en verblijf...?

ben zelf aan het zoeken voor iets van 31dec - 8jan

goedkoopste vlucht die ik vond was ryan air, maar alles opgeteld is het nog niet nowhere close to de prijzen die hie ral vermeld werden...
Verblijf draai ik ook crazy...

dacht dat ik snel lowcost tripje ging boeken maar kom uit aan bedragen waar ik groen van wordt...

Ben al 3 uur nonstop aan het zoeken... HELP

wie kan me even de juiste links geven waar ik ECHT iets aan heb?

dankt u

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Mediator 25 December / 2011 / 13:33
niemand goe advies?

momenteel met wat ik vond lig ik aan rond de 450 voor de vlucht per persoon (met 1 kitebag voor 2pers) een appartement voor 190 per persoon, dit voor 2 personen voor 7 dagen...

dan lig ik al aan 640 voor een week zonder eten en zonder vervoer, terwijl ik al veel lagere bedragen hier zag voorbijkomen voor fuerté... heb nogthans al lang genoeg gezocht... (moet wel toegeven dat de vlucht volgende week redelijk duur is)

niemand met advies..??

de wind ziet er trouwens ook niet erg goed uit... hier zeggen velen windguru klopt, en een contactpersoon daar zegt dat je er niet op kunt afgaan.. wat is het nu juist?

Mediator 26 December / 2011 / 15:50
Quote: Nature - 3 december, 2011 (13:54)
Zooo Januari ook lekker naar fuerteventura.Vliegen vanaf dusseldorf weeze met ryan air.Reiskosten valt eigenlijk reuze mee, ga met mijn vriendin.Vliegticket, 62 euro voor retourtje p.p gratis meenemen van 10 KG handbagage.Boardbag 40 euro per enkeltje ofwel 80 eu komt neer om 20 KG kitespul.Uiteraard heb je boekingskosten en weet ik veel wat. Gellof dat er totaal 233 euro betaald moest worden voor t vlieg gedeelte. Reis vanaf Almere / Amsterdam naar weeze en terug kost mij 1 tankje ofwel 40 euro.Parkeren weekie 35 euro op P2 Hotel Auto voor 1 week 289 euro.de kosten dus:Auto = 75Vliegtuig = 233Hotel auto = 289Totaal = 597 euro voor 2 personen :) (298,5 euro p.p) mocht je de auto niet nemen scheelt je 110 euro.

je beseft toch wel dat je EXTREEM mazzel gehad hebt met je vlucht met ryan air... snap niet hoe je het gedaan hebt maar ik raak er niet voor 500 euro... not even close... boekte je extreem lang vooraf of wat ?

Nature 26 December / 2011 / 20:03
ik heb op de datum geboekt dat ik het typte.
De prijs vanaf dusseldorf was goedkoop mede doordat er geen belasting wordt gerekend.

nu zal de prijs idd wel hoger zijn maar lijkt mij normaa;l

De prijs vanaf dusseldorf was goedkoop mede doordat er geen belasting wordt gerekend.

Nature 26 December / 2011 / 20:09
dude heb even dezelfde datum ingevuld.

19 tot 26 jan.

per enkel!
een Belasting
Vertrek:
Fuerteventura 10:30
Aankomst:
Düsseldorf (Weeze) 15:50
1 x Volwassene 19,99 EUR

Tarief: 19,99 EUR
Online inchecken: 6,00 EUR
EU261 heffing: 2,00 EUR
Belastingen/ toeslagen: 0,00 EUR
Totale prijs: 27,99 EUR